• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4690 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۲ تير

اخذ ماليات از صاحبان خانه‌هاي خالي در سه‌ماهه دوم سال جاري

سرپرست سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان تهران از عملياتي‌شدن اخذ ماليات از صاحبان خانه‌هاي خالي در سه‌ماهه دوم سال جاري خبر داد.
نعمت‌الله تركي در گفت‌وگو با ايسنا، در تشريح روند اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي با اشاره به اينكه بيش از ۲۰ درصد از خانه‌هاي خالي كشور يعني حدود ۵۰۰ هزار واحد خالي در استان تهران قرار دارند، افزود: متاسفانه به دليل عدم دسترسي به منابع اطلاعات و برخي چالش‌هاي قانوني، امكان دريافت ماليات از صاحبان اين املاك امكان‌پذير نبود.
او افزود: قطعا با اجرايي‌شدن قانون بودجه و اخذ ماليات از صاحبان خانه‌هاي خالي اجراي اين قانون در سه‌ماهه دوم سال ۱۳۹۹ عملياتي خواهد شد.
سرپرست سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان تهران در ادامه به اشتغال ۸۵ هزار نفر در سال ۱۳۹۸ در استان تهران اشاره كرد و افزود: مشخصات افرادي كه در سال گذشته در استان تهران مشغول كار شده‌اند در سامانه‌اي به ثبت رسيده است. در قانون برنامه ششم توسعه ايجاد يك ميليون فرصت شغلي در كل كشور مورد تاكيد قرار گرفته است؛ لذا پيش‌بيني مي‌كنيم براي سال جاري ۹۵ هزار فرصت شغلي در استان تهران ايجاد شود.
اين مقام مسوول همچنين تاكيد كرد: براي تحقق فرصت‌هاي شغلي پيش‌بيني‌شده، جلسات و اقداماتي در حوزه مديريت شهري و شهرداري‌ها به ويژه شهرداري تهران برگزار شده و با توجه به اينكه نيمي از اين مبلغ به عنوان مشوق قانوني به شهرداري‌ها باز مي‌گردد، انگيزه خوبي براي همكاري شهرداري‌ها براي اجراي اين قانون ايجاد شده است. نكته قابل تامل اينكه ۳۰ هزار فرصت شغلي مازاد بر اعداد اعلامي ايجاد‌شده سال گذشته مربوط به بخش ارتباطات بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون