• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4690 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۲ تير

فاني:

آموزش و پرورش به تنهايي قادر به اداره ۱۵ ميليون دانش‌آموز نيست

وزير اسبق آموزش و پرورش گفت: معلم كارمند نيست بلكه ويژگي‌هاي متمايزي دارد و نيازمند آن است كه لايحه نيروي انساني با اجزاي تربيت و استخدام، بهسازي، آموزش و رتبه‌بندي تدوين شود.
به گزارش ايلنا، علي اصغر فاني، وزير اسبق آموزش و پرورش و عضو شوراي عالي آموزش و پرورش نيز در اين باره اظهار كرد: در سياستگذاري نمي‌توان به همه مسائل پرداخت. ما حدود هزار مساله را در آموزش و پرورش احصا كرديم، بايد اولويت‌ها را شناخت و دنبال كرد.
او افزود: يك علت سياستگذاري از سوي جايگاه‌ها و نهادهاي مختلف به اين برمي‌گردد كه هركدام بخشي از مسائل را مي‌بينند بدون آنكه اولويتي براي آن قائل باشند.
فاني با بيان اينكه آموزش و پرورش ۱۵ ميليون دانش‌آموز و به تعبيري ۴۰ ميليون مخاطب دارد، گفت: سه پيش فرض داريم؛ اجراي سند، چالش‌هاي موجود و سوم عدم رضايت از آموزش و پرورش فعلي است. آموزش و پرورش بايد با سياست‌هايي اصلاح شود و پيش برود. به نظر مي‌رسد سياست‌هاي نيروي انساني، توسعه مشاركت، اقتصاد آموزش و پرورش، ارتقاي مديريت آموزشگاهي آموزش‌و پرورش، تمركززدايي و... بايد دنبال شوند.
عضو شوراي عالي آموزش و پرورش با اشاره به نيروي انساني گفت: معلم كارمند نيست، بلكه ويژگي‌هايي متمايزي دارد و نيازمند آن است كه لايحه نيروي انساني با اجزاي تربيت و استخدام، بهسازي، آموزش و رتبه‌بندي تدوين شود.
او افزود: از رييس كميسيون آموزش مجلس انتظار داريم اولويت‌هاي فوق را در سياست‌هاي كميسيون آموزش مجلس مورد توجه قرار دهند. وزارت آموزش و پرورش به تنهايي قادر به اداره تعليم و تربيت ۱۵ميليون دانش‌آموز نيست. بحث اقتصاد آموزش و پرورش و عملياتي كردن بودجه آن نيز بايد مورد توجه قرار بگيرد.
او با بيان اينكه پيشنهاد دكتر مهرمحمدي مبني بر ضرورت به رسميت شناختن مرجعيت كارشناسي شوراي عالي آموزش و پرورش را تاييد مي‌كنم، گفت:  در قانون شوراي عالي آموزش و پرورش تاكيد شده تمام طرح‌ها و لوايحي كه قرار است در مجلس مطرح شود بايد از كانال شوراي عالي آموزش و پرورش بگذرند.
وزير اسبق آموزش و پرورش افزود: در كوتاه‌مدت شوراي عالي آموزش و پرورش با شناخت عميقي كه از مسائل آموزش و پرورش دارد، مي‌تواند به عنوان مرجعيت كارشناسي نهادهاي سياستگذار ديگر، مطرح باشد تا درآينده فكري براي تعدد اين مراكز تصميم‌گيري شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون