• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4691 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۳ تير

رييس پليس امنيت اقتصادي كشور خبر داد

افزايش ۷۰ درصدي كشفيات فرآورده‌هاي نفتي و سوختي

رييس پليس امنيت اقتصادي ناجا عملكرد سه ماه اول سال ۹۹ اين پليس را در خصوص مبارزه با قاچاق كالا و ارز، احتكار اقلام بهداشتي و ... در سال جاري تشريح كرد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سردار «محمدرضا مقيمي» در نشستي خبري به تشريح عملكرد سه ماهه اين پليس پرداخت و گفت: ايجاد آرامش براي پليس امنيت اقتصادي حايز اهميت است و تلاش ما بر اين است كه بتوانيم با اقدامات پيشدستانه آرامش ذهني را براي مردم در كشور ايجاد كنيم.
اين مقام انتظامي كشور در ادامه به ايجاد تحولات در جامعه (اقتصادي، سياسي و اجتماعي) اشاره كرد و ادامه داد: متاسفانه اين تحولات در رزق و روزي مردم تاثيرگذار است و آنچه باعث مي‌شود بيشتر در اين فضا فعاليت كنيم، ايجاد احساس رضايت مردم از معيشت و وضعيت اقتصادي است.
رييس پليس امنيت اقتصادي ناجا با بيان اينكه در بسياري از زمينه‌ها و حوزه‌ها اقدامات پيشدستانه و تاثيرگذاري انجام داده‌ايم، تصريح كرد: در حوزه امنيت اقتصادي، مبارزه با قاچاق كالا و جرايمي كه امنيت را خدشه‌دار مي‌كند و ... از محورهاي مهم و اصلي پليس امنيت اقتصادي است كه در اين حوزه‌ها پليس استقرار كامل دارد؛ همچنين در اين راستا از كارشناسان مجرب نيز بهره مي‌بريم.
سردار مقيمي با تاكيد بر اينكه اساس كار پليس امنيت اقتصادي اقدامات پيشگيرانه است، گفت: سعي ما بر اين است با پيش‌بيني و پيشگيري فضايي را ايجاد كنيم تا جرمي توليد نشود كه برخورد با محتكران يكي از اقدامات مطلوب اين پليس از اواخر سال گذشته و اوايل سال جاري است. رييس پليس امنيت اقتصادي ناجا با بيان اينكه احتكار رابطه تنگاتنگي با معيشت مردم دارد، عنوان كرد: از اين رو برخورد با محتكران لوازم بهداشتي، دارويي و مواد غذايي از جمله اولويت‌هاي اين پليس است. سردار مقيمي ادامه داد: در ماه مبارك رمضان دو مرحله طرح مبارزه با احتكار انجام شد و تمام تلاش ما بر اين بود در اين بازه زماني از گراني اقلام مورد نياز مردم جلوگيري شود كه بحمدالله نتيجه مطلوبي به دست آورديم و در سه ماهه سال جاري هيچ گونه گراني كاذب نداشتيم. او در ادامه به اقدامات انجام شده پليس امنيت اقتصادي در سه ماهه اول سال ۹۹ اشاره كرد و گفت: در اين راستا ۵۰۰ خودروي متخلف توقيف و يك‌هزار و ۷۹۰ پرونده نيز تشكيل شده است. اين مقام ارشد انتظامي با تاكيد بر اينكه يكي از اهداف ما تامين نيازهاي مردم بوده و در اين راستا قرارگاه ما روزانه به صورت تاكتيكي و عملياتي كشور را رصد مي‌كند، عنوان كرد: در بحث تعداد پرونده‌هاي تشكيل شده براي احتكار در سه ماهه سال ۹۹ هم ۴۰۰ درصد افزايش عملكرد نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته داشته‌ايم.
او ادامه داد: همچنين در سه ماهه سال جاري (تا ۲۱ تيرماه جاري) بالغ بر ۱۵ ميليون و ۳۱۸ هزار انواع ماسك و در بازرسي‌ها ۱۷۱ ميليون و ۳۱۳ هزار دستكش كشف شده است.
سردار مقيمي ادامه داد: همچنين در اين بازه زماني بيش از ۲ ميليون ليتر مواد ضدعفوني‌كننده و مقادير قابل توجهي ژل، پد الكي و ... كشف و همچنين از ۱۲۷ هزار باب داروخانه و انبار بازرسي و طي اين مراحل بالغ بر ۸ هزار انبار و داروخانه متخلف پلمب شده است.
اين مقام انتظامي كشور در ادامه به اخلال در نظام اقتصادي اشاره كرد و گفت: در اين راستا تعداد پرونده‌ها كاهش يافته اما از نظر ريالي افزايش داشته كه بيشتر تلاش ما بر اين بوده پرونده دانه درشت‌ها را بررسي كنيم.
سردار مقيمي با بيان اينكه در خصوص قاچاق كالا در سال جاري وضع مناسب‌تري نسبت به سال‌هاي گذشته داشتيم، تصريح كرد: در بحث برخورد با جرايم اقتصادي هم نيازهاي روز جامعه و مردم را در نظر مي‌گيريم. او با اشاره به اينكه امسال در بحث فرار مالياتي كاهش قابل توجهي داشتيم، به قاچاق خروجي هم اشاره كرد و گفت: امسال قاچاق خروجي به حداقل رسيده و نزديك به صفر شده است. سردار مقيمي همچنين عنوان كرد: در زمينه فرآورده‌هاي نفتي و سوختي نيز از ابتداي سال تاكنون ۷۰ درصد افزايش كشفيات نسبت به سال گذشته داشته‌ايم. در بحث قاچاق دام سبك ۲۴ درصد و دام سنگين نيز ۲۳ درصد كاهش داشتيم و تلاش كرديم حوزه‌هاي صادرات قانوني را تقويت كنيم. او با بيان اينكه توجه و رسيدگي به جرايم سازمان يافته از اولويت‌هاست، عنوان كرد: تمركز بر جرايم سازمان يافته بدين معنا نيست كه به جرايم خرد كمتر توجه شود؛ در هر حال توجه ما بر جرايم سازمان يافته و كلان است و ما در جرايم سازمان يافته توفيقات خوبي داشته‌ايم.
سردار مقيمي ادامه داد: در پرونده‌هاي قاچاق يكصد ميليون تا ۵۰۰ ميليون در سه ماهه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزايش داشته‌ايم و پرونده‌هاي زير ۱۰ ميليون تومان ۶ درصد كاهش نشان مي‌دهد.
رييس پليس امنيت اقتصادي ناجا همچنين تصريح كرد: در بحث استقرار نيز توافق و تعامل خوبي با گمرك داشته‌ايم و يك توافقنامه سه طرفه در سال گذشته امضا كرديم و در ۱۲ نقطه مستقر شديم و امسال قرار است در ۳۰ نقطه مستقر شويم و در عمده ورودي‌ها و خروجي‌ها استقرار پيدا كنيم.
سردار مقيمي گفت: هر خودرويي كه وارد كشور مي‌شود محموله‌هاي آن بازرسي و كنترل مي‌شود، در واقع در اين سه ماهه ۳۶ هزار و ۷۰۰ كنترل و بررسي محموله‌هاي گمركي انجام شده است و ۶۰۰ هزار مورد نيز انبار‌هاي شهري را بازرسي كرده‌ايم كه ۱۴ مورد منجر به تشكيل پرونده شده است و ارزش تخلفات ريالي بالايي در اين بازرسي‌ها كشف كرده‌ايم. همچنين در ۲۴ بندر و ۸ مرز زميني مستقر شده‌ايم كه در گام بعدي در ۴۱ منطقه مستقر مي‌شويم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون