• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4692 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۴ تير

مرسدس فاتح گرندپري اتريش

هميلتون برمي‌گردد

يكشنبه دومين گرندپري فصل فرمول يك در پيست ردبول اتريش برگزار شد. اين دومين گرندپري متوالي بود كه در اين پيست به انجام رسيد. هفته پيش نيز همين پيست ميزبان مسابقات بود. در دور تعيين خط مسابقات لوويس هميلتون از مرسدس كه در رقابت هفته گذشته نتيجه قابل قبولي به دست نياورده بود، توانست با زمان يك دقيقه و 18 ثانيه و 188 هزارم ثانيه بهترين زمان را به دست آورد تا رقابت اصلي را از خط يك آغاز كند. بعد از او مكس ورشتاپن، راننده تيم ردبول دوم شد و كارلوس سانيز از تيم مك‌لارن - رنو سوم شد. سباستين فتل و چارلز لكلرك رانندگان تيم فراري نيز در جايگاه‌هاي يازدهم و دوازدهم ايستادند. 
اما در رقابت اصلي اين هميلتون بود كه استارت خوبي زد و از ساير رقبا فاصله گرفت. او به همراه مكس ورشتاپن كه سابقه دو قهرماني در اين پيست را دارد در رده‌هاي اول و دوم ايستادند و رانندگان ديگر تلاش زيادي براي رسيدن به جايگاه نخست از خودشان نشان دادند ولي موفق نشدند از اين دو راننده سريع سبقت بگيرند. مكس ديوانه هفته قبل در همين پيست به دليل نقص فني از رقابت كناره‌گيري كرده بود. اما آنچه در همان دور نخست توجهات را به خود جلب كرد و در رسانه‌ها با عنوان افتضاح از آن ياد شد برخورد دو راننده فراري با يكديگر بود. لكلرك و فتل در همان دور نخست با هم تصادف كردند و از دور مسابقه خارج شدند. اين دو راننده هم‌تيمي در فصل قبل هم درگيري‌هاي زيادي با هم داشتند و حتي پيش از آغاز فصل گفته مي‌شد فتل، فراري را ترك خواهد كرد. 
در ادامه اين والتري بوتاس هم‌تيمي هميلتون بود كه توانست خودش را به رتبه دوم برساند. در چند دور مانده به پايان رقابت بوتاس سريع‌ترين دور پيست را به ثبت مي‌رساند و در نهايت بعد از رقابتي جذاب موفق به عبور از ورشتاپن مي‌شود. گرچه در نهايت عنوان سريع‌ترين دور پيست به كارلوس ساينز رسيد اما بوتاس در همان جايگاه دوم باقي ماند و ورشتاپن سوم شد. اين در حالي است كه در برهه‌اي رقابت راننده ردبول فاصله‌اي 12 ثانيه‌اي با بوتاس ايجاد كرده بود اما در انتهاي مسابقه بعد از او و با فاصله‌اي 20 ثانيه‌اي از خط پايان عبور كرد.
در پايان رقابت هميلتون توانست به عنوان نفر نخست از خط پايان عبور كند. بوتاس دوم شد و ورشتاپن نيز سوم. در اين رقابت نيكولاس لطيفي، راننده ايراني‌الاصل و كانادايي تيم ويليامز كه نخستين فصل حضورش در F1 را تجربه مي‌كند در جايگاه هفدهم ايستاد.
در رده‌بندي كلي و بعد از دو رقابت اتريش، بوتاس با 43، هميلتون با 37 و لاندو نوريس با 26 امتياز اول تا سوم هستند. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون