• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4697 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۰ تير

خبر

هيات رييسه كميسيون اصل ۹۰ مشخص شد

پس از انتخاب رييس كميسيون اصل 90 در نشست علني مجلس ساير اعضاي اين كميسيون نيز در نشست ديروز اصل نودي‌ها مشخص شدند. به گزارش خبرگزاري فارس بر اين اساس سيدمحمود نبويان با 14 رأي و حسن شجاعي با 10 رأي از سوي اعضاي اين كميسيون به عنوان نواب رييس اول و دوم انتخاب شدند. علاوه بر اين علي خضريان با 10 رأي اعضاي كميسيون به عنوان سخنگو انتخاب شد. همچنين الهام آزاد و سيدسلمان ذاكر نيز به عنوان دبيران اول و دوم از سوي اعضاي كميسيون انتخاب شدند. چندي پيش نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با راي خود نصرالله پژمانفر را به عنوان رييس كميسيون اصل ۹۰ مجلس انتخاب كردند.

 

تذكر قاليباف به دولت براي معرفي وزير صمت

عليرضا سليمي، نماينده مردم محلات روز گذشته در مجلس شوراي اسلامي ضمن انتقاد از اختلاف آمار مبتلايان به كروناي وزارت بهداشت و رييس‌جمهور خواستار معرفي هر چه زودتر وزير صمت براي مديريت بازار شد. به گزارش تسنيم، محمدباقر قاليباف، رييس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اخطار نماينده مردم محلات خطاب به معاون پارلماني رياست‌جمهوري گفت:«درست است كه در چارچوب قانون همچنان مي‌توان وزارت صمت را با سرپرست اداره كرد اما از آنجا كه بيشترين حوزه اقتصادي كشور به اين وزارتخانه برمي‌گردد، انتظار مي‌رود هر چه زودتر براي وزارت صنعت، معدن و تجارت وزيري معرفي شود.»

رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد:«هر چند از لحاظ زماني و قانوني، اداره وزارتخانه با سرپرست ممكن است اما با توجه به شرايط اقتصادي كشور حتي يك روز ديرتر معرفي كردن وزير تبعات زيادي به همراه خواهد داشت. مجلس توقع دارد رييس‌جمهور هر چه زودتر وزير صنعت، معدن و تجارت را معرفي كند.»

 

كنشگري بخشي از نمايندگان كاركرد رسانه‌اي دارد

حسن رسولي، عضو شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان گفت:«كنشگري بخشي از نمايندگان مجلس يازدهم تنها كاركرد رسانه‌اي داشته و متاسفانه برخلاف مصالح كشور است.» به گزارش خبرآنلاين، اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با يادآوري مبارزات انتخاباتي روساي 3 قوه در سال ۹۶ بيان كرد:«بنده پيش‌بيني مي‌كنم؛ آقايان روحاني، قاليباف و رييسي به رغم خاطراتي كه از انتخابات رياست‌جمهوري گذشته دارند در جايگاه كنوني خود مصالح ملي را بر احساسات و تمايلات فردي خود مقدم خواهند دانست.» عضو شوراي شهر تهران خطاب به تمامي فعالان در عرصه سياسي كشور بيان كرد:«سياسيون بايد اين موضوع را بپذيرند كه ماندگاري «انقلاب» و «ايران» مقدم بر ساير خواسته‌هاي سياسي است. پس در اين فضا توجه به منافع ملي بايد مقدم بر گرايشات حزبي و جناحي شود.»

 

اصلاح‌طلبان با قهر ميانه‌اي ندارند

داريوش قنبري، فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت:«اصلاح‌طلبان اين روزها در شرايطي قرار گرفته‌اند كه نمي‌دانند چه سرنوشتي در انتخابات ۱۴۰۰ خواهند داشت. از سويي مشكلات و محدوديت‌ها، مردم را ناراضي كرده است پس احتمال مي‌رود، انتخابات سال‌ آتي مانند انتخابات دوم اسفند ۹۸ با استقبال پايين عموم مواجه شود كه در اين شرايط فضا براي حضور جريان‌هاي سياسي مطلوب نخواهد‌ بود.» به گزارش «اعتمادآنلاين» او ادامه داد:«كشور شرايط بسيار دشواري را پيش روي خود مي‌بيند؛ يعني مشكلات به حدي است كه بايد سليقه‌هاي مختلف، اختلافات را كنار بگذارند و براي ترميم كرختي‌ها در كنار هم هر كاري كه لازم است، انجام دهند. ناگفته پيداست شرط اصلي اين مهم اين است كه سيستم به همه سليقه‌ها به يك چشم نگاه كند. در چنين شرايطي مي‌توان از تمام پتانسيل‌هاي موجود براي گذر از اين شرايط سخت بهره گرفت. اصلاح‌طلبان با قهر ميانه‌اي ندارند و براي تاثيرگذاري منتظر فرصتند.»

 

ماسك نزدن تخلف اداري است

جواد ناصريان، معاون توسعه مديريت و منابع وزارت كشور گفت:«تمهيدات لازم در جهت اجراي موثر و دقيق مصوبات ستاد ملي مديريت بيماري كرونا به محض ابلاغ فراهم مي‌شود.» به گزارش ايلنا، معاون توسعه مديريت و منابع وزارت كشور در ابلاغيه‌اي به استانداران سراسر كشور، روساي مراكز و سازمان‌هاي تابعه صف و ستاد وزارت كشور متذكر شد:«تمامي مديران ستاد مركزي، استانداري‌ها، سازمان‌هاي وابسته اعم از ستادي و صف، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهياران و مديران كل استاني و شهرستاني ثبت احوال موظفند به محض ابلاغ مصوبات ستاد ملي مديريت بيماري كرونا(كوويد ۱۹) پروتكل‌ها، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، سازمان اداري و استخدامي كشور و ساير مراجع مسوول ضمن ابلاغ آنها به بخش‌هاي مربوطه و كاركنان تحت مديريت، تمهيدات لازم را به منظور اجراي موثر و دقيق آنها فراهم كنند.» او همچنين تاكيد كرد:«مواردي نظير عدم استفاده كاركنان از ماسك در محيط اداري و حضور در محل كار به ‌رغم اطلاع از ابتلا به ويروس كرونا را با قيد فوريت و خارج از نوبت مطابق قانون رسيدگي به تخلفات ادراي بررسي و رأي مقتضي صادر نمايند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون