• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4697 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۰ تير

خبر

دومين جلسه محاكمه نتانياهو به‌سال آينده ميلادي موكول شد

در حالي كه سخنگوي دادگاه ويژه رسيدگي به اتهامات نتانياهو از آغاز دوباره جلسات محاكمه وي از روز يكشنبه خبر داده بود رسانه‌هاي اسراييلي از تعويق محاكمه نتانياهو در پرونده‌هاي فساد، رشوه، خيانت در امانت و موكول شدن آن به ماه ژانويه سال آينده ميلادي خبر دادند. به گزارش ايسنا، روزنامه عبري‌زبان يديعوت آحارونوت در شماره روز يكشنبه خود نوشت، ريوكا فلدمن، رييس كميته قضات پرونده محاكمه نتانياهو راي داد ازسرگيري جلسات محاكمه نتانياهو در پرونده‌هاي فساد را به ژانويه سال آتي ميلادي موكول كند؛ به اين شكل كه سه بار در هفته روزهاي دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه جلسات محاكمه برگزار شوند. اين روزنامه عبري‌زبان نوشت، تيم وكلاي مدافع نتانياهو در جلسه دوم محاكمه او كه صبح روز يكشنبه آغاز شد، درخواست كرد به دليل شيوع ويروس كرونا و ناتواني آنها براي كار در اين شرايط و دفاع از موكل‌شان، پرونده به مدت شش ماه به تعويق بيفتد.


هشدارهاي سفير چين به انگليس

چين به گزارش‌ها درباره اينكه انگليس استقرار يكي از ناوهاي هواپيمابر جديدش، ناو «اچ.ام.اس كوئين اليزابت» در شرق دور را در پاسخ به مواضع پكن در اين منطقه در نظر دارد، واكنشي خشمگينانه نشان داد. روابط ميان انگليس و چين در ماه‌هاي گذشته از بابت مسائلي شامل هنگ‌كنگ، شركت هوآوي و همچنين عملكرد چين در قبال شيوع ويروس كرونا تيره شده است. ليو شيائومينگ، سفير چين در لندن در گفت‌وگو با نشريه تايمز هشدار داد، اينكه انگليس اقدام به استقرار يك ناو خود در شرق دور كند «يك اقدام بسيار خطرناك» است. وي خاطرنشان كرد: پكن چنين اقدامي را به عنوان تصميم انگليس براي «باند تشكيل دادن با امريكا عليه چين» تفسير مي‌كند. ليو شيائومينگ تصريح كرد: من فكر مي‌كنم انگليس بعد از برگزيت همچنان مي‌خواهد نقش مهمي در جهان ايفا كند اما اين راه ايفاي يك نقش مهم نيست.


آتش گرفتن  دومين  ناو  جنگي امريكا  در  يك هفته

در پي آتش گرفتن بخشي از كشتي جنگي آبي خاكي «كرسارج» در بندر «نورفولك» امريكا، نيروي دريايي اين كشور فعاليت يك شركت كشتي‌سازي را متوقف كرده است. به نوشته پايگاه «ديفنس نيوز»، «روري اوكانر» سخنگوي فرماندهي سامانه‌هاي ناوبري دريايي امريكا گفت، از آنجا كه اين كشتي جنگي در اسكله مربوط به شركت كشتي‌سازي «NASSCO» قرار گرفته بود، بايد مشخص شود آيا اين شركت از دستورالعمل‌هاي ايمني استفاده كرده است يا خير. اوكانر افزود: «روز ۱۷ جولاي (۲۷ تير) نيروي دريايي از وقوع آتش‌سوزي در ناو كرسارج مطلع شد. نيروي دريايي در پاسخ به اين سانحه، دستور توقف كار را براي تمامي كشتي‌هاي مستقر در اسكله اين شركت صادر كرد تا از تبعيت آن از تمامي پروتكل‌ها و رويه‌هاي مربوط به آتش‌سوزي اطمينان حاصل شود». سخنگوي شركت كشتي‌سازي NASSCO مي‌گويد آتش‌سوزي در كشتي كرسارج به صورت جزيي بوده و در اثر افتادن جرقه روي مواد پلاستيكي رخ داده است.


ونزوئلا:  اتحاديه اروپا  همسو  با  مواضع خصمانه امريكاست

وزير خارجه ونزوئلا روز يكشنبه اروپا را به پيروي از مواضع خصمانه امريكا در قبال كشورش متهم كرد. به نوشته خبرگزاري «اسپوتنيك»، «خورخه آريزا» وزير خارجه ونزوئلا با انتقاد از مواضع خصمانه اتحاديه اروپا عليه كشورش و تاثيرگذاري تصميمات امريكا بر اين اتحاديه اظهار داشت: «هنگامي كه جوزپ بورل وزير امور خارجه اسپانيا بود، گفت كه موضع اتحاديه اروپا براساس قوانين بين‌المللي نيست و امريكايي‌ها آنها را متقاعد كرده‌اند كه دولت نيكلاس مادورو، رييس‌جمهور  ونزوئلا طي چند روز كناره‌گيري خواهد كرد». آريزا در ادامه گفت كه كاراكاس انتظار داشت اتحاديه اروپا براساس اصول بنيادين و روابط ديرباز خود با ونزوئلا، در روابط با امريكا موضع‌گيري كند. وزير خارجه ونزوئلا در بخشي ديگر از تصميم مادورو مبني بر حفظ نمايندگي ديپلماتيك اروپا در كاراكاس در بالاترين سطح ممكن با 14 سفير و نماينده دائم قدرداني كرد. وي در اين زمينه نيز گفت: «اگرچه آنها رييس‌جمهور ونزوئلا را به رسميت نشناختند، اما مادورو به آنها اجازه داد كه با وجود اختلافات سختي كه با ما دارند، در ونزوئلا بمانند تا گفت‌وگو كنند».


ادعاي انگليس: درباره حمله سايبري روسيه شواهدي داريم

«دومينيك راب» وزير امور خارجه  انگليس روز يكشنبه گفت دولت اين كشور درخصوص تلاش روسيه براي آنچه سرقت اطلاعات واكسن كرونا ناميد، اطمينان دارد. راب در مصاحبه با «اندرو مار» مجري شبكه «بي‌بي‌سي»، گفت: «البته كه آنها (روسيه) اين اتهام را رد مي‌كنند اما با همتايان امريكايي و كانادايي خود در ارتباط هستيم و بسيار روشن است در حالي كه به ‌دنبال واكسني براي اين بيماري خطرناك هستيم روسيه تلاش كرده است دست به خرابكاري بزند». هنگامي كه مجري بي‌بي‌سي از راب پرسيد آيا شواهدي درباره اين ادعا وجود دارد، مدعي شد: «ما شواهدي را گردآوري كرده‌ايم و معمولا بدون دليل دست به اتهام‌پراكني نمي‌زنيم. مركز امنيت ملي سايبري جزييات آن را در دست دارد و بسيار روشن است كه روسيه اين كار را انجام داده است».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون