• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4697 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۰ تير

فاطمه معتمدآريا در تئاترشهر

مجموعه اشعار نيما يوشيج به چاپ هفدهم رسيد

گروه هنر و ادبيات

آغاز دوباره «بچه» در تئاتر شهر

اجراي نمايش «بچه» به كارگرداني افسانه ماهيان كه از اسفند ماه سال 1398 به دليل شيوع ويروس كرونا متوقف شده بود از روز چهارشنبه اول مرداد در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر از سر گرفته مي‌شود. نمايش «بچه» با بازي فاطمه معتمدآريا، سعيد چنگيزيان و شيوا فلاحي از تاريخ يادشده ساعت 20 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روي صحنه مي‌رود.
چاپ هفدهم مجموعه اشعار نيما 
كتاب مجموعه كامل اشعار نيما يوشيج با گردآوري سيروس طاهبازتوسط نشر نگاه به چاپ هفدهم رسيد. به گزارش مهر، كتاب مجموعه كامل اشعار نيما يوشيج با گردآوري سيروس طاهباز به‌ تازگي توسط انتشارات نگاه به چاپ هفدهم رسيده است. اين كتاب مجموعه كامل اشعار علي اسفندياري پدر شعر نوي ايران ملقب به نيما يوشيج را در بر مي‌گيرد كه گردآوري آنها توسط سيروس طاهباز انجام شده است. اين گردآوري با تدوين شعرها نيز همراه بوده و به علاوه در چاپ پانزدهم اين كتاب علاوه بر ويرايش، غلط‌گيري كامل نيز انجام شد. چاپ پانزدهم اين‌كتاب سال ۹۵ عرضه شد. اين ‌كتاب سال 97 هم به چاپ شانزدهم رسيد. شعرهايي كه توسط طاهباز در اين‌ كتاب گردآوري شده‌اند، اشعار فارسي نيما هستند كه به پيشنهاد عاليه جهانگير همسر نيما يوشيج، جلال آل‌احمد و موافقت محمد معين وصي نيما از سال ۱۳۴۰ به بعد، نسخه‌برداري و تدوين شدند. چاپ هفدهم مجموعه اشعار نيما يوشيج با ۹۰۲ صفحه و قيمت ۱۳۵ هزار تومان به بازار عرضه شده است.
برگزاري آنلاين نمايشگاه بين‌المللي كتاب پكن
طبق اعلام مسوولان نمايشگاه بين‌المللي كتاب پكن اين نمايشگاه در سال ۲۰۲۰ به صورت آنلاين برگزار خواهد شد. به گزارش ايسنا، نمايشگاه بين‌المللي كتاب پكن نيز به دليل گسترش ويروس كرونا و محدوديت‌هاي ناشي از اين بحران همچون بسياري از رويدادهاي فرهنگي و هنري سال جاري به صورت آنلاين و از ۲۶ آگوست برگزار خواهد شد. نمايشگاه امسال كه به عنوان «نمايشگاه بين‌المللي هوشمند كتاب پكن» معرفي شده است امكان نمايش آثار و برقراري ارتباط به صورت مجازي را براي ناشران فراهم خواهد كرد. برنامه «يادگيري هوشمند» در قالب اين نمايشگاه مجازي، امكان برگزاري كنفرانس‌هاي آنلاين با حضور كارشناسان و برگزاري مستركلاس‌هايي درباره آخرين اخبار صنعت نشر را فراهم خواهد كرد. «سرويس آنلاين دريافت كتاب از كتابخانه‌ها» در اين نمايشگاه نيز روند ارسال و دريافت آثار را براي كتابخانه‌ها آسان‌تر خواهد كرد. سال گذشته بيش از ۲۶۰۰ ناشر از ۹۵ كشور و منطقه جهان در نمايشگاه بين‌المللي كتاب پكن شركت كردند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون