• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4699 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱ مرداد

خبر

انتقاد اصلاح‌طلبان از اتهام‌زني رائفي‌پور عليه حجاريان

علي‌اكبر رائفي‌پور پس از آنكه با موافقت جليل محبي، دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر كه از قضا او نيز در زمره فعالان سياسي اصولگرا قرار مي‌گيرد، با اعطاي مجوز امر به معروف و نهي از منكر مسوولان به خود، در اولين اقدام اتهامات تند و تيزي را به سعيد حجاريان، فعال سياسي و از تئوريسين‌هاي جريان اصلاحات نسبت داد و او را «يهودي» و «جديدالاسلام» خطاب كرد. اين اقدام با انتقادهاي بسياري حتي از سوي اصولگرايان در شبكه اجتماعي توييتر همراه شد؛ تا جايي كه روز گذشته سيدمحمود عليزاده طباطبايي، فعال سياسي اصلاح‌طلب در اظهاراتي كه پايگاه خبري مدارا آن را منتشر كرد، به تندي از رائفي‌پور و گفته‌هايش انتقاد كرد و گفت: «نسبت دروغ دادن نشر اكاذيب است و تا ۲ سال حبس دارد. آقاي رائفي‌پور بايد به روانپزشك مراجعه كند ايشان مشكل رواني دارد، چراكه قطعا آنچنان كه او گفته نيست. آقاي حجاريان اصالتا كاشاني هستند و ما در كاشان يهودي نداريم. آقاي حجاريان هيچ نسبتي با يهوديان ندارد.» در همين راستا جواد امام، مديرعامل بنياد باران در صفحه شخصي خود در شبكه اجتماعي توييتر نوشت: «افاضات جديد رائفي‌پور: طراح و موسس وزارت اطلاعات، معاون سياسي مركز تحقيقات استراتژيك، فرمانده قرارگاه صراط، بنيانگذار و رييس دانشگاه امام حسين (ع)، معاون وزارت سپاه، بنيانگذاران مدارس شاهد، انرژي اتمي، سلام و... يهودي‌تبار بوده‌اند؟! تخريب اصلاح‌طلبان به چه قيمتي!»


تكذيب فشار وزير اطلاعات  براي انتصاب افراد خاص

روز گذشته وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي در بيانيه‌اي رسمي اظهارات نماينده لامرد در يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي مبني بر تلاش وزير اطلاعات براي انتصاب برخي افراد خاص در مناسبي خاص را تكذيب كرد. در متن اين بيانيه كه در پايگاه اطلاع‌رساني وزارت اطلاعات منتشر شده، آمده است كه «اگر چه اين وزارتخانه، تذكر به وزيران از جمله وزير اطلاعات را حق نمايندگان دانسته و پاسخگويي و رفع ابهام بر اين اساس را وظيفه خود مي‌داند، لكن با توجه به انتشار متن تذكر نماينده فوق‌الذكر در فضاي مجازي -  قبل از وصول رسمي آن به اين وزارتخانه- بدين وسيله اعلام مي‌دارد مطالب منتسب مبني بر فشار آوردن و اصرار بر انتصاب افراد خاص در مناصب اداري دو شهرستان لامرد و مهر، مقرون به صحت نبوده و ضمن تاكيد بر استقلال وزارت اطلاعات از جريانات سياسي و جناحي و افتخار به قانونگرايي و تبعيت محض از فرمايشات مقام معظم رهبري مطالب موصوف تكذيب مي‌شود. بديهي است اين وزارتخانه ضمن پاسخگويي رسمي به تذكر فوق‌الذكر حق خود را براي پيگيري حقوقي محفوظ مي‌داند.»


بازداشت جاعل مهر دفتر رهبري

وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي روز گذشته خبر از بازداشت فردي داد كه از قرار معلوم به جعل اسناد، آن هم اسناد دفتر عالي‌ترين مقام جمهوري اسلامي مشغول بوده. ايسنا در همين راستا به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت اطلاعات آورده است كه «سربازان گمنام امام زمان (عج) در عملياتي موفقيت‌آميز جاعل مهر و اسناد رسمي دفتر مقام معظم رهبري را در شمال سيستان و بلوچستان شناسايي و دستگير كردند.» هيچ يك از خبرگزاري‌هاي رسمي جمهوري اسلامي و همچنين پايگاه‌هاي خبري فعال در سيستان و بلوچستان جزييات بيشتري از اين خبر منتشر نكرده‌اند و از قرار معلوم بايد منتظر اعلام نظر مقامات قضايي و امنيتي در اين زمينه ماند.


صرف جوان انقلابي بودن حلال مشكلات كشور نيست

علي مطهري، نماينده دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي روز گذشته در جريان اظهاراتي كه پايگاه خبري تحليلي انصاف‌نيوز آن را منتشر كرد، در واكنش به اظهارات امام جمعه پرديسان قم و برخي محافل سياسي مبني بر حل مشكلات كشور با انتخاب جواني انقلابي به عنوان رييس‌جمهوري ايران در سال 1400 گفت كه «صرف جوان انقلابي نمي‌تواند مشكل كشور را حل كند. نياز به رييس‌جمهور عاقل و آشنا به سياست و اقتصاد جهاني داريم. تاكنون از اقدامات خام به نام انقلابي‌گري ضربه‌هاي زيادي خورده‌ايم، مثل قضيه اشغال سفارت امريكا و انگلستان و عربستان يا نوع برخورد بعضي به اصطلاح انقلابي‌ها با برجام كه فرصت‌هاي زيادي را از كشور گرفت و زمينه خروج آقاي ترامپ و بازگشت تحريم‌ها را مهيا كرد. بنابراين نياز به يك انقلابي عاقل و جهان‌ديده و نه احساسي و هيجاني داريم.» نايب‌رييس اسبق مجلس با رد برخي مطالب مطرح شده مبني بر فعاليت رييس‌جمهوري به عنوان معاون رهبري گفت كه «اولا رهبري در جمهوري اسلامي مقام اجرايي نيست كه رييس‌جمهوري به مثابه معاونش عمل كند، بلكه يك مقام ناظر است. مقام اجرايي اول كشور رييس‌جمهور است. ثانيا اينكه انسان فاقد ايدئولوژي و صرفا ابزار دست ديگران باشد خلاف عقل و اسلام است.»


كاهش نقش جامعه روحانيت مبارز  ميان اصولگرايان

«متاسفانه در سال‌هاي اخير نقش جامعه روحانيت مبارز كمرنگ شده است و مثل گذشته در مسائل نقش‌آفريني ندارد» اين اظهارات محمدتقي رهبري، عضو جامعه روحانيت مبارز است كه به گمانه‌زني‌هاي مطرح شده مبني بر خداحافظي چهره‌هاي جديد اصولگرايان به معناي خداحافظي آنان با آنچه «پدرسالاري» مي‌خواندند، مهر تاييد مي‌زند. او به اعتماد آنلاين گفته كه «همين كمرنگ شدن باعث شد در انتخابات اسفندماه گذشته در مناسبات انتخاباتي اصولگرايان فقط نقشي مشاوره‌اي داشته باشيم و ديگر مانند انتخابات‌هاي پيش نتوانيم نقشي موثر ايفا كنيم. البته آقاي تقوي از طرف جامعه در ليست انتخاباتي قرار گرفت و الان هم در مجلس حضور دارد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون