• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4699 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱ مرداد

قم شهر ملي انگشتر مي‌شود

گروه اجتماعي| شهر قم به عنوان شهر ملي انگشتر انتخاب مي‌شود. بهرام سرمست، استاندار قم در چهارمين جلسه شوراي راهبردي انتخاب شهرها و روستاهاي ملي صنايع‌دستي افزود: در استان قم تمام عوامل لازم براي نقش‌آفريني در هويت‌بخشي و برندسازي وجود دارد، معادني كه در استان وجود دارد يك ظرفيت بسيار ارزشمند است.
او در اين باره گفت: ضمن اينكه وجود هنرمندان صاحب دانش در قم و بازار مصرف بسيار خوب، عوامل ديگري است كه مي‌تواند به برندسازي و هويت‌بخشي صنايع‌دستي به‌خصوص هنر انگشترسازي كمك كند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌ دستي قم، سرمست در توضيح اين اقدام و برنامه افزود: انگشتر مي‌تواند به عنوان يكي از اقلام مهم در بسته سوغات زائر در شهر قم قلمداد شود و با توجه به اينكه اين بسته در دست تدوين است حتما بايد انگشتر در اين بسته سوغات ديده شود.
او در بخش ديگري از توضيحات خود گفت: در استان قم يك منطقه گردشگري بسيار وسيع داريم كه به ‌منظور حمايت از هنرمندان صنايع‌ دستي قم در بخشي از اين منطقه نمونه گردشگري مي‌توان بازار فروش براي محصولات هنرمندان صنايع ‌دستي تدارك ديد.
معاون صنايع ‌دستي وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌ دستي نيز در اين نشست گفت: طرحي را با عنوان ايجاد شوراي عالي گوهرسنگ‌ها در دست تدوين داريم كه به زودي به پايان مي‌رسد. اين سند يك سند مشخص به‌خصوص در حوزه اشتغال سنگ‌هاي قيمتي و نيمه‌قيمتي است و موضوع انگشتر كه خاستگاه آن در شهر قم است از اهميت بالايي برخوردار است. پويا محموديان ادامه داد: يكي از موضوع‌هايي كه بعد از ثبت ملي بايد به آن توجه كرد، طراحي و نصب المان‌هاي مرتبط با هنر انگشترسازي در شهر قم است. ضمن اينكه تبليغات و اطلاع‌رساني از طريق صداوسيما و نيز توليد بروشور و تهيه كليپ و... بايد مورد توجه قرار گيرد. او گفت: يكي از موضوع‌هاي مهم ديگري كه در قم بايد مورد توجه قرار گيرد، ايجاد يك گالري زيبا براي معرفي و نيز فروش محصولات صنايع‌ دستي ازجمله انگشتر است. حميد يزداني مديركل ميراث، گردشگري و صنايع‌ دستي قم نيز در اين نشست بيان كرد: در صورت انتخاب قم به عنوان شهر ملي انگشتر مي‌توان زمينه ثبت جهاني اين شهر را نيز در اين هنرصنعت فراهم كرد كه به ‌طور حتم اين مهم مي‌تواند به ايجاد اشتغال و درآمدزايي در اين استان كمك كند. او افزود: بر اساس قول مساعد مسوولان استاني قرار شده است، زمين مناسبي براي احداث يك بازارچه به اين اداره‌ كل اختصاص دهند تا زمينه تجميع مشاغل حوزه صنايع‌ دستي فراهم و از پراكندگي اين مشاغل در استان جلوگيري شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون