• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4701 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۴ مرداد

سومين جلسه قرارگاه سازندگي و محروميت زدايي شهداي شركت فولاد خوزستان برگزار شد

سومين جلسه قرارگاه سازندگي و محروميت‌زدايي شهداي شركت فولادخوزستان با حضور سرهنگ عبدالرضا حاجتي معاون هماهنگ‌كننده سپاه حضرت ولي‌ عصر (عج) خوزستان، علي محمدي مديرعامل و جمعي از معاونان، مديران و روساي فولاد خوزستان و ميثم شهنياني مديرعامل شركت ايده پردازان صنعت فولاد روز چهارشنبه يكم مردادماه ۱۳۹۹ در سالن كنفرانس ساختمان سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني اين شركت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، عبدالرضا حاجتي معاون هماهنگ‌كننده سپاه حضرت ولي‌عصر (عج) خوزستان اظهار داشت: خوشحالم كه در يك شركت بزرگ صنعتي با ماموريت مشخص توليد پايدار و رونق اقتصادي گردهم جمع شده ايم؛ مديرعامل فولاد خوزستان و مسوولان اين شركت، يك روز در لباس خدمت به اقتصاد مملكت و توليد پايدار و يك روز در لباس خدمت به محرومان و ايفاي مسووليت اجتماعي تلاش مي‌كنند.

وي افزود: تامين امنيت اقتصادي كشور بر دوش سربازان سلحشور در ارگان‌هاي مختلف است كه با تلاش خود معادله‌هاي شوم دشمن را به هم مي‌زنند. در بدترين شرايط پيچيده اقتصادي دنيا و ايران و با تحريم‌هاي امريكا و هم‌ دستان آن در منطقه، عملكرد مثبت فولاد خوزستان نسبت به سال‌هاي گذشته، جاي تقدير و تشكر دارد. اين عملكرد مرهون يك تفكر انقلابي و نترس بوده كه در اين مجموعه قابل مشاهده است.

حاجتي گفت: با وجود غرض‌ ورزي‌هايي كه در بيرون از شركت فولاد خوزستان، براي لطمه زدن به بدنه اين مجموعه توانمند وجود دارد، يقين بدانيد دسيسه‌هاي آنان به خودشان باز مي‌گردد. اين شركت با وجود تمامي مشكلات و تحريم‌ها امروز ركورد‌دار توليد و خدمت‌ رساني به مردم شريف در مناطق محروم مي‌باشد.

وي گفت: روحيه خدمت رساني در فولاد خوزستان موج مي‌زند و اين شركت با تاسيس قرارگاه سازندگي و محروميت زدايي شهداي فولاد خوزستان كه گستره خدمات رساني آن از خوزستان تا سيستان و بلوچستان است، با ارسال و توزيع بسته‌هاي معيشتي و بهداشتي براي گروه‌هاي مختلف در مناطق محروم و دور افتاده استان و كشور، نقش بسزايي در حفظ امنيت منطقه ايفا مي‌نمايد.

معاون هماهنگ‌كننده سپاه حضرت ولي عصر (عج) استان خوزستان در پايان سخنان خود با تشكر از تلاش‌هاي مديرعامل و كاركنان فولاد خوزستان گفت: سپاه همواره پشتوانه مستحكمي براي ماموريت‌‌هاي خيرخواهانه شما مي‌باشد.

علي محمدي مديرعامل فولاد خوزستان در اين نشست اظهار داشت: شركت‌هاي بزرگ با پرداختن به مسووليت‌هاي اجتماعي و تاثيرگذاري بر محيط پيرامون خود و پاسخگويي به اجتماع، به بخش اصلي وظايف خود يعني خدمت به مردم عزيز مي‌پردازند.

وي با اشاره به وظيفه شرعي و قانوني شركت‌ها افزود: با وجود شركت‌هاي بزرگ توليدي و صنعتي، نفت، پتروشيمي و انرژي، بخش اعظمي از سرمايه‌هاي كشور در استان خوزستان قرار دارد. اين استان داراي مردماني خوب، فداكار و زحمتكش بوده كه پاي انقلاب خود ايستاده‌‌اند. لذا بنابر تاكيد امام راحل و مقام معظم رهبري خدمت به مردم مستلزم توفيق بوده و در شرايط كنوني از وظايف اصلي ما به‌ شمار مي‌آيد و اميدوارم خداوند اين توفيق را نصيب ما كند كه خادماني شايسته براي مردم عزيز باشيم.

محمدي در ادامه گفت: قسمتي از سود هر شركت صنعتي بايد در خدمت جامعه پيرامون آن قرار بگيرد. البته شركت فولاد خوزستان از سال‌هاي گذشته بر اين امر همت ويژه گمارده و بايد تلاش شود كه در سال جديد، اين فعاليت‌‌ها بيشتر و با سازمان‌ دهي دقيق پيش رود.

وي افزود: آثار و بركات تلاش براي محروميت‌زدايي به خود شركت‌ها باز مي‌گردد. ما شاهد بوديم كه در سال گذشته با گذر از مشكلاتي همچون تحريم‌ها، مسائل اقتصادي، سيلاب، بيماري كرونا و اتفاقات ديگر، توليد و صادرات شركت فولاد خوزستان به خوبي انجام شده و كسب ركوردهاي پي در پي و موفقيت‌هاي سال جاري نيز، نويد سالي پربار و سراسر موفقيت را براي اين مجموعه بزرگ صنعتي مي‌دهد. اين امر نتيجه تلاش‌هاي كاركنان و دعاي مردمي است كه به آنها خدمت رساني مي‌شود؛ آثار اين دعاي خير مردم به شركت بازگشته و با كم شدن حوادث، رشد توليد و صادرات مجموعه توسعه خواهد يافت.

مديرعامل در پايان سخنان خود تاكيد داشت: شركت فولاد خوزستان همچون گذشته در حوزه‌هاي اجتماعي و خدمت رساني به مردم نقش آفريني خواهد كرد و در انجام مسووليت‌هاي اجتماعي به بركت امام خميني (ره) و خون شهدا و بر اساس فرمايشات و رهنمودهاي مقام معظم رهبري گام به گام به پيش مي‌رود و اميدواريم ذخيره اخروي براي ما قرار گيرد.

گزارش خبرنگار ما حاكي است، در ابتداي اين نشست مهران عباس‌زاده معاون منابع انساني و امور جتماعي فولاد خوزستان با اشاره به بيانيه گام دوم انقلاب و همچنين تاكيد مقام معظم رهبري نسبت به رفع محروميت‌ها و كمك رساني به مردم عزيز نكاتي را بيان نمود.

وي هدف از ايجاد قرارگاه سازندگي و محروميت‌زدايي شهداي فولاد خوزستان را خدمت رساني مستمر به مردم محروم دانست و افزود: اين قرارگاه از مردادماه سال گذشته فعاليت جهادي خود را با حمايت‌هاي مديرعامل محترم آغاز نموده و اميدواريم با تلاش شبانه روزي همكاران در قسمت‌هاي مختلف شركت و پشتيباني از اين قرارگاه، خدمات شايسته‌اي به مردم عزيز ارايه نماييم.

گفتني است در اين نشست، ايمان عيدي رييس ارتباطات منطقه‌اي شركت فولاد خوزستان گزارش جامعي از فعاليت‌هاي يك ساله اين قرارگاه ارايه نمود.

وي با اشاره به حوزه‌هاي خدمت رساني به مردم در اين قرارگاه اظهار داشت: فعاليت قرارگاه در سه حوزه كلي: عمران و سازندگي، امور فرهنگي و آموزشي و پزشكي تعريف شده است.

عيدي ادامه داد: حوزه سازندگي و عمران شامل ساخت و ترميم ساختمان منازل براي محرومان، احداث درمانگاه پزشكي، راهسازي و ترميم مسيرهاي ارتباطي، احداث و ترميم ساختمان مدارس، تامين آب شرب مناطق محروم و روستاها نظير بخش غيزانيه، توزيع ارزاق در مناطق محروم و صدها فعاليت‌ ديگر است؛ در حوزه فرهنگي و آموزشي نيز مي‌توان به اجراي برنامه‌هايي نظير برگزاري جشن‌ها و مناسبت‌ها و همچنين مراسم‌هاي مذهبي، توزيع اقلام فرهنگي و آموزشي و نوشت افراز براي دانش‌آموزان و ساكنان مناطق محروم، تامين سرويس مدارس، اعزام ساكنان به سفرهاي زيارتي در كشور و تبليغات محيطي فرهنگي در مناطق محروم و روستاهاي اطراف شركت اشاره كرد.

رييس ارتباطات منطقه‌اي فولاد خوزستان افزود: در حوزه پزشكي نيز به صورت مستمر اعزام گروه‌هاي جهادي پزشكي را در برنامه قرار داده‌ايم و اين گروه‌ها با حضور در مناطق محروم و روستاها اقدام به ويزيت بيماران و تامين اقلام دارويي آنان مي‌كنند، همچنين در مواردي كه بيماران نياز به اعزام خارج از استان براي درمان دارند، قرارگاه هزينه‌هاي اعزام و درمان را بر عهده گرفته است. شايان ذكر است از زمان بروز ويروس كرونا، قرارگاه سازندگي و محروميت زدايي شهداي فولاد به‌طور مستمر اقلام بهداشتي، مواد ضدعفوني و ماسك تنفسي را براي پيشگيري از اين بيماري در مناطق محروم و روستاها توزيع نموده است و فولاد خوزستان اين افتخار را دارد كه در پيشگيري از شيوع اين ويروس خط توليد ماسك تنفسي و البسه بهداشتي بيمارستاني را راه‌اندازي كرده است؛ همچنين با افتتاح درمانگاه مجهز پزشكي قلعه چنعان كه با همكاري قرارگاه در حال تكميل نهايي است، نيز گام بلندي در راستاي سلامت مردم برداشته خواهد شد.

عيدي در پايان سخنان خود تاكيد داشت: هدف ما خدمت رساني مطلوب به مردم مناطق محروم و روستاها است؛ در اين راستا به عنوان مثال در خصوص سيلاب سال گذشته بيش از ۲۸۰ ميليارد ريال و در مبارزه با ويروس كرونا بيش از ۱۸۰ ميليارد ريال تاكنون از سوي شركت فولاد خوزستان هزينه شده است و اين خدمات رساني گوشه‌اي از فعاليت جهادي مديرعامل محترم و ساير همكاران در قرارگاه سازندگي و محروميت‌زدايي شهداي فولاد است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون