• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4701 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۴ مرداد

استقبال شگفت‌انگيز تماشاگران از جشنواره شانگهاي

كرونا بي‌كرونا؟

لغو جايزه نوبل

بنياد نوبل اعلام كرد به دليل شيوع ويروس كرونا، ضيافت نوبل را براي نخستين‌بار در نيم قرن گذشته لغو خواهد كرد.به گزارش ايسنا و به نقل از رويترز، برندگان جوايز نوبل ۲۰۲۰ به روال گذشته اعلام خواهند شد اما در اين دوره از جوايز نوبل از ضيافتي كه در دهم دسامبر با حضور ۱۳۰۰ ميهمان در سوئد برگزار مي‌شود خبري نخواهد بود.«لارس هايكنستن» رييس بنياد نوبل بيان كرد: «دو مشكل وجود دارد. امكان جمع‌آوري تعداد زيادي ميهمان در كنار يكديگر وجود ندارد. همچنين مشخص نيست كه افراد بتوانند به سوئد سفر كنند.»آخرين‌ باري كه ضيافت نوبل لغو شد به سال ۱۹۵۳ بازمي‌گردد. اين مراسم در طول جنگ جهاني اول و دوم نيز لغو شده بود.به گفته بنياد نوبل، هنوز كاملا مشخص نيست كه مراسم اهداي جوايز در چه شرايطي برگزار خواهد شد.

پهلوان رسول بخش‌زنگشاهي درگذشت

پهلوان رسول بخش‌زنگشاهي، نوازنده موسيقي بلوچستاني، پس از چند سال تحمل بيماري ديابت و عوارض سكته مغزي، درگذشت. به گزارش خبرآنلاين اين هنرمند موسيقي نواحي كه معروف به پهلوان بخشوك‌زنگشاهي بود، پس از چند سال تحمل بيماري ديابت و عوارض سكته مغزي، دارفاني را وداع گفت.استاد زنگشاهي، نواختن ساز قيچك را از ۱۴ سالگي، نزد پدرش فرا گرفت و بيش از ۶۰ سال، آن را زمين نگذاشت. نواختن قيچك در خانواده زنگشاهي، به هشت نسل مي‌رسد.

«خط باريك قرمز» آماده اكران شد

فيلم مستند «خط باريك قرمز» با رونمايي از پوستر، براي اكران از ششم مرداد آماده شده است.مستند داستاني «خط باريك قرمز» به كارگرداني فرزاد خوشدست كه قرار بود نوروز امسال اكران شود، درنهايت با پايان‌بندي متفاوتي نسبت به نسخه جشنواره‌اي، اكران خود را از دوشنبه ششم مرداد در سينماهاي «هنروتجربه» آغاز مي‌كند.فيلمي كه باعث شد يك اعدام كمتر شود و ميلاد يكي از نوجوانان در آستانه اعدام، مورد عفو قرار گرفت. در اين مستند داستاني، توماج دانش بهزادي، فرهاد اصلاني، هنگامه قاضياني، امير دژاكام، افشين هاشمي، آرش آبسالان، ياسر خاسب و با همراهي نوجوانان كانون اصلاح و تربيت حضور دارند.«خط باريك قرمز» در آخرين دوره جشنواره جهاني فيلم فجر برنده جايزه نت‌پك (شبكه توسعه سينماي آسيا اقيانوسيه) شد و نماينده سينماي مستند ايران در آخرين دوره جوايز آسيا پاسيفيك بود. همچنين برنده چهار جايزه در سينماحقيقت و فيلم منتخب جشنواره پوسان و... نيز است. تهيه‌كنندگان اين فيلم نگار اسكندرفر و فرزاد خوشدست هستند.

۱۰۰هزار بليت در ۱۰دقيقه

بليت فروشي آنلاين سي وسومين جشنواره بين‌المللي فيلم شانگهاي در كشور چين با استقبال گسترده مخاطبان همراه شده است.به گزارش ايسنا به نقل از ورايتي، با وجود استقبال نه چندان مناسب چيني‌ها از بازگشايي سينماها در اين كشور پس از يك وقفه طولاني مدت چندماهه، جشنواره بين‌المللي فيلم شانگهاي كه از فردا آغاز مي‌شود با استقبال چشمگيري همراه بوده و بر اساس اعلام مسوولان اين رويداد سينمايي، بيش از ۱۰۰ هزار بليت (حدود ۱۰۸ هزار بليت) در ۱۰ دقيقه نخست فروش آنلاين بليت‌ها به مخاطبان فروخته شده است. بيست و سومين جشنواره فيلم شانگهاي از ۲۵ جولاي تا ۲ آگوست (۴ تا ۱۲ مرداد) و به صورت تركيبي از رويدادهاي فيزيكي و مجازي و نمايش‌هاي حضوري و آنلاين برگزار مي‌شود و در مجموع به نمايش بيش از ۴۰۰ فيلم خواهد پرداخت. همچنين در راستاي رعايت تمهيدات جلوگيري از شيوع ويروس كرونا بليت‌ها تنها به صورت آنلاين و با فاصله ميان صندلي‌ها فروخته مي‌شود و مخاطبان پيش از ورود به سالن سينما مورد تب‌سنجي قرار مي‌گيرند. همچنين اين رويداد سينمايي امسال هيچ ميهمان خارجي نخواهد داشت. امسال فيلم «من اينجا هستم» تنها نماينده ايران در بخش اصلي اين جشنواره است كه در كنار فيلم‌هايي از كشورهاي ژاپن، ايتاليا، يونان، پرتغال، آرژانتين و چين به نمايش گذاشته مي‌شود. فيلم‌هاي «نجيبه» اولين ساخته بلند مصطفي گندمكار به همراه «گوركن» ساخته كاظم ملايي در بخش «استعدادهاي جديد آسيايي» اين جشنواره پذيرفته شده‌اند و فيلم كوتاه «خرچنگ» به كارگرداني شيوا صادق اسدي هم نماينده سينماي ايران در بخش رقابتي كوتاه است.

ابتلاي «مل گيبسون» به كرونا

«مل گيبسون» بازيگر و كارگردان مطرح استراليايي هاليوود در ماه آوريل يك هفته به دليل ابتلا به ويروس كرونا در بيمارستان بستري بوده است. به گزارش ايسنا، يكي از نمايندگان «مل گيبسون» در مصاحبه با ديلي تلگراف استراليا تاييد كرده كه اين سينماگر ۶۴ ساله در ماه آوريل به دليل ابتلا به ويروس كرونا حداقل يك هفته در بيمارستان بستري بوده و پس از بهبود، در چند نوبت تست او منفي شده است. «تام هنكس» و همسرش «ريتا ويلسون» از اولين چهره‌هاي سرشناس سينمايي بودند كه در جريان پروژه ساخت يك فيلم سينمايي در استراليا به ويروس كرونا مبتلا شدند. چند ستاره باليوودي از جمله «آميتا باچان» و «آيشواريا راي» نيز به دليل مبتلا شدن به اين ويروس در بيمارستان بستري هستند. «گيبسون» در سال ۱۹۹۵ فيلم «شجاع‌دل» را ساخت كه اين فيلم موفق به كسب جايزه اسكار بهترين فيلم و كارگرداني و جايزه گلدن‌گلوب شد. او دو بار ديگر نيز براي فيلم‌هاي «خون‌بها» و «آنچه زنان مي‌خواهند» نامزد كسب جايزه بازيگري گلدن‌گلوب شده است. اين سينماگر هاليوودي در سال ۲۰۰۴ فيلم جنجالي «مصائب مسيح» را با بودجه ۳۰ ميليون دلاري ساخت كه به فروش ۶۰۰ ميليون دلاري در گيشه جهاني دست يافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون