• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4702 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۵ مرداد

خبر

ادعاي اميرآبادي درمورد كانديداتوري آذري ‌جهرمي و ستاري

احمد اميرآبادي‌فراهاني، نماينده مجلس دهم و يازدهم به اسامي دو جريان اصلاح‌طلب و اصولگرا براي كانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري ۱۴۰۰ اشاره و اظهار كرد: «آقايان مطرح در طيف اصولگرا اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي، نيكزاد و مخبر ستاد اجرايي فرمان امام هستند البته نمي‌دانم آيا آقاي قاليباف در انتخابات حضور پيدا خواهند كرد يا خير و فكر نمي‌كنم فتاح رييس بنياد مستضعفان در انتخابات ۱۴۰۰ حضور يابد، همچنين از طيف اصلاح‌طلبان هم آقايان آذري جهرمي، سورنا ستاري و اردكانيان هستند و احتمالا جهانگيري هم شركت كند.» به گزارش خبرگزاري شفقنا، او در مورد اظهاراتش در مورد رياست‌جمهوري سيد ابراهيم رييسي نيز توضيح داد: «من اصلا نگفتم آقاي رييسي در انتخابات ۱۴۰۰ حضور پيدا مي‌كند و رييس‌جمهوري مي‌شود بلكه خبرنگار از من پرسيد، آيا كسي هست كه بتواند ليدر جبهه انقلابي در انتخابات شود كه من گفتم آقاي رييسي مي‌تواند نيروها و بچه‌هاي انقلابي را دور هم جمع كند كه ايشان هم فرمودند تمايلي به حضور در انتخابات ندارد.»

درخواست دادستان‌ كل از ظريف جهت پيگيري تعرض هوايي امريكا

دادستان كل كشور طي نامه‌اي به وزير خارجه خواستار پيگيري حقوقي و قضايي تعرض دو جنگنده نظامي امريكايي به هواپيماي مسافربري ايران شد. به گزارش ميزان، محمدجعفر منتظري تاكيد كرد: «ضروري است دستگاه‌هاي مجري از جمله سازمان هواپيمايي كشوري و شركت هواپيمايي ماهان به صورت فعال در اجراي ضمايم ۱۳ و ۱۷ پيمان شيكاگو با دولت سوريه و شوراي ايكائو همكاري و گزارش بررسي حادثه و اختلال در امنيت پرواز شماره ۱۱۵۲ تهران بيروت را هرچه سريع‌تر دريافت و طبق مواد ۳ مكرر، ۴۴، ۵۴، ۵۵، ۸۴ و ۸۵ كنوانسيون شيكاگو اقدامات حقوقي لازم را به عمل آورند.» او همچنين توضيح داد: «مستندا به قانون وظايف وزارت امور خارجه و قانون الزام دولت به پيگيري و استيفاي حقوق اتباع ايراني از اقدامات دولت‌هاي خارجي به ويژه دولت اشغالگر امريكا مصوب ۱۳۸۹ و در راستاي ماده ۲۹۰ قانون آيين دادرسي كيفري دستور فرماييد به منظور كمك و مساعدت به مسافرين هواپيماي مذكور كه از اين حادثه تروريستي دچار مصدوميت و تالمات جسمي و روحي شده و براي جبران خسارت مادي و معنوي آنان و نيز ساير خسارات وارده و پيشگيري از تكرار حوادث مشابه، طرح شكايت صورت گيرد و اقدامات لازم انجام و موضوع تا حصول نتيجه پيگيري شود.»

تهديد محسن رضايي عليه امريكا و اسراييل

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نسبت به مزاحمت جنگنده‌هاي امريكايي براي هواپيماي مسافربري ايران واكنش نشان داد. محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در واكنش به مزاحمت جنگنده‌هاي امريكايي براي هواپيماي مسافربري ايران در حساب كاربري خود در توييتر نوشت: «هيچ اقدامي بي‌پاسخ نمي‌ماند. چه امريكا باشد چه رژيم ‌صهيونيستي.»

تكذيب شايعه بازداشت امير سياري

طي روزهاي گذشته شايعه گسترده‌اي مبني بر دستگيري امير سياري معاون هماهنگ‌كننده ارتش جمهوري اسلامي ايران در فضاي مجازي منتشر شده بود. به گزارش فارس، علاوه بر اينكه شايعه در روزهاي گذشته تكذيب شد، صبح ديروز نيز او در مراسم رونمايي از چند طرح ضدكرونايي ارتش حضور پيدا كرد تا عملا چنين شايعه‌اي را تكذيب كند. برخي كاربران و رسانه‌هايي كه اين روزها حمله به تفاهمنامه ايران و چين را در دستور كار خود قرار دادند، متني به نقل از سياري در مخالفت با اين مساله دست به دست كردند و دليل ادعاي بازداشت را اين متن اعلام كردند.

سعيدي‌كيا جايگزين ميرسليم شد

در مراسمي با حضور دبير و معاونان دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام، دبير جديد كميسيون زيربنايي و توليدي مجمع معارفه شد. طي اين مراسم از مصطفي ميرسليم به عنوان دبير سابق كميسيون قدرداني و سعيدي‌كيا جايگزين او شد.

شهامت عذرخواهي داشته ‌باشيد

علي مجتهدزاده، وكيل سعيد حجاريان، تئوريسين جبهه اصلاحات در توييتي خطاب به علي خضريان، نماينده مردم تهران در مجلس يازدهم نوشت: «جهت آگاهي آنچه مورد تاييد بنده قرار گرفت چند آگهي ثبتي در سامانه روزنامه رسمي و دو عدد فاكتور بود و نه اكاذيب حضرتعالي، شما كه دست‌تان مي‌رسد اسناد بانكي و مالياتي و حسابداري شركت را منتشر كنيد تا دروغگو رسوا شود. شهامت داشته باشيد عذرخواهي و طلب حلاليت كنيد.»

كنايه محمود صادقي به طرح نظارت بر انتخابات شوراها

نماينده تهران در مجلس دهم به انتقاد از طرح نظارت بر انتخابات شوراها كه توسط نمايندگان مجلس يازدهم ارايه شده، پرداخت. او در حساب توييتري خود نوشت: «جمعي از نمايندگان طرحي را ارايه كرده‌اند كه نظارت بر انتخابات شوراها به ‌جاي هيات مركزي نظارت (مركب از ۵ نماينده مجلس) برخلاف قانون اساسي به كميسيوني مركب از شوراي نگهبان قوه قضاييه و مجلس واگذار شود. يكي از شعارهاي نامزدهاي انتخابات مجلس يازدهم اين بود كه مجلس بايد به راس امور برگردد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون