• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4703 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۶ مرداد

خبرخوان

متقاضيان مسكن مهر از پرداخت افزايش قيمت معاف شدند

مدير كل راه و شهرسازي استان تهران از معافيت متقاضيان مسكن مهر شهرهاي جديد از پرداخت افزايش قيمت خبر داد و گفت: مسكن مهر تهران پايان امسال مختومه مي‌شود. خليل محبت‌خواه يادآور شد: در هشتاد و يكمين جلسه شوراي مسكن استان با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استانداري تهران، زمان اختتاميه مسكن مهر اداره كل راه و شهرسازي استان تهران شامل 100.211 واحد در هفته دولت سال جاري خواهد بود.

خريداران ملك به كدام مناطق كوچ كرده‌اند؟

در حالي كه از ابتداي امسال تا پايان سومين ماه سال مناطق گران‌قيمتي چون منطقه ۵ و منطقه 3 پرمعامله‌ترين مناطق تهران بودند، حالا اما تقاضا براي خريد خانه در مناطق ارزان‌تر تهران با افزايشي قابل توجه روبه‌رو شده است. يكي از فعالان بازار مسكن مي‌گويد: بازار خريد و فروش در مناطق مياني تهران در حال داغ شدن است و خانه‌هاي ۴۰ متري و ۵۰ متري خانه‌هايي هستند كه بيشترين طرفدار را دارند. بررسي‌ها نشان مي‌دهد در تيرماه تعداد مشتريان خريد خانه در مناطق 7، 8 ، ۱۰ و ۱۴ با افزايش محسوس روبه‌رو شده است. متوسط قيمت مسكن در اين مناطق در محدوده ۱۲ تا ۱۸ ميليون تومان است.

مالك يك‌هزار واحد مسكوني خالي يك بانك خصوصي-دولتي است

محمود محمودزاده، معاون مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي گفت: مالك يك‌هزار واحد مسكوني خالي كه پيش‌تر اعلام شده بود، يك بانك خصوصي-دولتي است. او يادآور شد: بر اساس پيامكي كه به مالكان واحدهاي خالي از هفته آينده ارسال مي‌كنيم، از آنها مي‌خواهيم تا اطلاعات مربوط به مالكيت اين واحدها را ثبت كنند و بگويند كه آيا ملك مذكور واگذار شده، يا خودشان در آن مستقر شده‌اند يا به بازار اجاره عرضه شده است.

كاهش ارزبري ۳۴۳ ميليون يورويي با داخلي‌سازي خودرو

معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تاكنون چهار ميز تخصصي حوزه صنعت خودرو با كاهش ارزبري ۳۴۳ ميليون يورويي و دو ميز تخصصي در حوزه صنعت مخابرات با كاهش ارزبري ۱۱۸ ميليون يورويي برگزار شده است. مهدي صادقي‌نياركي در نشست مشترك با نمايندگاني از انجمن توليدكنندگان افزودني‌هاي صنايع غذايي افزود: توسعه داخلي‌سازي در صنايع مختلف با برگزاري ميزهاي تخصصي ساخت داخل با هدف به هم‌رساني بين توانمندي‌ها و نيازمندي‌ها در سال گذشته كليد خورد و با برگزاري ۱۱ ميز تخصصي در صنايع راهبردي نظير خودرو، مخابرات، فولاد و مس، نيازها و توانمندي‌هاي صنعتي را به هم مرتبط سازيم. وي گفت: برنامه‌ريزي براي برگزاري ميزهاي ساخت داخل در صنايع لوازم خانگي، ماشين‌آلات و تجهيزات و همچنين خودرو انجام شده و پيشنهاد داد، ميز تخصصي صنايع غذايي در زير بخش‌هاي مربوط به افزودني‌ها كه ارزبري بيشتري دارد با همكاري تشكل‌ها و توليدكنندگان با هدف به هم‌رساني نيازها وتوانمندي‌ها برگزار شود.

مقام سومي موبايل در واردات

 

در حالي كه جزييات آمارهاي تجارت خارجي به صورت متوالي ماه‌هاست كه منتشر نمي‌شود، نگاه كلي به آمارهاي گمرك در فصل بهار نشان داد كه در سه ماهه نخست سال، گوشي تلفن همراه با ارز بري 358 ميليون دلار سومين كالاي وارداتي كشور بعد از كالاهاي اساسي مثل ذرت دامي و گندم بوده است. با توجه به شرايط تنگناي ارزي بعد از تحريم‌هاي اقتصادي و نوسانات شديد نرخ ارز در هفته‌هاي اخير وجود يك برنامه تخصيص ارز به مطالبه جدي از وزارت صمت تبديل شده است.

آغاز بومي‌سازي ۳۵ قلم كالاهاي پرمصرف و راهبردي صنعت گاز

حسن منتظرتربتي، مديرعامل شركت ملي گاز ايران از آغاز ساخت ۳۵ قلم كالاهاي پرمصرف و راهبردي صنعت گاز كشور با مشاركت شركت‌هاي دانش‌بنيان ايراني خبر داد و اعلام كرد: همزمان با افزايش ظرفيت توليد و فرآورش پالايشگاه، به زودي صنعت گاز خودكفايي از واردات كالاهاي خارجي را جشن مي‌گيرد.

افتتاح كريدور ترانزيتي كتاي براي اتصال ايران به آسياي ميانه

مديركل ترانزيت گمرك ايران اعلام كرد: براي اولين بار دو كاميون از مبدا گمرك شهيد رجايي بندرعباس به مقصد قرقيزستان از مسير افغانستان-تاجيكستان در كريدور جايگزين كتاي ارسال شد. مصطفي آيتي اظهار داشت: كريدور كتاي از كشورهاي قرقيزستان، تاجيكستان، افغانستان، ايران تشكيل شده و به عنوان مسير كوتاه و جايگزين براي ارسال كالا از بنادر جنوبي ايران به كشورهاي آسياي ميانه راه‌اندازي شده است. وي افزود: به منظور توسعه كريدورهاي ترانزيتي و كاهش مسير و هزينه ترانزيت كالا به مقصد كشورهاي آسياي ميانه، فعال كردن آن از مسير افغانستان و با استفاده از كارنه تير، در دستور كار گمرك ايران با همكاري سازمان اكو، ايرو و اتاق بازرگاني قرار گرفت كه با توجه به اهميت مسير افغانستان در كريدورهاي منتهي به آسياي ميانه، در نيمه دوم سال ۹۸ در دو مرحله از مسير هند-چابهار-افغانستان و مسير بندرعباس-افغانستان- تاجيكستان با استفاده از سند كارنه تير به صورت آزمايشي اين مسير افتتاح و به دليل شناخت مسير و مزاياي آن براي شركت‌هاي حمل ونقل، براي اولين بار دو دستگاه كاميون كه از مبدا بندرعباس بارگيري شده بود با خروج از گمرك دوغارون و با عبور از افغانستان و تاجيكستان به مقصد قرقيزستان ادامه مسير دادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها