• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4706 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۹ مرداد

خبر

دلايل محكوميت بهاره هدايت از زبان وكيلش

وكيل بهاره هدايت درباره آخرين وضعيت پرونده موكلش كه روزهاي گذشته خبر محكوميت او به ۴ سال و ۸ ماه حبس اعلام شده بود، گفت: «حكم بدوي درباره اين پرونده صادر شده است و در مهلت تجديدنظرخواهي قرار داريم و ان‌شاءالله در مهلت قانوني اين كار را انجام مي‌دهيم.» به گفته امير رييسيان، 3 عنوان مجرمانه در پرونده خانم هدايت وجود دارد؛ يكي، تبليغ عليه نظام، دوم، اتهام تشويق به خشونت و سوم، اتهام اجتماع و تباني به قصد ارتكاب جرم عليه امنيت است. به گزارش امتداد، او توضيح داد كه دادسرا اينكه خانم هدايت در توييتي اعلام كرده در مراسم جانباختگان هوايي شركت مي‌كند را مصداق دعوت به خشونت تلقي كرده است. آن تجمع را هم مصداق اجتماع و تباني دانسته و مابقي توييت‌هاي خانم هدايت هم به منزله تبليغ عليه نظام قلمداد شده است. رييسيان ادامه داد: «در اتهام «حضور در تجمع به قصد برهم زدن امنيت»، به‌رغم اينكه هيچ اتفاقي منجر به بروز آشوب رخ نداده و مهم‌تر از آن هيچ‌گونه مستنداتي هم وجود ندارد كه نشان دهد ايشان به قصد برهم زدن امنيت شركت كرده، ولي صرفا به اين دليل كه در آن مراسم حضور داشته، دادگاه ايشان را به اتهام اجتماع و تباني طبق ماده ۶۱۰ مجازات اسلامي به ۴ سال حبس محكوم كرده است.» به گفته او، در مورد اتهام تبليغ عليه نظام هم دادگاه خانم هدايت را به ۸ ماه حبس محكوم كرده است و اما درباره اتهام سوم كه دعوت به خشونت بوده، ايشان تبرئه شده است. اين محاكمه صرفا به‌دليل انتشار توييت و شركت در مراسم جانباختگان هواپيماي اوكرايني بوده است. وكيل هدايت ابراز اميدواري كرده كه روند پرونده به ‌سمت مثبتي رفته و حكم صادره در مرحله تجديدنظر تغيير كند.


بررسي تعرض جنگنده‌هاي امريكايي  در كميسيون امنيت

كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي يكشنبه هفته آينده (۱۲مرداد ماه ۹۹) نشستي با حضور رييس شركت هواپيمايي ماهان، رييس شركت هواپيمايي كشور و همچنين دستگاه‌هاي امنيتي و نظامي برگزار خواهد كرد. به گزارش خبرگزاري فارس، در اين نشست قرار است ابعاد و زواياي مختلف حادثه تعرض جنگنده‌هاي امريكايي به هواپيمايي مسافربري ماهان مورد بررسي قرار گرفته و اعضاي كميسيون به تفصيل اين حادثه را مورد ارزيابي قرار دهند.
موشك‌هاي جديد سپاه؛ از اعماق زمين  به‌ سوي هدف

سردار سرتيپ پاسدار اميرعلي حاجي‌زاده در حاشيه برگزاري مرحله نهايي رزمايش مشترك پيامبر اعظم (ص) ۱۴ گفت: «رزمايش‌هاي سپاه به‌طور معمول با ابتكار همراه بوده و در اين رزمايش براي نخستين‌بار در دنيا، شليك موشك‌هاي بالستيك از اعماق زمين توسط نيروي هوافضاي سپاه انجام شد.» به گزارش سپاه‌نيوز، فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران ادامه داد: «در رزمايش پيامبر اعظم (ص) ۱۴بدون استفاده از سكوها و تجهيزات مرسوم، موشك‌هاي مدفون‌شده زمين را شكافتند و اهداف از پيش تعيين‌شده را با دقت بالايي مورد اصابت قرار داده و منهدم كردند.» فرمانده نيروي هوا - فضاي سپاه تاكيد كرد كه با مجموعه امكاناتي كه در اختيار داريم، مي‌توانيم هرگونه هدف متخاصم را در هر نقطه از منطقه خليج فارس، درياي عمان و اقيانوس هند مورد هدف قرار دهيم. همچنين پايگاه اطلاع‌رساني و نشر مطالب سردار اميرعلي‌ حاجي‌زاده در توييتي نوشت: «رويش موشك‌هاي بالستيك دفن شده در اعماق زمين در رزمايش پيامبر اعظم (ص) ۱۴؛ تام و مشخصات اين موشك محرمانه است.» اين توييت با هشتگ مزرعه موشكي منتشر شده است.

لازمه تحول اقتصادي؛ جابه‌جايي مديران مسن  و جوان

دبير شوراي عالي امنيت ملي حضور مديران جوان، دانشمند و با انگيزه در عرصه‌هاي تصميم‌گيري را امري لازم دانست. علي شمخاني در حساب كاربري خود در شبكه اجتماعي توييتر بر لزوم به‌كارگيري مديران جوان و با انگيزه در عرصه‌هاي مختلف تاكيد كرد و در همين رابطه نوشت: «جابه‌جايي مديران اقتصادي مسن و باتجربه به حوزه‌هاي تصميم‌سازي و حضور مديران جوان، دانشمند و باانگيزه در عرصه تصميم‌گيري و اجرا، لازمه تحول اقتصادي است. »

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون