• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3244 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۴ ارديبهشت

خبر كوتاه

واتيكان، فلسطين را  به رسميت شناخت
آسوشيتدپرس گزارش داد واتيكان در تازه‌ترين موضع‌گيري خود دولت فلسطين را به رسميت شناخته است. شناسايي فلسطين به عنوان كشور مستقل از سال گذشته به دنبال حركت دولت سوئد آغاز شد. موضوع به رسميت شناختن فلسطين از سوي نهادها و كشورهاي بين‌المللي همواره خشم رژيم صهيونيستي را به همراه داشته است.

حمله خونين به اتوبوس شيعيان پاكستاني

شيعياني كه حدود 20 درصد از جمعيت پاكستان را تشكيل مي‌دهند، در هيچ جاي اين كشور امنيت ندارند، نه در مساجد و نه در اتوبوس‌ها. بار ديگر يك اتوبوس از اين قشر پاكستاني مورد حمله تروريست‌هاي طالبان در كراچي قرار گرفته است تا عده‌اي بي‌گناه تنها به دليل گرايش مذهبي خود جان‌شان را از دست دهند. حادثه زماني رخ داد كه روز گذشته عده‌اي ناشناس سوار بر موتور به سمت اتوبوسي كه متعلق به مسلمانان شيعي در منطقه صفورا كهواك شهرستان كراچي بودند هجوم بردند و به روي آن آتش گشودند.  گزارش‌هاي اوليه حاكي از آن است كه بيش از 43 نفر در اين اتوبوس كشته و زخمي شده‌اند.  

نقض آتش‌بس يمن
ايسنا گزارش دادكه  اگرچه ائتلاف عربي به رهبري عربستان آغاز آتش‌بس انساني را اعلام كرده اما جنگنده‌هاي ائتلاف عربي آتش‌بس را يك ساعت بعد از اجراي آن نقض كرده و چهار حمله به صعده و حجه داشته‌اند. احمد عسيري، سخنگوي ائتلاف عربي به خبرگزاري فرانسه گفته بود: آتش‌بس در ساعت 11 شب گذشته آغاز شده و روز جمعه به پايان خواهد رسيد اما ائتلاف حملات هوايي خود را در صورتي كه حوثي‌ها آتش‌بس را نقض كنند از سر خواهد گرفت. اما منابع آگاه اعلام كردند كه يك ساعت بعد از اجرايي شدن آتش‌بس انساني درگيري‌ها در تعز از سر گرفته شده و شبه نظاميان حامي منصور هادي، رييس‌جمهور مستعفي يمن و گروه‌هاي حوثي با يكديگر درگير شده‌اند.  اين در حالي است كه شوراي امنيت از طرح عربستان و دولت يمن براي برقراري آتش‌بس انساني در يمن استقبال كرده و از طرف‌هاي درگير در اين كشور خواست به اين آتش‌بس احترام بگذارند. در بيانيه شوراي امنيت به‌شدت به پيامدهاي انساني خطرناك ناشي از ادامه خشونت‌ها در يمن ابراز نگراني شده است.

مرد شماره دو داعش كشته شد
خبرگزاري الميادين به نقل از منابع امنيتي عراقي گزارش داد كه در پي بمباران هواپيماهاي ائتلاف در منطقه تلعفر، ابوعلاء عفري، مرد شماره دو گروه تروريستي داعش از پاي درآمده است. هنوز منابع رسمي عراقي اين خبر را تاييد نكرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون