• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4707 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۱ مرداد

مصري‌ها عيد قربان را در خانه اپراي قاهره جشن مي‌گيرند

اصفهان ميزبان دومين كنسرت آنلاين كيهان كلهر

گروه ادب و هنر 

مركز تئاتر مولوي ميزبان نمايش «جان كاه»

مركز تئاتر مولوي، از روز جمعه دهم مرداد ماه ميزبان نمايش «جان كاه» به نويسندگي و كارگرداني سعيد رسولي است. به گزارش «اعتماد» به نقل از روابط عمومي مركز تئاتر مولوي، اين نمايش كه پيش‌تر در بخش صحنه‌اي بيست و دومين جشنواره بين‌المللي تئاتر دانشگاهي ايران به صحنه رفته، برنده تنديس بهترين نور و كانديداي بهترين كارگرداني از اين جشنواره شده است. نمايش «جان كاه» به نويسندگي و كارگرداني سعيد رسولي و با بازي بهزاد حاجي‌حسني، شادي ضيايي و حميد گرامي‌فر از روز جمعه دهم مرداد ماه ساعت 18 در مركز تئاتر مولوي به نشاني: خيابان انقلاب، خيابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجويان، به صحنه خواهد رفت.

 

اصفهان ميزبان دومين اجراي مجازي كيهان كلهر

به گزارش خبرنگار مهر، كيهان كلهر آهنگساز و نوازنده شناخته شده موسيقي ايراني با انتشار پستي در صفحه شخصي خود از برگزاري تازه‌ترين كنسرت آنلاين خود در روز دوشنبه سيزدهم مرداد ماه از شهر اصفهان خبر داد. او در اين پست نوشته است: «دوشنبه سيزدهم مردادماه، شهر خاموش را در خانه‌هاي‌تان مي‌نوازيم. فروردين نود و هشت و در شروع تور «شهر خاموش» قرار بر رفتن به اغلب شهرهاي كشورمان را داشتيم كه بخشي از برنامه‌مان نيز كنسرت براي هموطنان در شهرهاي مرزي و ازسرگيري اجراي رايگان پيرو تور قبلي در مناطق محروم بود كه به دليل شيوع بيماري امكان‌پذير نشد.

از اين‌رو تصميم بر ادامه اين اجرا به صورت پخش زنده در فضاي مجازي با امكان دسترسي رايگان براي همه مخاطبان در اينستاگرام و يوتيوب گرفتيم تا در اين احوال براي ساعتي همدلانه در كنار بنوازيم و بشنويم و به اين منظور دو مكان زيبا كه براي تمام ايرانيان خاطره‌انگيز و عزيز است را در تهران و اصفهان انتخاب كرديم كه اطلاعات آن متعاقبا به شما عزيزان اعلام مي‌شود.» تازه‌ترين كنسرت آنلاين كيهان كلهر چندي پيش با سه‌تار نوازي اين هنرمند شناخته شده در موزه آبگينه تهران همراه بود كه اين اجراي آنلاين با استقبال مخاطبان مواجه شد.

 

اپراي قاهره عيد قربان را جشن مي‌گيرد

گروه اپراي قاهره به مناسبت عيد قربان جشني را در خانه اپراي مصر برگزار مي‌كند. به گزارش ايسنا به نقل از الميادين، عبدالله سعد كارگرداني اين رويداد را برعهده دارد. قرار است كه گروه اپراي قاهره موسيقي تعدادي از فيلم‌هاي مشهور كمپاني شناخته شده ديزني را اجرا كنند. «ديو و دلبر»، «فروزن»، «پينوكيو»، «سيندرلا» و «علاء الدين» از جمله قطعاتي هستند كه در اين جشن اجرا خواهند شد. در مجموع ۱۵ قطعه توسط اپراي قاهره اجرا مي‌شود. گروه اپراي قاهره يك گروه موسيقي ۵۶ ساله در مصر است كه تاكنون توانسته جايگاه خوبي ميان مردم به دست آورد. اين گروه در سال ۱۹۶۴ به صورت رسمي شكل گرفت. اپراي قاهره تاكنون تعدادي از مشهورترين اپراهاي جهان را اجرا كرده است. ايمان مصطفي، رضا الوكيل، مني رفله، مصطفي محمد، وليد كريم، داليا فاروق، جيهان فايد و ليلي ابراهيم از اضاي اين گروه موسيقي هستند كه تاكنون در تالارهاي بزرگ جهان اجرا كرده‌اند. اين گروه از موسيقي‌داناني كه اپرا را به عنوان يكي از برترين سبك‌هاي موسيقي مورد توجه قرار مي‌دهند تشكيل شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون