• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4708 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ مرداد

خبر

حفظ سلامت عزاداران محرم واجب عقلي و شرعي است

حجت‌الاسلام سيد احمد خاتمي درباره بيانات رهبر انقلاب مبني بر اينكه در عزاداري‌ها ملاك ستاد ملي مقابله با كرونا است، اظهار داشت: «مبناي سخن رهبر انقلاب درباره ملاك بودن ستاد ملي مقابله با كرونا اين است كه حفظ سلامت يك واجب عقلي و شرعي است. دليل عقلي آن روشن است و دليل نقلي آن هم آيه ۱۹۵ سوره بقره است.» روايات فراوان و نيز دليل اجماع همراه آن است. به گزارش ايرنا او گفت: «اين سخن هم براي روساي مجالس عزاداري و هم خطبا و مداحان فصل‌الخطاب است و به ‌نظر مي‌رسد در اين عرصه ديگر بگو و مگو بايد به پايان برسد.» امام جمعه موقت تهران خاطرنشان كرد: «خوشبختانه ستاد ملي مبارزه با كرونا، همه جوانب را ارزيابي كرده و حفظ سلامت مردم را در نظر مي‌گيرد و مردم هم با ستاد ملي مبارزه با كرونا همراهي مي‌كنند.» خاتمي ادامه داد: «ستاد ملي مقابله با كرونا اين نكته را در نظر مي‌گيرد كه مجالس حسيني در حقيقت تامين‌كننده عزت و عظمت امت اسلامي و در حقيقت پشتوانه اصل انقلاب و تداوم ۴۰ساله آن است و اين مجالس حتي مي‌تواند در عرصه فرهنگ‌سازي براي مبارزه با اين ويروس منحوس نقش‌آفرين باشد. به همين دليل ستاد ملي مبارزه با كرونا، عزاداري امسال محرم را با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي پذيرفتند.»

فوت يك امام جمعه ديگر

در اثر ابتلا به كرونا

امام جمعه ميناب پس از ابتلا به كرونا و به‌رغم بستري شدن در بخش مراقبت‌هاي ويژه نيز جان به جان آفرين تسليم كرد. به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام عليرضا صفايي حائري امام جمعه شهرستان ميناب در پي ابتلا به بيماري كرونا دعوت حق را لبيك گفت. او از حدود 3 هفته قبل و درپي ابتلا به بيماري كرونا در شهرستان قم بستري بود. درگيري ريه او با بيماري كرونا و مشكلات حاد تنفسي عامل فوت وي اعلام شده است. حجت‌الاسلام صفايي حائري از آبان‌ماه ۹۸ به عنوان امام جمعه ميناب منصوب شده بود و پيش از اين امام جمعه بندر خمير در استان هرمزگان بود.

طرح‌هاي مجلس يازدهم، ضعيف و بعضا نگران‌كننده‌اند

نماينده مردم تهران در مجلس دهم گفت: «مركز پژوهش‌هاي مجلس گزارشي از ميزان طرح‌ها و لوايح ارايه‌شده را منتشر كرده كه نشان مي‌دهد لوايح با پشتوانه كارشناسي بهتري انجام مي‌شود و طرح‌ها از اين جهت ضعيف هستند. هرچند كه حق مجلس ارايه طرح است ولي بيشتر طرح‌ها از نظر كارشناسي ضعيف هستند و ايراد قانون اساسي دارند.» به گزارش ايرنا، محمود صادقي درباره عملكرد مجلس يازدهم طي دو ماه اخير گفت: «مجلس يازدهم به مدت ۲ ماه است كه تشكيل شده اما به نظر مي‌رسد نمايندگان هنوز از فضاي تبليغاتي و احساسي فاصله نگرفته‌اند و اين فضا بر كارهاي جدي غلبه دارد.» دبيركل انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها با تاكيد بر اينكه برخورداري از پشتوانه كارشناسي در طرح‌هاي ارايه شده و پرهيز از حركات نمايشي بايد در دستوركار نماينده‌هاي مجلس يازدهم قرار گيرد، گفته است: «بعضي از طرح‌هايي كه در مجلس يازدهم ارايه مي‌شود، كمي نگران‌كننده است؛ يك مورد طرح نظارت بر انتخابات شوراها بود كه سبب خلع‌يد مجلس و سهيم كردن شوراي نگهبان و قوه قضاييه در اين زمينه مي‌شود يا طرح ديگر مربوط به تركيب هيات نظارت بر رفتار نمايندگان است كه علاوه بر مجلس، شوراي نگهبان و قوه قضاييه را در اين باره دخالت خواهند كرد.» او گفت: «در دو دهه اخير بعضي از دستگاه‌ها خود را از نظارت ديوان محاسبات خارج كردند. البته در دوره دهم، مجلس طرحي براي بازگشت اين دستگاه‌ها تحت نظر ديوان محاسبات ارايه كرد كه با مداخله همان دستگاه‌ها نهايي نشد.»

دستگيري سازندگان تصاوير تجمع طالبان در يك پارك تهران

رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ از دستگيري عاملان توليد و انتشار تصاويري كه در آن پرچم يكي از گروهك‌هاي تروريستي به نمايش گذاشته شده بود، خبر داد. به گزارش ايسنا، سردار علي ذوالقدري، در واكنش به انتشار تصاوير با موضوع حضور اعضاي يك گروهك تروريستي در يكي از پارك‌هاي تهران گفت: روز گذشته در پي انتشار تصاويري در فضاي مجازي كه در آن چند نفر اقدام به استفاده از پرچم يك گروهك تروريستي كرده بودند، رسيدگي به موضوع در دستوركار ويژه ماموران پليس امنيت قرار گرفت و در پي آن عوامل اين اقدام شناسايي شدند. به گفته رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ اين افراد هيچ ارتباطي با گروهگ تروريستي مذكور نداشتند.

ورشكسته‌نمايي بدهكاران بانكي جرم غيرقابل‌ گذشت است

رييس قوه قضاييه با تاكيد بر لزوم سياست‌گذاري صحيح بانك‌ها براي هدايت منابع به حوزه توليد، از مديران عامل بانك‌ها خواست واحدهاي توليدي تعطيل يا نيمه‌تعطيلي را كه در تملك مي‌گيرند، فعال كرده و آنها را وارد چرخه توليد نمايند. به گزارش ايسنا، سيد ابراهيم رييسي كه براي بررسي مشكلات و مسائل نظام بانكي ميزبان مديران عامل ۱۲ بانك دولتي و نيمه‌دولتي و نماينده بانك‌هاي غيردولتي بود، از مديران بانكي خواست كه خودشان پيش از همه پيشگام در عرصه اصلاح نظام بانكي و پيگيري احقاق حقوق بانك‌ها باشند. رييسي با اشاره به ورشكسته‌نمايي برخي بدهكاران بانكي براي فرار از بازپرداخت تسهيلات، اين اقدام را مصداق بارز جرم غير قابل گذشت دانست و تاكيد كرد: نظام بانكي و سيستم قضايي بايد با برخورد قاطع با اين موضوع، اجازه ندهند گيرندگان تسهيلات كه پول ملت را صرف اموري غير از تعهدات‌شان كرده‌اند، از پرداخت ديون خود فرار كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون