• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4709 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ مرداد

ترامپ همچنان از هاليوود درآمدزايي مي‌كند

«بازي تاج و تخت» بهترين سريال‌ قرن

برگزاري جشنواره‌اي

براي بزرگداشت ايرج اعتصام

نخستين جشنواره فرهنگي، هنري تراوك(جايزه پرنده طلايي) با هدف نكوداشت دكتر ايرج اعتصام- از پيشكسوتان معماري ايران- برگزار مي‌شود. به گزارش ايسنا، اين جشنواره هنري در 4 بخش فيلم، عكس، داستان، كاريكاتور و با موضوع خانه و خانواده، مهاجرت و سفر برگزار مي‌شود. فيلم‌هاي ارسالي از سوي فيلمسازان به دبيرخانه جشنواره تراوك مي‌تواند در قالب حرفه‌اي، موبايلي‌، كوتاه، مستند، داستاني و انيميشن باشد. داستان‌هاي ارسالي داستان‌نويس‌ها نيز بايد در قالب داستان‌هاي 100 كلمه‌اي باشد. مهلت دريافت آثار هنري در جشنواره تراوك تا اول آذر ماه ۱۳۹۹ است. به نفر اول رشته فيلم، تنديس پرنده طلايي و ۱۲ ميليون تومان وجه نقد و به نفر اول ساير رشته‌ها نيز تنديس طلايي و ۷ ميليون تومان وجه نقد اهدا خواهد شد. به نفرات دوم و سوم نيز جوايزي نفيس اهدا مي‌شود. علاقه‌مندان مي‌توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر و ارسال آثار هنري خود به آدرس سايت جشنواره به نشاني www.travok.com.tr مراجعه كنند.

 

اكران دو فيلم جديد در سينماها

دو فيلم جديد از چهارشنبه به سينماها مي‌آيند و يك فيلم هم راهي اكران آنلاين مي‌شود. مرتضي شايسته، دبير شوراي صنفي نمايش درباره مصوبات جلسه 12 مرداد ماه اين شورا به ايسنا گفت: از روز چهارشنبه، 15 مرداد ماه فيلم‌ «تا ابد» به تهيه‌كنندگي محمد نجفي‌زاده و كارگرداني اميد امين نگارشي در گروه سينمايي ايران و فيلم «قتل عمد» به كارگرداني سعيد دولتخاني و تهيه‌كنندگي محمد احمدي در گروه سينمايي بهمن اكران مي‌شوند. او افزود: شوراي صنفي نمايش با اكران آنلاين فيلم «لتيان» هم موافقت كرد، چراكه اين فيلم پيش‌تر قرارداد بسته بود وگرنه طبق آخرين تصميم‌ها ابتدا فيلم‌ها بايد دو هفته در سينماها اكران شوند و بعد در صورت تمايل به سامانه‌هاي vod بروند. شايسته يادآوري كرد: بليت سينماها همچنان از روز شنبه تا چهارشنبه هر هفته نيم‌بها است و تا ادامه شيوع كرونا همين‌طور خواهد ماند.

 

چاپ تازه «پدران و پسران» در بازار

چاپ جديد كتاب «پدران و پسران» اثر ايوان تورگنيف با ترجمه مهري آهي راهي بازار شده است. به گزارش ايسنا، چاپ نهم اين كتاب در ۲۵۲ صفحه با قيمت ۲۸ هزار تومان در انتشارات علمي و فرهنگي عرضه شده است. در معرفي اين كتاب و مترجمش آمده است: اين ترجمه براي نخستين نوبت در سال ۱۳۳۴ از سوي اين ناشر منتشر شده است و به تازگي با طراحي جلدي تازه تجديد چاپ شده است. مهري آهي، مترجم اين اثر در كنار فعاليت ادبي خود و ترجمه رمان‌هايي چون «پدران و پسران»، «ابله به قلم داستايوسكي» و «جنايت و مكافات اثر داستايوسكي»، چهار دوره به عنوان نماينده ايران در كميسيون مقام زن سازمان ملل متحد منصوب شد و از اعضاي موسس جمعيت راه نو، شوراي كتاب كودك، انجمن كتاب و شوراي عالي جمعيت زنان ايران بود. كتاب «پدران و پسران» نيز از بهترين نوشته‌هاي ادبي ايوان تورگنيف محسوب مي‌شود كه به زبان‌هاي بسياري در دنيا ترجمه شده است. تورگنيف در اين كتاب تحولات اجتماعي، آداب و رسوم و طبقات اجتماعي روسيه در قرن نوزدهم را به تصوير كشيده است.

 

ترامپ همچنان از هاليوود پول درمي‌آورد

به گزارش مهر به نقل از ددلاين با وجود به دست آوردن مقام رياست‌جمهوري امريكا در سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ به ‌طور مداوم مشغول كسب درآمد قابل توجه از هاليوود بوده است. گزارش مالي رييس‌جمهور كه جمعه شب منتشر شد، جريان‌هاي درآمدي مختلف او در سال ۲۰۱۹ را به تصوير كشيد. با وجود اينكه اين سند نشان مي‌دهد كه او بيشتر درآمدش را از املاك فراوانش از جمله اقامتگاه مارالاگو به دست مي‌آورد اما همچنان آشكار مي‌كند كه او درآمدهاي چشمگيري از هاليوود دارد. با استناد به اين گزارش، ترامپ در سال ۲۰۱۹ حدود ۱.۶ ميليون دلار در قالب سود تهيه از شركت ترامپ پروداكشنز كسب كرده كه تهيه‌كننده برنامه‌هاي تلويزيوني «كارآموز» و «كارآموز سلبريتي» بوده است. او همچنين هنوز از انجمن بازيگران و فدراسيون هنرمندان تلويزيون و راديو امريكا(SAG-AFTRA) حقوق بازنشستگي دريافت مي‌كند كه سال گذشته معادل با ۸۶۵۰۰ دلار بود. اما اينها تنها درآمدهاي هاليوودي چهل‌وپنجمين رييس‌جمهور امريكا نبود. ترامپ همچنين از چند پروژه بهره مالكانه دريافت كرده است. حق امتياز دريافتي او براي كارش در فيلم سال ۱۹۹۴ «حقه‌بازهاي كوچك» پنلوپه اسفريس بين ۲۰۱ تا هزار دلار بود. او همچنين براي پروژه‌هاي بدون نام استوديو برادران وارنر و انترتينمنت پارتنرز در همين حدود حقوق دريافت كرد. برنامه «كارآموز» نام برنامه تلويزيوني واقع‌گرايانه(رئاليتي شو) است كه توسط مارك برنت ساخته و به ميزباني املاك و مستغلات دونالد ترامپ ايجاد شد. ترامپ كه اصل ثروتش را از خريد و فروش املاك به دست آورده در هر قسمت از اين برنامه يك «مصاحبه شغلي نهايي» با شركت‌كنندگان انجام مي‌داد.

 

بازي تاج و تخت

بهترين سريال قرن انتخاب شد

به گزارش ايرنا سريال درام- فانتزي بازي تاج و تخت در يك نظرسنجي براي انتخاب بهترين سريال قرن از سد رقبايي چون بركينگ بد و چرنوبيل گذشت و به صدر فهرست رسيد. در اين فهرست سريال‌هاي محبوب ديگري چون استرنجر تينگز، دكتر هو و شرلوك نيز حضور داشتند كه همگي در 5 رديف اول جاي گرفتند. اين سريال علاوه بر دريافت جوايز متعدد در شاخه‌هاي مختلف، سال گذشته با نامزدي در ۳۲ بخش جوايز امي از جمله بهترين سريال درام، ركورد بيشترين نامزدي براي اين جوايز در يك فصل را به نام خود ثبت كرد. اين اقتباس تلويزيوني در 8 فصل خود در مجموع ۱۶۱ بار نامزد دريافت جوايز امي شد و چندين جايزه برد. سال گذشته نيز رامين جوادي آهنگساز آلماني ايراني‌تبار، برنده جايزه بهترين آهنگساز سريال در بخش هنرهاي خلاق جايزه امي براي آهنگسازي سريال تاج و تخت شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون