• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4710 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ مرداد

خبرخوان

توليد خودروها افزايشي شد

طبق آمار اعلام شده توسط وزارت صمت در سه ماهه ابتدايي سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷، رشد توليد در انواع خودروها ديده مي‌شود و در ميان آمارها تنها توليد اتوبوس، ميني‌بوس و ون است كه در مجموع آنها كاهش توليد ايجاد شده است. بر اساس گزارش عملكرد توليدي انواع خودروها در سه ماهه اول امسال، توليد انواع خودروها جز اتوبوس، ميني‌بوس و ون، پس از مدت‌ها همگي رشد توليد داشته‌اند. بر اساس آمار منتشر شده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مدت مذكور سال جاري ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو سواري توليد شده است كه نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ (۱۸۴ هزار دستگاه) رشد ۸.۴ درصدي را نشان مي‌دهد.

پرايد ۹۳ ميليوني  در بازاري با ركود كامل

بررسي روند بازار خودرو نشان مي‌دهد كه نسبت به هفته گذشته، قيمت‌ها در بازار با شيبي ملايم، به‌رغم نبود مشتري و به حداقل رسيدن خريد و فروش‌ها، افزايشي پيش مي‌رود و قيمت پرايد از ۹۰ ميليون تومان هم فراتر رفت. سعيد موتمني، رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ضمن اعلام قيمت‌ خودروهاي پرتيراژ در بازار اظهار كرد: بازار در ركودي كامل به سر مي‌برد و سطح معاملات به پايين‌ترين سطح خود رسيده است؛ چراكه دارندگان خودرو براي عدم ضرر، نسبت به فروش اقدام نمي‌كنند و خريداران نيز به اميد كاهش قيمت‌ها، خريدي انجام نمي‌دهند. اين در حالي است كه قيمت‌ها در مقايسه با هفته‌هاي گذشته با شيبي ملايم، روند افزايشي داشته است. وي عرضه ناكافي خودرو را اصلي‌ترين علت افزايش قيمت‌ها دانسته و معتقد است كه اگر خودرو به ميزان كافي توليد و به بازار عرضه شود، بازار كنترل و آرام خواهد شد. در محصولات گروه صنعتي ايران‌خودرو هر دستگاه پژو ۴۰۵ GLX از ۱۳۰ به ۱۳۹ ميليون تومان، سمند LX از ۱۳۶ ميليون تومان در هفته‌هاي گذشته به ۱۴۳ ميليون تومان، پژوپارس ۱۷۳ ميليون تومان، پژو ۲۰۶ تيپ ۲ از ۱۵۱ به ۱۶۳ ميليون تومان، پژو ۲۰۶ تيپ ۵ از ۱۷۸ به ۱۹۷ ميليون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتيك از ۲۹۰ به ۲۹۸ ميليون تومان افزايش قيمت داشته‌اند. در حال حاضر پژو ۲۰۶ V۸ در محدوده ۱۹۱ ميليون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌اي ۲۳۶ ميليون تومان، دنا ۲۱۲ ميليون تومان و دناپلاس نيز ۲۶۰ ميليون تومان قيمت دارند. در گروه سايپا نيز پرايد ۱۱۱ از ۸۹ در هفته‌هاي گذشته به ۹۳ ميليون تومان، وانت پرايد (۱۵۱) از ۸۱ به ۹۱ ميليون تومان و پرايد ۱۳۱ نيز از ۷۸.۵ به ۸۱ ميليون تومان رسيده‌اند. همچنين تيبا صندوقدار از ۹۲ به ۹۶ ميليون تومان، تيبا ۲ از ۱۰۲ به ۱۰۷.۵ ميليون تومان، ساينا از ۱۰۳ به ۱۰۸ ميليون تومان افزايش قيمت داشته‌اند.

سود وام وديعه مسكن ۱۲درصد شد

قائم‌مقام بانك مركزي ضمن تشريح جزييات وام وديعه مسكن گفت: با نرخ سود ۱۳ درصد و بازپرداخت يك‌ساله يا با نرخ سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه به مستاجران پرداخت مي‌شود. اكبر كميجاني با اشاره به طرح اعطاي تسهيلات بانكي به مستاجران (كمك وديعه مسكن) اظهار داشت: با توجه به گراني‌هاي اخير در قيمت و اجاره مسكن و در راستاي ايجاد ثبات در بازار اجاره و حمايت از مستاجران كم‌درآمد در شرايط اقتصادي تحميل شده بر كشور ناشي از شيوع ويروس كرونا و اعمال تحريم‌هاي ظالمانه، موضوع «اعطاي تسهيلات مرابحه خريد كالا و خدمات» از محل بخشي از منابع مالي اختصاص يافته به «ستاد ملي مقابله با كرونا» در اين ستاد مطرح شد. وي با اشاره به سقف تسهيلات ياد شده عنوان كرد: بر اساس تصميمات «ستاد ملي مقابله با كرونا» مقرر شد، تسهيلات ياد شده در سقف‌هاي ۵۰۰ ميليون ريال در شهر تهران، ۳۰۰ ميليون ريال در ساير كلانشهرها و ۱۵۰ ميليون ريال در ساير شهرها با نرخ سود ۱۳ درصد و بازپرداخت يك‌ساله (به نحوي كه مستاجر در دوره قرارداد صرفا سود تسهيلات را پرداخت كند و اصل تسهيلات در سررسيد تسويه شود) يا با نرخ سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه (به نحوي كه مستاجر در هر قسط اصل و سود تسهيلات را پرداخت كند) با هدف كمك به تامين افزايش تحقق يافته در وديعه اجاره‌هاي مسكن اقشار كم‌درآمد و آسيب‌پذير در سال جاري اعطا شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون