• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4710 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ مرداد

خبر

مسكو: ايران براساس «NPT» حق تداوم فعاليت‌هاي هسته‌اي را دارد

نماينده روسيه در سازمان‌هاي بين‌المللي در وين بر حق قانوني ايران در استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي تاكيد كرد. «ميخاييل اوليانوف» نماينده روسيه در سازمان‌هاي بين‌المللي در وين روز دوشنبه توييتي با انتقاد از سخنان ضد ايراني «مارك دوبوويتز» رييس انديشكده صهيونيستي امريكايي «دفاع از دموكراسي» نوشت:«براساس ان پي‌تي فرصت‌هاي فعاليت اتمي به ايران داده شده است. اين فرصت‌ها و توانايي‌هايي كه به ايران داده شده مادامي كه براي اهداف مسالمت‌آميز باشندكاملا قانوني هستند». اوليانوف ادامه داد:«وظيفه آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي راستي‌آزمايي در عدم انحراف در استفاده از مواد هسته‌اي است. كساني كه مخالف هستند، خلاف ان پي تي عمل مي‌كنند.» اين ديپلمات روس چندي قبل نيز تاكيد كرد به‌رغم تمامي مشكلات همچنان بقاي برجام امكان‌پذير است.

كاخ سفيد: تاخير در انتخابات رياست‌جمهوري نداريم

رييس دفتر كاخ سفيد اعلام كرد، انتخابات رياست‌جمهوري ايالات متحده سوم نوامبر برگزار مي‌شود و ادعا كرد كه ترامپ پيروز خواهد شد. مارك ميدوز، رييس دفتر كاخ سفيد در گفت‌وگو با برنامه رو در رو با ملت شبكه خبري سي.بي.اس گفت: ما انتخابات را سوم نوامبر برگزار مي‌كنيم و دونالد ترامپ، رييس‌جمهوري نيز در آن پيروز مي‌شود. اين اظهارنظر از سوي رييس دفتر كاخ سفيد در حالي مطرح شده كه ترامپ روز شنبه بر نگراني‌اش درباره راي‌گيري از طريق پست به دليل گسترش ويروس كرونا تاكيد كرده بود. رييس دفتر كاخ سفيد در پاسخ به سوالي درباره پيشنهاد تاخير انتخابات از سوي ترامپ از دادن پاسخ مستقيم اجتناب كرد و تنها گفت، اگر صد درصد راي‌دهندگان به صورت پستي راي بدهند، نتايج انتخابات تا اول ژانويه مشخص نمي‌شود. صحبت‌هاي مارك ميدوز درباره عدم به تاخير افتادن انتخابات بازتاب صحبت‌هاي روز يكشنبه جيسون ميلر، مشاور كارزار انتخاباتي ترامپ بود كه در گفت‌وگو با فاكس نيوز اعلام كرد: انتخابات در تاريخ خود يعني سوم نوامبر برگزار مي‌شود و ترامپ مي‌خواهد اين انتخابات در تاريخ مذكور برگزار شود. ترامپ گفته بود كه برگزاري انتخابات با راي‌گيري پستي احتمال تقلب در آن را افزايش مي‌دهد.

عمران خان: بدترين سناريو درگيري بين ايران و عربستان است

«عمران خان» نخست‌وزير پاكستان در يك گفت‌وگوي تلويزيوني ادعا كرد كه اسلام‌آباد تمامي تلاش خود را براي ممانعت از بروز درگيري مستقيم ميان ايران و عربستان به كار گرفته و موفق نيز شده است. به گزارش فارس، او به شبكه الجزيره گفت كه ميانجيگري پاكستان ميان تهران و رياض همچنان ادامه دارد و اين واسطه‌گري پيشرفت آهسته‌اي دارد. عمران خان در ادامه تاكيد كرد:«بدترين سناريو براي منطقه بروز درگيري مستقيم مسلحانه ميان ايران و عربستان است». او در خصوص تركيه نيز گفت كه اسلام‌آباد خواهان توسعه همكاري‌هاي اقتصادي با تركيه و بهبود روابط دوجانبه است. عمران خان همچنين در خصوص جنگ يمن نيز گفت كه در اين كشور يك «فاجعه انساني» در حال وقوع است و پاكستان براي صلح در يمن تلاش كرده است. او تاكيد كرد كه يمن در معرض نابودي و تخريب كامل قرار دارد. نخست‌وزير پاكستان به گفت‌وگوهاي صلح در افغانستان نيز اشاره كرد و گفت كه برخي طرف‌ها براي شكست اين گفت‌وگوها تلاش مي‌كنند چراكه به گفته او با منافع‌شان در تعارض است.

انتقاد پكن از واشنگتن به دليل آزار و اذيت دانشجويان

وانگ ونبين، سخنگوي وزارت خارجه چين در صحبت‌هاي روز گذشته خود از نحوه رفتار امريكا با دانشجويان و محققان چيني مقيم در اين كشور انتقاد كرد. ونبين در اين درباره گفت:«براي مدتي، امريكا با پيش‌داوري ايدئولوژيك خود به كنترل، آزار و اذيت و بازداشت عمدي دانشجويان و محققان چيني ادامه داده و با گمانه‌زني‌هايي محققان چيني را مجرم شناخته است». او افزود: «اقدامات امريكا به‌طور جدي حقوق و منافع قانوني شهروندان چيني را نقض و مبادلات عادي افراد و امور فرهنگي بين چين و ايالات متحده را مختل كرده كه اين موضوع به معناي آزار و اذيت‌هاي سياسي آشكار است». اظهارات سخنگوي وزارت خارجه چين در حالي مطرح شده كه «جوآن تانگ» يك محقق چيني به اتهام دروغ‌گويي در شهر سانفرانسيسكوي ايالت كاليفرنيا دستگير شده است. ادعا شده كه او در مورد روابط خود با ارتش چين و حزب كمونيست اين كشور به منظور ورود به امريكا دروغ گفته است.

گسترش دامنه اختلاف بين نتانياهو و گانتس

در پي تداوم اعتراضات در اسراييل بين بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير و بني گانتس، وزير جنگ و نخست‌وزير تناوبي اسراييل اختلاف نظر و بحث و جدل به وجود آمده است. در همين راستا كانال ۱۲ تلويزيون اسراييل اعلام كرد، نتانياهو در نشست هفتگي كابينه، تظاهرات كه تقريبا در سراسر اين كشور به‌ويژه در قدس ادامه دارد را اقدامي عليه دموكراسي دانست. او گفت: من شاهد له كردن دموكراسي به اسم دموكراسي هستم. نتانياهو اضافه كرد: زماني كه تظاهرات‌كنندگان به مقر اقامت من رسيدند مشعل‌هايي در دست داشتند و تهديد مي‌كردند كوكتل مولوتف پرتاب مي‌كنند. زماني كه تحريك و تهديد به قتل نخست‌وزير و خانواده‌اش وجود دارد، رسانه‌ها آن را ناديده‌ مي‌گيرند و روي آن سرپوش مي‌گذارند و سياستمداران را سكوت مي‌كنند. در مقابل بني گانتس در واكنش به سخنان نتانياهو گفت: تظاهرات اعتراضي اساس و پايه دموكراسي است. ما بايد به اعتراضات اجازه برگزاري دهيم و از معترضان محافظت كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون