• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4711 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ مرداد

خبر

كميسيون مشترك برجام احتمالا در آينده نزديك برگزار مي‌شود

معاون وزير امور خارجه روسيه روز سه‌شنبه از احتمال برگزاري كميسيون مشترك برجام به‌طور حضوري در آينده نزديك خبر داد. «سرگئي ريابكوف»، معاون وزير امور خارجه در اين باره به خبرگزاري «تاس» گفت: «نشست حضوري امكان‌پذير است. اين در حال بررسي است. البته هنوز هيچ تاريخي تعيين نشده، اما برگزاري اين نشست در آينده دور نيست.» به گفته ريابكوف، تاريخ اين نشست بستگي به كاسته شدن از ميزان اقدامات محدودكننده از جمله محدوديت تردد دارد. جلسه قبلي كميسيون مشترك برجام در فوريه سال 2020 در «وين» پايتخت اتريش با حضور مديران سياسي كشورهاي مرتبط برگزار شد. نشست مذكور در سطح معاونان و مديران سياسي ايران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسيه، چين و انگليس) به رياست «سيد عباس عراقچي» معاون سياسي وزير خارجه ايران و «هلگا اشميد» معاون مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا در هتل «پله كوبورگ» شهر وين برگزار شد. در آن نشست اعضاي حاضر بار ديگر بر تلاش براي حفظ برجام تاكيد كردند.

انتقاد ظريف از برخي بداخلاقي‌ها

وزير امور خارجه كشورمان در يك پست اينستاگرامي و در انتقاد به برخي بداخلاقي‌ها به بازنشر صوتي از سخنان شهيد بهشتي در مورد لزوم رعايت اخلاق و ادب حتي نسبت به دشمنان پرداخت. به گزارش ايسنا، متن سخنان شهيد بهشتي كه محمدجواد ظريف صوت آن را در صفحه اينستاگرام خود به اشتراك گذاشته به شرح زير است: «مراقب ريزه‌كاري‌هاي اخلاقي باشيد و باشيم. اسلام به ما ياد داده درباره دشمن‌مان هم دروغ نگيم، نسبت به دشمن‌مان هم تهمت و افترا نزنيم. نسبت به دشمن‌مان هم فحش ندهيم. ما مي‌توانيم قاطع و كوبنده حرف بزنيم اما فحش ندهيم، اين تعليم اسلام است اين بهتر مي‌تواند شما مردم عزيز را در اين آوردگاه دنيا پيروز كند. درست است كه مخالفان هم فحش و دشنام مي‌دهند، هم دروغ مي‌گويند و هم تهمت و افترا مي‌زنند، اينها همه درست. اما ما هويت نوراني پرفروغ متعالي اسلامي‌مان را حتي با پيروزي معامله نمي‌كنيم .»

تاكيد معاون وزير خارجه ونزوئلا بر گسترش همكاري تهران و كاراكاس

معاون وزير امور خارجه ونزوئلا در گفت‌وگويي به جنبه‌هاي مختلف گسترش همكاري‌ها ميان ايران و ونزوئلا و تعميق اين روابط با ايران به‌رغم تهديدهاي امريكا پرداخت. به گزارش ايسنا و به نقل از شبكه هيسپان تي‌وي، روبن داريو مولينا معاون وزير امور خارجه ونزوئلا در امور آسيا، خاورميانه و اقيانوسيه در گفت‌وگويي با اين شبكه گفت كه همكاري ميان ايران و ونزوئلا از قلمرو اقتصادي و تجاري فراتر رفته و در عرصه‌هايي همچون امور بشردوستانه، علم و سلامت نيز كه در دوران اپيدمي ويروس جديد كرونا بسيار اهميت دارند، دنبال مي‌شود. مولينا تاكيد كرد كه دانشمندان ايراني و ونزوئلايي از طريق وزارتخانه‌هاي مربوطه به تبادل اطلاعات علمي پرداخته و پتانسيل هر دو طرف را براي كاهش سرعت گسترش اين اپيدمي تشريح مي‌كنند. او همچنين به دريافت دارو از ايران با پروازهاي مستقيم اشاره كرد.

انفجارهاي مهيب در بيروت

رسانه‌هاي لبنان از وقوع انفجار شديد در بندر شهر بيروت به دلايل نامعلومي خبر دادند كه بر اثر آن، صدها نفر زخمي شده‌اند. به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، رسانه‌هاي خبري از شنيده شدن صداي چند انفجار در شهر بيروت، پايتخت لبنان خبر دادند. در حالي كه شبكه «سي‌ان‌ان» امريكا از انفجار در بندر بيروت خبر داده، شبكه الجزيره قطر گزارش داد كه اين انفجار در نزديكي منزل سعد الحريري، نخست‌وزير سابق لبنان روي داده است. با اين حال شبكه الجزيره دقايقي بعد به نقل از منابع لبناني گزارش داد كه اطلاعات اوليه نشان مي‌دهد انفجار در يكي از انبارهاي مواد منفجره و آتش‌زا واقع در بندر بيروت رخ داده است. تصاوير و ويديوهاي منتشر شده از محل حادثه، حكايت از آن دارد كه انفجار شديد بوده و ستوني از دود به ارتفاع زياد در آسمان ديده مي‌شود.

شبكه الميادين لبنان نيز با تأييد وقوع انفجار در بندر بيروت، گزارش داد كه اطلاعات اوليه نشان مي‌دهد، اين انفجار تروريستي نيست. شبكه الجزيره خسارت‌هاي مالي وارد شده به محل انفجار و مناطق اطراف را سنگين دانسته است. خبرگزاري رسمي لبنان نيز گزارش داد كه بر اثر انفجار «ده‌ها» نفر مجروح شده و براي مداوا به بيمارستان‌هاي بيروت منتقل شده‌اند.

شبكه «ام‌تي‌وي» لبنان نيز از قول خبرنگار خود در اطراف بندر نوشت كه شدت انفجار باعث شده بخشي از انبار و سيلوي گندم در بندر بيروت كه به محل حادثه نزديك بوده؛ فرو بريزد. «حمد حسن»، وزير بهداشت لبنان گفت كه دستور داده همه بيمارستان‌هاي بيروت براي پذيرش مصدومان اين انفجار خود را آماده كرده و اقدامات لازم را سريعا اتخاذ كنند. بر اساس گزارش‌هاي خبري هر لحظه بر تعداد مصدومان انفجار مهيب بيروت افزوده مي‌شود. شبكه الميادين تعداد اين مصدومان را «صدها» نفر اعلام كرد. شبكه «او‌تي‌وي» لبنان به نقل از منابع نزديك به حزب‌الله ادعاي برخي رسانه‌هاي لبناني هم‌سو با صهيونيست‌ها مبني بر اينكه علت انفجار حمله رژيم صهيونيستي به انبار تسليحات بوده را رد كرد. آنچه رسانه‌هاي لبنان بدان اشاره دارند، سكوت مرموز رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي درباره اين انفجار است.

خبرگزاري رويترز به نقل از منابع بيمارستاني و امنيتي گزارش داد كه تا زمان چاپ روزنامه حداقل 10 نفر بر اثر انفجار سه‌شنبه بيروت كشته شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون