• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4711 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ مرداد

از عرضه رايگان كتاب توسط نويسنده‌اش تا انتشار فصلنامه «بادبان»

هوشنگ مرادي‌كرماني گواهي ثبت آثار گرفت

گروه هنر و ادبيات

 

 اهداي گواهي ثبت آثار به هوشنگ مرادي‌كرماني

در جديدترين جلسه كميته ملي حافظه جهاني، گواهي ثبت آثار به برخي فرهيختگان و فعالان عرصه ميراث معنوي و فرهنگي اهدا شد.ايسنا به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران گزارش داد كه كميته ملي حافظه جهاني در جلسه اخير خود ضمن بررسي فعاليت‌هاي انجام شده و امور در دست اقدام، گواهي ثبت آثار برخي فرهيختگان و فعالان عرصه ميراث معنوي و فرهنگي را به آنها اهدا كرد.
بر همين اساس، گواهي ثبت آثار هوشنگ مرادي‌كرماني، گواهي ثبت كتاب «هزار و يك شب» به نماينده كاخ موزه گلستان و گواهي ثبت «مجموعه نقشه‌هاي فرش‌هاي سيدابوالفتح زيدي‌لطيفي» مشهور به رسام عرب‌زاده اهدا شد.در اين جلسه گواهي ثبت آثار ديگري چون «مجموعه نسخه‌هاي خطي نقشه‌هاي جغرافياي ترسيمي عباس سحاب» به محمدرضا سحاب و فاطمه پاك و گواهي ثبت اثر «مجموعه اسناد روابط بين المللي ايران در طول سال‌هاي ۱۱۸۶ تا ۱۳۰۴ هجري شمسي» به محمدمهدي كمالي، رييس اداره حفظ و نگهداري اسناد وزارت امور خارجه، مژده محمدي و سعيد خطيب‌زاده اهدا شد.

يك نويسنده كتابش را به خاطر كرونا رايگان كرد

يك نويسنده از عرضه رايگان كتاب خود در روزهاي كرونايي خبر داد. ري‌را عباسي از «خرس و تب ماركز» به‌ صورت رايگان در مدت محدود خبر داد و گفت تصميم گرفته در اين روزهاي كرونايي حق تاليف خود را به مخاطب هديه دهد.

او گفت: اين روزها بخشي از ذهنم درگير گراني و بيماري كروناست و من كه فروشنده كلمه توسط ناشر هستم و در چرخه توليد نقشي هر چند اندك دارم چگونه مي‌توانم در اين شرايط سخت كنار مخاطب باشم. به ناشر پيشنهاد دادم كه حق مولف طبق قراردادم كه مبلغ 13درصد از فروش پشت جلد است، به مخاطبان اين كتاب تعلق بگيرد. عباسي افزود: اين كتاب عبوس نيست و اگر بود مي‌گفتم. به نظرم شيرين و خواندني‌ است، سخت‌خوان هم نيست و در اين دوران ويژگي‌هايي براي خواندن و آرام شدن دارد و خواننده فضاي ديگري را تجربه خواهد كرد. اين هديه ناچيز شايد پلي باشد كه بگوييم همديگر را فراموش نكرده‌ايم و لبخند تو مثل كلمه برايم مهم است. اين تنها كاري است كه مي‌توانستم در اين مقطع انجام بدهم. باشد كه كلمه از عشق و مهرباني تهي نشود.

اين نويسنده همچنين درباره مجموعه داستان «خرس و تب ماركز» توضيح داد كه داستان اول آن روايت شيريني‌ است در مورد مردي به نام گابريل ماركز و درهم تنيدگي‌اش با چوپان و عشق گمشده‌اش كه داستان بلندي است.او اين كتاب را اداي احترامي به نويسنده مورد علاقه‌اش گابريل گارسيا ماركز دانست و در پايان گفت: مخاطبان مي‌توانند از زمان درج اين متن به مدت يك ماه از اين ويژگي استفاده كنند.

فصلنامه «بادبان» منتشر شد

فصلنامه ادبي و هنري «بادبان» شماره بهار 99 منتشر شد. اين مجله كه متعلق به انجمن داستان‌نويسان خرم‌آباد است دومين سال انتشار خود را سپري مي‌كند و پيش از اين چهار شماره از آن منتشر شده است.

روي جلد اين شماره از مجله عكس هوشنگ گلشيري چاپ شده و تيتر يك آن اين است: «از كجا مي‌آيي ‌اي اقبال پي؟» كه به گواه عنوان فرعي مطلب شرحي بر «شرحي بر قصيده جميله» هوشنگ گلشيري است.

از ديگر عناوين اين شماره مجله «بادبان» مي‌توان به «تاريخ: ضدحافظه، ضدتجربه و... تكرار جنايت بشر، نقدي بر جايزه ادبي نقد اقاليم، رد بي‌مضموني، تاريخ به روايت رمان، كلاژي از رويدادها و مفاهيم و...» به گواه اسامي روي جلد مجله، در اين شماره به ترتيب حروف الفبا مطالبي مي‌خوانيد از خالو خالد، كيهان خانجاني، فاطمه دريكوند، آرزو رحيمي، شروين سليماني، مسعود سينايي‌فر، پري شاهيوند، ابوالقاسم مبرهن، نورالله نصرتي». مدير مسوول «بادبان» شهريار قنبري است و سردبيري آن را مريم هومان برعهده دارد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون