• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4712 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ مرداد

نظر داريوش مودبيان درباره اجراي تئاتر در روزگار كرونايي

امكان تضمين سلامت عوامل وجود ندارد

گروه ادب و هنر

داريوش مودبيان، نويسنده، پژوهشگر و كارگردان تئاتر روز گذشته با خبرگزاري مهر گفت‌وگويي داشته و طي آن به‌طور تلويحي برخلاف اظهارات روز سه‌شنبه حسين مسافرآستانه صحبت كرده است. مسافرآستانه انصراف گروه‌هاي تئاتري از اجراي نمايشي در روزگار شيوع بيماري را امري ناپسند شمرده بود.

مودبيان با اينكه قرار بوده اسفندماه نمايشي كمدي را در خانه موزه انتظامي روي صحنه ببرد، گفته است: «در حال حاضر برنامه‌اي براي اجراي اين اثر نمايشي ندارم چون به هر حال شرايط بايد مساعد و گروه نيز آمادگي به صحنه بردن يك اجراي نمايشي را داشته باشد.
خانه موزه انتظامي نيز همچنان تعطيل است، چون اين مجموعه جزو موزه‌ها و زير نظر سازمان فرهنگي و هنري شهرداري اداره مي‌شود، از همين‌رو تا اطلاع ثانوي تعطيل است و من نيز به دليل شرايطي كه اين روزها همه ما با آن درگير هستيم، ترجيح مي‌دهم به دنبال سالن ديگري نروم.
معتقدم در زمينه اجراي نمايش در اين وضعيت نيازمند يك حركت جمعي هستيم چون منِ نوعي اگر بخواهم به تنهايي نمايشم را به صحنه ببرم، اتفاقي براي روشن شدن چراغ تئاتر نمي‌افتد و حتي ممكن است با توجه به گسترش بيماري كرونا بعد از چند روز اجرا را تعطيل كنند. از طرف ديگر زماني كه افرادي را براي روي صحنه بردن يك نمايش دور هم جمع مي‌كنيم به آنها متعهد مي‌شويم پس وقتي كه عوامل گروه وقت مي‌گذارند و در اين شرايط با مترو و ديگر وسايل نقليه عمومي سر تمرين مي‌آيند، نمي‌توان سلامتي‌شان را تضمين كرد به همين دليل معتقدم فعلا شرايط اجراي نمايش فراهم نيست.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون