• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4714 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۰ مرداد

خبر

آزادي بهشتي لنگرودي و ابتلاي مجيد آذرپي به كرونا

محمود بهشتي لنگرودي يكي از نام‌هاي آشنا براي فرهنگيان و فعالان صنفي است. او كه روز گذشته و پس از تحمل دوران حبس خود از زندان اوين آزاد شد، نخستين‌بار سال 83 بازداشت شده بود و پس از آن چند نوبت بازداشت و به زندان منتقل شده بود. او آخرين‌بار شهريور ماه 96 بازداشت شد و از آن زمان تاكنون در حبس به‌سر مي‌برد كه روز گذشته خبر آزادي‌اش در شبكه اجتماعي توييتر و ازسوي چند تن از نزديكان او اعلام شد. همزمان با اين خبر خوش، خبري نه چندان خوشايند از زندان اوين مخابره شد. مرتضي ناعمه، روزنامه‌نگار در صفحه شخصي خود در شبكه اجتماعي توييتر از ابتلاي مجيد آذرپي، فعال سياسي اصلاح‌طلب در زندان اوين به ويروس كرونا خبر داد و نسبت به وضعيت جسماني او و سلامتش ابراز نگراني كرد. پيش از اين نيز چند نوبت اخباري مبني بر شيوع ويروس كرونا در زندان اوين منتشر شده بود كه هربار واكنش‌هايي را از سوي قوه قضاييه درپي داشت.

 

تكرار درخواست وزير ارتباطات براي رفع فيلتر توييتر

توييتر پس از انتخابات جنجالي 88 فيلتر شد اماهرگز از محوبيتش كاسته نشد.وزير ارتباطات روز گذشته براي دومين‌بار به‌طور رسمي از طرح درخواست رفع فيلتر توييتر سخن به ميان آورد. محمدجواد آذري‌جهرمي كه پيش‌تر نامش در نامه تهيه شده توسط جمعي از وزرا براي رفع فيلتر توييتر به چشم مي‌خورد، در اظهاراتي كه خبرگزاري «خانه ملت» آن را منتشر كرد، در همين راستا گفت كه «وزارت ارتباطات از كميته تعيين مصاديق مجرمانه درخواست رفع فيلتر توييتر را كرده است. اين موضوع جزو حوزه‌هايي است كه مربوط به كارگروه تعيين مصاديق مجرمانه است، اما تاكنون در دستور كار قرار نگرفته است.» جالب آنكه نه وزير ارتباطات و نه ساير مسوولان اين كميته از چرايي عدم بررسي اين درخواست سخني به ميان نياورده‌اند.

 

همبستگي و مقاومت فعال راه عبور از مشكلات

علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي در صفحه شخصي خود در شبكه اجتماعي توييتر راهكاري را براي عبور از مشكلات فعلي ارايه داد و نوشت: «جلوگيري از همكاري راهبردي ايران با شرق و تداوم وابستگي اقتصاد ملي به نفت، مبناي قبض و بسط سياسي غرب نسبت به كشور ماست. ايران مدت‌هاست تصميم به اين دو كار گرفته و با مقاومت فعال و همبستگي ملي از چالش‌هاي موجود عبور خواهد كرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون