• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4714 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۰ مرداد

خبرخوان

شروع تحقيق و تفحص از سازمان خصوصي‌سازي در مجلس

سيدكاظم دلخوش، عضو كميسيون اقتصادي مجلس در خصوص طرح تحقيق و تفحص از سازمان خصوصي‌سازي گفت: به زودي طرح تحقيق و تفحص از سازمان خصوصي‌سازي به كميسيون اقتصادي مجلس ارجاع خواهد شد. او در ادامه افزود: انتقادات بسياري به عملكرد اين سازمان وجود دارد از اين رو مجلس با هدف ايجاد شفافيت و پرده‌برداري از تخلفات احتمالي تحقيق و تفحص را در دستور كار خود قرار خواهد داد.

تامين ارز كالاهاي دپو شده توسط بانك مركزي

معاون فني و امور گمركي گمرك جمهوري اسلامي ايران با تشريح موجودي كالاهاي دپو شده در بنادر و گمركات كشور به آخرين وضعيت ترخيص كالاهاي اظهاري به گمركات كشور پرداخت. مهرداد جمال ارونقي اعلام كرد: در حال حاضر موجودي كالاهاي اساسي در بنادر كشور بيش از 3 ميليون تن برآورد مي‌شود كه بيش از 2 ميليون تن از اين اقلام اساسي در بندر امام خميني (ره) دپو شده است. ميزان موجودي كالاهاي غيركانتينري غيراساسي در بنادر كشور به بيش از 3/5 ميليون تن مي‌رسد كه نزديك به 2 ميليون تن از اين كالاها در بندر شهيد رجايي بندرعباس موجود است. شايان ذكر است موجودي كالاهاي وارداتي كانتينري در بنادر كشور به بيش از 25 هزار دستگاه كانتينر برآورد مي‌گردد كه شامل اقلام اساسي و غيراساسي است. ارونقي در بخش ديگري از اظهارات خود بيان داشت: طبق بررسي‌هاي به عمل آمده و آمار اخذ شده از بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، از تاريخ 24 تيرماه تا 7 مردادماه سال جاري با توجه به ليست‌هاي ارسالي از سوي گمرك ايران و وزارت صمت، ثبت سفارش‌هاي قرار گرفته در صف تخصيص بانك معادل 4/6 ميليارد يورو بوده كه ثبت سفارش‌هاي مربوط به 2/5 ميليارد يورو از اين صف، در صف تامين ارز يا تاييد منشأ ارز قرار گرفته‌اند كه صاحبان كالاهاي مربوطه با اخذ و ارايه اعلاميه تامين ارز مي‌توانند نسبت به ترخيص كل كالاهاي خود اقدام كنند.

طرح جديد نمايندگان براي تغيير سهميه‌بندي بنزين

سخنگوي كميسيون انرژي مجلس درباره طرح جديد نمايندگان براي تغيير سهميه بنزين گفت: در اين طرح كه در نوبت اعلام وصول قرار دارد پيشنهاد شده است تا سهميه بنزين به جاي خودروها به تعداد افراد خانواده داده شود. در اين طرح براي هر فرد ماهيانه ۲۰ ليتر بنزين در نظر گرفته شده است. در اين طرح پيش‌بيني شده تا سامانه‌اي براي فروش بنزين افرادي كه خودرو ندارند، پيش‌بيني شود.

جزييات پرداخت وام با وثيقه سهام عدالت

معاون وزير اقتصاد در خصوص پرداخت وام با وثيقه سهام عدالت گفت: بانك‌ها معادل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت را وام با نرخ سود ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت ۳ ساله به متقاضيان پرداخت مي‌كنند. اين تسهيلات در قالب كارت اعتباري مرابحه به متقاضيان ارايه خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون