• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3244 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۴ ارديبهشت

خبر كوتاه

اسماعيلاجيچ با فدراسيون هندبال به توافق رسيد

عرفان اسماعيلاجيچ، مربي مسلمان 54 ساله و ملي‌پوش سابق يوگسلاوي براي هدايت تيم ‌ملي هندبال در مسابقات قهرماني آسيا و انتخابي المپيك با فدراسيون توافق كرد. اين مربي نامدار در سال‌هاي 2013 تا 2014 هدايت تيم ‌ملي دينامو ليگ كرواسي را بر عهده داشته و به همراه اين تيم قهرمان شده است.
سيد ابوالحسن مهدوي، رييس فدراسيون هندبال در خصوص انتخاب سرمربي تيم ملي گفت: براي تحقق زمينه اصولي فدراسيون در چارچوب ساختار تشكيلاتي كميته فني سازمان تيم‌هاي ملي، بر اساس اساسنامه‌ در نخستين جلسه كه با حضور 20 مربي خبره هندبال تشكيل شد در مجموع سوابق‌ مربيان حرفه‌اي هندبال را مورد بررسي قرار داديم. با يكي از مربيان شناخته شده و مطرح تيم ملي آلمان نيز مذاكره داشتيم كه متاسفانه به دليل آسيب‌ديدگي در ناحيه كمر قادر به مربيگري نيست. در كل سه مربي بين‌المللي مطرح با عنوان جهاني و سوابق درخشان، كانديداي حضور و مربيگري تيم ملي هندبال كشورمان هستند كه پس از بررسي‌هاي اصولي و دقيق از جانب كميته فني سازمان تيم‌هاي ملي معرفي مي‌شوند. مدت زمان‌ حضور در اردوها، تشكيل‌ كلاس‌هاي تخصصي براي مربيان و داوران و نظارت بر جوانان، نوجوانان و استعداديابي‌ نخبگان‌ هندبال نيز زير نظر مربي تيم ملي هندبال بايد صورت پذيرد كه براي انتخاب تمامي اين موارد را در نظر خواهيم داشت. در جلسه بعدي كميته فني سازمان تيم‌هاي ملي پس از بررسي‌هاي انجام شده مربي تيم ملي هندبال انتخاب و اعلام مي‌شود.

 

پازاج:

 قرار نيست براي سوريان در امريكا   انتخابي بگذاريم

احد پازاج، سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي درباره قهرماني تيم ‌ملي كشتي فرنگي در ر‌قابت‌هاي قهرماني آسيا، اظها‌ر كرد: با توجه به اينكه تيم جواني را به اين مسابقات اعزام كرديم، كسب عنوان قهرماني بسيار با ارزش بود. خوشحاليم جوانان تيم ‌ملي توانستند بيشتر از توان خود ظاهر شوند و به اعتماد كادرفني خيلي خوب پاسخ دادند. متاسفانه در روز اول اين ر‌قابت‌ها نتوانستيم نتايج خوبي كسب كنيم و محسن حاجي‌پور در سبك وزن در حد انتظار كشتي نگرفت و عابدين‌زاده نيز با وجود اينكه از حريف ازبك خود كه حريف اصلي‌اش بود شش بر صفر جلو بود اما به دليل مصدوميت نتوانست به كار ادامه دهد و به عنوان پنجمي رسيد، اما در روز دوم جوانان تيم ‌ملي واقعا خوب كار كردند و در ر‌قابت‌ نزديكي كه با دو، سه كشور ديگر داشتيم توانستيم پيشي بگيريم و عنوان قهرماني را به دست بياوريم. بايد به اين نفرات جوان فرصت بيشتري بدهيم تا بتوانند خود را در ميادين مختلف به خوبي نشان دهند. البته با تجربه‌هاي تيم ‌ملي هم از سرمايه‌هاي كشتي ايران هستند و سال‌ها روي آنها زحمت كشيده شده و هزينه‌هاي زيادي نيز بابت آنها صرف شده تا به اينجا برسند. بنا‌بر‌اين در كنار توجه به جوانان از حضور اين بزرگان نيز بايد به نحو احسن استفاده كنيم.
پازاج درباره عملكرد ضعيف محسن حاجي‌پور و بشير باباجان‌زاده در ر‌قابت‌هاي قهرماني آسيا نيز، اضافه كرد: متاسفانه حاجي‌پور در حد انتظار حاضر نشد. او در جا‌م جها‌ني كشتي‌هاي خوبي را گرفت و در تمرينات نيز خوب و پر تلاش ظاهر شد، اما نمي‌دانم به چه علت نتوانست در اين ر‌قابت‌ها خوب كشتي بگيرد. بايد به باباجان‌زاده نيز فرصت بيشتري بدهيم. او كشتي‌گير‌ خوبي است و اگر به تمرينات خود پرتلاش ادامه دهد مي‌تواند حتي در دنيا نيز روي سكو برود. باباجان‌زاده هر گاه كه از اردوهاي تيم ‌ملي دور مي‌شود و تمرينات را ترك مي‌كند متاسفانه آمادگي خود را از دست مي‌دهد. بالاخره پتانسيل‌ سنگين وزن كشتي ايران همين است. به دنبال اين هستيم تا در ر‌قابت‌هاي مختلف چند جوان مستعد را نيز در اين وزن شناسايي كنيم تا به مشكل برنخوريم. وي درباره احتمال برگزاري ر‌قابت‌ انتخابي وزن 59 كيلوگرم در جريان تورنمنت امريكا ميان سوريان، نوربخش و حاجي‌پور، گفت: در امريكا ر‌قابت‌ها تيم به تيم است و ما نيز قصدي براي برگزاري ر‌قابت‌هاي انتخابي در امريكا نداريم. همه نفرات عزم خود را جزم كرده‌اند تا در ر‌قابت‌هاي انتخابي كشتي بگيرند. همان طور كه در امريكا و روسيه نيز نفرات تيم ‌ملي بر اساس ر‌قابت‌ انتخابي مشخص مي‌شود در ايران نيز ما كاملا به اين فرآيند عمل خواهيم كرد. پازاج در پايان با قدرداني از حما‌يت‌هاي خوب فدراسيون كشتي از تيم ‌ملي كشتي فرنگي، گفت: فدراسيون بيش از حد توان خود از ما حمايت كرده است و اميدوارم كه دستگاه‌هاي مسوول ديگر نيز در سال كسب سهميه المپيك از كشتي حمايت بيشتري داشته باشند.

 

ايران قهرمان مسابقات جهاني پاورليفتينگ شد

تيم ملي پاورليفتينگ ايران با اقتدار از عنوان قهرماني دوره قبل خود دفاع كرد و قهرمان شد. در روز پاياني مسابقات پاورليفتينگ، جمشيد ميرشكاري در دسته 100كيلو در حركت پرس سينه سوم شد. همچنين روحان احمدي در دسته 110 كيلو در پاورليفتينگ و پرس سينه 2 نشان طلا را به خود اختصاص داد. در دسته 125 كيلو احسان موسي‌نژاد در پاورليفتينگ طلايي شد و در پرس سينه نايب‌قهرماني را از آن خود كرد. اسماعيل رنجبر در دسته به اضافه 125 در پاورليفتينگ نقره گرفت و در پرس سينه عنوان سومي را به نام خود ثبت كرد. در پايان دومين روز از رقابت‌هاي پاورليفتينگ تيم ملي ايران در بخش پاور با كسب 5 مدال طلا، 2 نقره، 2 برنز و امتياز 69 مقام اول را كسب كرده و در بخش پرس سينه نيز با كسب 5 مدال طلا، يك نقره و 2 برنز عنوان قهرماني جهان را تصاحب كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون