• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4715 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۱ مرداد

آمار نااميدكننده سينماي چين در سومين هفته بازگشايي

اعضاي جديد هيات‌مديره خانه سينما انتخاب شدند

معرفي اعضاي جديد هيات‌مديره خانه سينما

اعضاي جديد هيات‌مديره خانه سينما انتخاب شدند. به گزارش ايسنا، اين انتخابات از ساعت ۱۶ ديروز ـ دوشنبه ۲۰ مردادماه ـ در محوطه باز بنياد سينمايي فارابي برگزار شد كه در آن اعضاي اصلي و علي‌البدل هيات‌مديره و بازرس با راي نمايندگان صنوف انتخاب شدند. به اين ترتيب طبق اعلام همايون اسعديان، رييس پيشين هيات‌مديره، اين افراد به عنوان اعضاي جديد انتخاب شده‌اند: هيات‌مديره (اعضاي اصلي): عليرضا نجف‌زاده، روانبخش صادقي، پژمان مظاهري‌پور، محمدعلي نجفي، بهمن اردلان، آتيلا پسياني، علي قائم‌مقامي. اعضاي علي‌البدل: علي نيك‌رفتار و مرتضي شايسته، بازرس اصلي: كامران ملكي، بازرس علي‌البدل: مسعود شريفي‌كيا.

آمار نااميدكننده سينماي چين

مجموع فروش هفتگي سينماي چين با كاهش نسبت به هفته گذشته، به ۱۷. ۳ ميليون دلار رسيد. به گزارش ايسنا، درام جنگي «۱۹۱۷» ساخته «سم مندس» در اولين هفته نمايش در سينماهاي چين با فروش ۵. ۳ ميليون دلاري پرفروش‌ترين فيلم گيشه سينماي چين بود و «فورد در مقابل فراري» ديگر فيلم هاليوودي نيز در اولين هفته اكران در چين با عملكردي ضعيف تنها ۱. ۲ ميليون دلار فروخت. اين سومين هفته بازگشايي سينماهاي چين پس از يك تعطيلي طولاني شش ماهه است و آمارهاي نااميدكننده گيشه حاكي از آن است كه بخشي از سينماهاي چين در مناطقي با خطر شيوع ويروس كرونا همچنان تعطيل هستند و سينماهاي فعال نيز با محدوديت‌هايي رو به رو هستند كه از جمله مي‌توان به كاهش 50 درصدي نمايش فيلم‌ها و سقف ظرفيت ۳۰ درصدي براي حضور مخاطبان در سالن‌هاي سينما اشاره كرد. همچنين در برخي مناطق، نمايش فيلم‌هايي با مدت زمان بالاي دو ساعت ممنوع است. سينماي چين با فروش ۱۷. ۳ ميليون دلاري اخير خود، مجموع فروش سال ۲۰۲۰ خود را به رقم ۳۹۴ ميليون دلار رساند كه در مقايسه با آمار مشابه سال گذشته از كاهش ۹۳. ۲ درصدي حكايت دارد. گيشه چين به عنوان دومين بازار بزرگ سينمايي جهان پس از امريكا، سال گذشته و در مقطع زماني كنوني ۵. ۴ ميليارد دلار فروخته بود.

وداع با فرانكا والري در ۱۰۰ سالگي

فرانكا والري، بازيگر پيشگام نقش‌هاي كمدي ايتاليا در ۱۰۰ سالگي درگذشت. به گزارش مهر و به نقل از هاليوود ريپورتر، فرانكا والري، بازيگري شكيل، كميك و انعطاف‌پذير كه پيشگام نقش‌هاي كمدي زنان در سينماي سال‌هاي پس از جنگ ايتاليا بود و باعث شد كشور در دوراني سخت بخندد، در ۱۰۰ سالگي از دنيا رفت. دختر او استفانيا بونفادلي كه خواننده اپراست اعلام كرد كه والري يكشنبه در خانه‌اش در رم در خواب از دنيا رفت. والري در ميلان به دنيا آمد اما در رم زندگي مي‌كرد. تالار شهر رم اعلام كرد دوشنبه مراسمي در يك سالن تئاتر در پايتخت ايتاليا در تجليل از او برگزار مي‌شود. والري مخصوصا به خاطر نقش‌هايش در دهه‌هاي 50 تا 70 ميلادي در راديو و بعد در تلويزيون و سينما محبوب بسياري از ايتاليايي‌ها بود. والري با نقش‌هاي كميك هوشمند و ظريفش به تفسير جامعه پس از جنگ ايتاليا مي‌پرداخت و اغلب فيلمنامه‌ها يا تك‌گويي‌هايش و مخصوصا نقش‌هاي روي صحنه تئاترش را خودش مي‌نوشت. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون