• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4716 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۲ مرداد

سايت‌هاي توليد رزومه در قبال اطلاعات شما وفادار نيستند

گروه اجتماعي | «رزومه خودتو بساز، كاملا رايگان» اما ساخت رايگان رزومه تضميني براي عدم انتشار اطلاعات كاربران ندارد. جست‌وجوي عبارت «ساخت رزومه» در صفحه‌هاي اينترنت نتايج فراواني دارد، وب‌سايت‌هاي مختلفي حالا تلاش دارند تا با يك ثبت‌نام ساده و بدون اخذ هزينه، در ازاي دريافت اطلاعات كاربران، رزومه‌اي در قالب شكيل و زيبا تحويل دهند، اما اين پايان ماجرا نيست. اين وب‌سايت‌ها كه عموما تلاش دارند خدمات خود را سريع و رايگان ارايه دهند، در هيچ‌ كدام از بخش‌هاي خود خبر نمي‌دهند كه قرار است اين اطلاعات در وب‌سايت ذخيره شوند. عملا با ثبت اطلاعات در چنين سايت‌هايي، تمام اطلاعات حرفه‌اي و زندگي شخصي ثبت مي‌شود و چون اين وب‌سايت‌ها عموما قانوني نيستند، امكان حذف اطلاعات نيز براي كاربران باقي نمي‌ماند.
«باران نيكراد»، مجري و گوينده راديو در تماس با «اعتماد» نسبت به انتشار اطلاعات رزومه‌اش در صفحه‌هاي اينترنت و شبكه‌هاي مجازي خبر داد و گفت كه سال‌ها پيش، صرفا به دليل جذابيت قالب‌هاي اين وب‌سايت‌ها، اقدام به ساخت رزومه در يكي از اين وب‌سايت‌ها كرده است، اما حالا اين وب‌سايت رزومه او و ساير افراد را در دسترس عموم قرار داده است و تنها با جست‌وجوي ساده، به راحتي مي‌توان اطلاعات افراد را در اختيار داشت. نيكراد به «اعتماد» توضيح داد: اين وب‌سايت، در مرحله توليد رزومه، هيچ اخطار يا پيامي نسبت به ذخيره اطلاعات شخصي و انتشار آنها نداده است، اما حالا تمام اطلاعات در همين وب‌سايت، به همراه ساير رزومه‌ها قابل رويت است و انتشار اين اطلاعات براي اين گوينده دردسرساز شده است. حالا برخي از افراد، توانسته‌اند با سودجويي، برخي اطلاعات غلط را مثل «رييس دپارتمان علوم‌پايه دانشگاه گيلان»، «عضو آزمايشگاه فيزيولوژي دانشگاه» «شاعر، نويسنده» و«عضو هيات علمي دانشگاه گيلان» به نيكراد نسبت دهند، امري كه به‌زعم اين گوينده، باعث شرمساري‌اش در برابر اساتيد دانشگاه شده است كه چگونه چنين اطلاعات غيرواقعي به عنوان رزومه درج شده و دست ‌به دست در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌شود. ساير اطلاعات منتشر شده در اين رزومه نيز به گفته نيكراد چندان صحت ندارند و تمام اين اطلاعات بر پايه تحريف همان رزومه‌اي نوشته شده‌اند كه سايت مذكور رزومه‌يابي منتشر كرده است. 
حالا سوال اين است كه آيا وب‌سايت‌هاي رزومه‌ساز، كه شمار آنها نيز كم نيست، طبق قوانين كشور اجازه دارند اطلاعات مشتري‌هاي خود را به همين سادگي در اختيار عموم مردم قرار دهند. حالا اگر قرار است به كمك يكي از اين وب‌سايت‌ها براي خود رزومه بسازيد، دقت كنيد كه اين وب‌سايت‌ها به شما رزومه‌اي در قالب شكيل مي‌دهند، اما اطلاعات شما را نيز براي خود ذخيره و در زمان مناسب از آن استفاده مي‌كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون