• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4716 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۲ مرداد

برد بيندر در سومين مسابقه عمرش اولين قهرماني را دشت كرد

تازه ‌واردي كه همه را پشت سر گذاشت

در روزي كه فابيو كوارتارارو قهرمان دو گرندپري ابتدايي فصل 2020 موتوجي‌پي توفيقي به دست نياورد، اين موتورسواري كم‌ نام و نشان بود كه توانست دو روز قبل از تولد 25 سالگي‌اش زودتر از همه رقبا از خط پايان پيست برنو در كشور جمهوري چك عبور كند و به ركوردي فوق‌العاده دست يابد. برد بيندر موتورسوار اهل آفريقاي جنوبي كه موتور تيم KTM را مي‌راند، موفق شد در سن 25 سالگي و در سومين مسابقه رسمي‌اش در رقابت‌هاي موتوجي‌پي اولين پيروزي خود را به دست آورد. او حالا آمار جالب توجه 33 درصد پيروزي در رقابت‌هاي گرندپري را به ثبت رسانده است و شايد هيچ موتورسوار ديگري در آينده نتواند كاري كه او در سومين مسابقه‌اش انجام داده را تجربه كند.  برد بيندر از سال 2011 با حضور در رقابت‌هاي موتورهاي 125 سي‌سي وارد دنياي حرفه‌اي شد. او آن زمان تنها 16 سال سن داشت. 
او يك سال بعد و خيلي زود وارد مسابقات موتو3 جهاني شد كه يك جهش عظيم براي او به حساب مي‌آمد. موتورسوار اهل آفريقاي جنوبي در سال 2019 با تيم KTM به رقابت‌هاي موتو2 راه پيدا كرد و فصل را با ايستادن در رتبه دوم به پايان رساند. از ابتداي امسال بود كه مديران KTM تصميم گرفتند از استعداد و قدرت او در رقابت‌هاي موتوجي‌پي استفاده كنند.  فصل براي برد خوب شروع نشد. 
او در گرندپري اسپانيا رتبه سيزدهم را به خودش اختصاص داد سپس در دومين گرندپري فصل در پيست آندالوسيان اسپانيا به دليل تصادف نتوانست از خط پايان عبور كند. اما پيست برنو يك اتفاق تاريخي براي او رقم زد. در روزي كه مارك ماركز سوپرقهرمان موتوجي‌پي به دليل مصدوميت حضور نداشت، يوهان زاركو و فابيو كوارتارارو و فرانكو موربيدلي به عنوان 3 نفر نخست دور تعيين خط مسابقه را استارت زدند. برد در رتبه پنجم قرار داشت و در دور سيزدهم موفق شد، پيشتاز رقابت شود. او در ادامه فاصله‌اش را با رقبا بيشتر و بيشتر كرد و در نهايت با زمان 41 دقيقه و 38 ثانيه و 764 هزارم ثانيه به عنوان نفر نخست از خط پايان عبور كرد. بعد از او فرانكو موربيدلي ايتاليايي از تيم ياماها با بيش از 5 ثانيه اختلاف نسبت به برد دوم شد و يوهان زاركو از تيم دوكاتي با بيش از 6 ثانيه اختلاف نسبت به نفر نخست، سوم شد. در اين رقابت ولنتينو روسي اسطوره پا به سن گذاشته موتوجي‌پي با موتور ياماها در رده پنجم ايستاد و فابيو كوارتارارو صدرنشين فعلي رقابت‌ها به رتبه‌اي بهتر از هفتمي دست پيدا نكرد.  فصل جديد رقابت‌هاي موتوجي‌پي كه به دليل شيوع ويروس كرونا تعطيل شده بود از 19 جولاي بدون حضور تماشاگران آغاز شده و قرار است 14 رقابت در طول فصل برگزار شود. در حال حاضر و در جدول رده‌بندي موتورسوار فرانسوي فابيو كوارتارارو از تيم اس آر تي ياماها با كسب 59 امتياز صدرنشين است. ماوريك وينيالز اسپانيايي از تيم ياماها دوم است و فرانكو موربيدلي هم‌تيمي كوارتارارو در جايگاه سوم ايستاده است. برد بيندر نيز با امتيازي كه از قهرماني در گرندپري چك به دست آورد با كسب 28 امتياز به رتبه پنجم جدول رده‌بندي راه يافت. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون