• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4718 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ مرداد

ترجمه داستان‌هاي ايراني در عراق

شان پن و راهكاري براي مقابله با كرونا

گروه هنر و ادبيات

آتش‌سوزي پرخسارت فيلم جديد تام كروز

فيلمبرداري سينمايي «ماموريت غيرممكن ۷» در حالي متوقف شد كه به تازگي بعد از چند ماه تعطيلي دوباره آغاز شده بود. فيلمبرداري قسمت هفتم «ماموريت غيرممكن» با آتش گرفتن موتوسيكلت يك بدلكار متوقف شد. اين اتفاق در حالي رخ داده است كه فيلمبرداري اين پروژه پرهزينه به تازگي بعد از چندماه تعطيلي به علت شيوع كرونا آغاز شده بود. اين حادثه كه ضرر ۲ ميليون پوندي روي دست كمپاني گذاشته است، به خاطر اين رخ داده است كه بدلكار بايد هنگام پرش از روي يك رمپ، در يك منطقه پيش‌بيني شده فرود مي‌آمد، اما به علت خطاي محاسباتي چند متر دورتر فرود آمده و موتور او آتش گرفته است. سان مي‌نويسد: «حرارت و اصطكاك تايرها هنگام واژگون شدن موتوسيكلت باعث شده كاردبوردهاي تعبيه‌ شده دچار حريق شوند. دود اين سانحه چنان وضعيت بدي داشته كه سازندگان مجبور شده‌اند فرودگاه سلطنتي مجاور را ببندند. خوشبختانه به كسي آسيبي نرسيده اما وضعيت فاجعه‌باري پديد آمده و خسارت‌هاي مالي بسياري به بار آورده است.»

 

فيلمنامه‌خواني ‌شان پن براي مقابله با كرونا

بازيگر و كارگردان اسكاري يك برنامه ابتكاري فيلمنامه‌خواني از فيلم مشهور خودش راه انداخته تا پول آن را صرف كمك به انجام تست كرونا كند. شان پن به زودي در ادامه تلاش‌هاي خود براي مقابله با كوويد ۱۹ مجري يك جلسه فيلمنامه‌خواني مجازي پرستاره از فيلم كلاسيك سال ۱۹۸۲ خود يعني «اوقات خوش در ريجمونت هاي» خواهد بود. از جمله چهره‌هاي شناخته ‌شده‌اي كه در اين فيلمنامه‌خواني شركت مي‌كنند، مي‌توان از جنيفر انيستون، شايا لباف، متيو مك‌كانهي، جوليا رابرتس، مورگان فريمن، هنري گولدينگ و دين كوك نام برد. قرار است طي هفته آينده نام‌هاي ديگري هم به اين گروه اضافه شود. اين رخداد مجازي زنده روز بيستم آگوست از فيس‌بوك لايو و تيك‌تاك پخش مي‌شود. منافع كسب شده از اين برنامه صرف كمك به سازمان غيرانتفاعي CORE متعلق به شان پن مي‌شود كه هدف آن فراهم كردن كمك اورژانسي در مقابله با كوويد۱۹ است. همچنين بخشي از منافع به گروه اصلاحات سيستم عدالت جنايي «ريفورم الاينس» مي‌رسد. ايمي هكرلينگ كارگردان فيلم «اوقات خوش» و كمرون كرو فيلمنامه‌نويس آن هم در جلسه حضور خواهند داشت تا مهمانان و هدف فيلمنامه‌خواني را معرفي كنند. پن قرار نيست در اين جلسه دوباره نقش شخصيت خودش يعني جف اسپيكولي را ايفا كند. شخصيت‌هاي بازيگران قرار است در شب رخداد معرفي شوند.

ترجمه داستان‌هاي ايراني در عراق

به گزارش ايسنا ترجمه عربي ۱۴ داستان از ۱۴ نويسنده ايراني، با عنوان «مرثيه الهواء» (مرثيه باد) در عراق منتشر شده است. اين كتاب با ترجمه حسين طرفي و مقدمه‌اي از كيهان خانجاني با عنوان «داستان كوتاه جهان بي‌داستان كوتاه ايران ناقص است» در انتشارات «شهريار» عراق انتشار يافته است. اين گزيده داستان در دو بخش، «كتاب مرگ» و «كتاب زندگي»، گردآوري، تدوين و ترجمه شده است. عنوان كتاب نيز نام داستاني از ابوتراب خسروي است و از مجموعه داستان «كتاب ويران» انتخاب شده است. داستان‌هايي از صادق چوبك «انتري كه لوطي‌اش مرده بود»، هوشنگ گلشيري «عروسك چيني من»، احمد محمود «ستون شكسته»، نسيم خاكسار «زاير»، ابوتراب خسروي «مرثيه باد»، محمدرضا صفدري «دو رهگذر»، قاضي ربيحاوي «حفره»، عدنان غريفي «كوسه»، كورش اسدي «پوكه‌باز»، حسين مرتضاييان آبكنار «داستان رحمان» و... در اين مجموعه منتشر شده است.

 

دي‌كاپريو و همكاري چند ساله با «سوني»

لئوناردو دي‌كاپريو از طريق شركت فيلمسازي‌اش يك قرارداد بزرگ براي توليد محصولات سرگرمي با «سوني» امضا كرد. به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، كمپاني «اپين وي پروداكشنز» كه به لئوناردو دي‌كاپريو تعلق دارد از طريق عقد قرارداد همكاري با «سوني پيكچرز» براي اين كمپاني محصولات سينمايي و تلويزيوني تهيه مي‌كند. دي‌كاپريو كه با بازي در فيلم «روزي روزگاري در هاليوود» با اين كمپاني همكاري كرده بود، به اين ترتيب همكاري خود را با آن ادامه مي‌دهد.اين قرارداد يك قرارداد چند ساله خوانده شده و ۲ كمپاني ۲ پروژه را براي شروع كار انتخاب كرده‌اند. كمپاني «اپين وي» تهيه فيلم‌هاي «بازگشته از گور»، «گرگ وال استريت» و «جزيره شاتر» را انجام داده است. بخش سينمايي استوديو «سوني پيكچرز» با انتشار اطلاعيه‌اي اين خبر را اعلام كرد و تام راتمن مدير آن زبان به تحسين دي‌كاپريو گشود و يادآوري كرد كه از نخستين‌باري كه دي‌كاپريو را حدود ۲۴ سال پيش در فيلم «رومئو و ژوليت» ديده و بعد در فيلم «تايتانيك» با وي همكاري كرد، او را تحسين كرده و به عنوان يك نابغه تمام عيار فيلمسازي شناخته است. دي‌كاپريو هم در بيانيه خود به تجليل راتمن پرداخت و گفت كه او در سه دهه حضورش در اين حرفه حامي تجربه‌گرايي بوده و نخواسته است راه سنتي و امن هاليوود را تكرار كند. وي اين قرارداد را ورود به فاز جديد همكاري با سوني خواند. سوني در سال‌هاي اخير قراردادهاي همكاري همه‌جانبه مهمي را از دست داده است. اين در حالي است كه دي‌كاپريو به تازگي قرارداد همكاري چندجانبه‌ چند ساله‌اي با اپل هم امضا كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون