• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4718 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ مرداد

رييس‌جمهوري از موفقيت دولت در تامين مواد غذايي ايرانيان سخن گفت

تحول غذايي

جلسه كميته‌هاي تخصصي ستاد ملي مقابله با كرونا مطابق معمول هر پنجشنبه با حضور رييس‌جمهوري برگزار شد و حسن روحاني در اين نشست بر فرابخشي و فراقوه‌اي بودن اين ستاد تاكيد كرد: «همه تصميمات و سياست‌هاي مقابله موثر با ويروس كرونا از همان آغاز تاكنون براساس خردجمعي و ديدگاه‌هاي كارشناسانه و تخصصي اتخاذ شده كه براي همه مجموعه كشور لازم‌الاجراست.» او همچنين در آستانه شروع ماه محرم تاكيد كرد كه «رهبر معظم انقلاب حتي تصميم‌گيري درمورد امور شخصي خود را به مصوبات اين ستاد معطوف كرده و مراجع عظام تقليد نيز تصميم‌گيري درباره شعائر و آيين‌هاي ديني را به اين ستاد محول كرده‌اند.» به ‌گفته روحاني تصميمات اين ستاد، 
نه شخصي و نه دستگاهي است بلكه مبتني بر خردجمعي و با پشتوانه ساعت‌ها بررسي و مباحث كارشناسي در كميته‌هاي تخصصي اتخاذ مي‌شود. روحاني همچنين به تدوين، طراحي و تعيين دقيق مجازات و جرايم رعايت نكردن دستورالعمل‌هاي بهداشتي در 3 حوزه ادارات، اصناف و عموم مردم در كميته‌هاي تخصصي و ستاد ملي اشاره كرد و گفت: «در تعيين اين جرايم و مجازات‌ها دقت شده تا ضمن داشتن قابليت و ضمانت اجرا به نحوي اعمال شود كه جنبه بازدارندگي و تنبيهي آن به تغيير رويه و سبك زندگي شهروندان منجر شود.» بنابر تاكيد رييس‌جمهوري جرايم و مجازات‌ها براي حفظ سلامت مردم و رعايت حقوق شهروندان تعيين شده و رعايت نكردن شيوه‌نامه‌ها، دقيقا تجاوز به حقوق شهروندي و مستلزم مجازات و جريمه است. روحاني تمام دستگاه‌هاي كشور را به تبيين، آموزش و اطلاع‌رساني در زمينه اجراي دقيق و رعايت دستورالعمل‌ها و شيوه‌نامه‌هاي جرايم و مجازات تعيين شده موظف كرد و عدم اطلاع‌رساني دقيق و آموزش لازم در اين خصوص را باعث ايجاد «عقاب بلا بيان» براي مردم دانست.
در اهميت امنيت غذايي
پنجشنبه‌اي كه گذشت اما رييس‌جمهوري علاوه بر حضور در نشست كميته‌هاي تخصصي ستاد مقابله با كرونا، طبق روال هر پنجشنبه -‌چنان‌كه در هفته‌هاي اخير شاهد بوديم‌- در يك آيين رونمايي و افتتاحيه از طرح‌هاي ملي البته به ‌صورت مجازي و ويديو‌كنفرانسي حاضر شد. بر اين اساس، روحاني با حضور مجازي در آيين بهره‌برداري از طرح توسعه منابع آب و خاك در نواحي مرزي در استان‌هاي كرمانشاه و ايلام كه روز پنجشنبه هفته گذشته و در راستاي سلسله افتتاحيه‌هاي هفتگي طرح‌هاي ملي برگزار شد، تاكيد كرد كه طرح 23 هزار هكتار اراضي كشاورزي نواحي مرزي با بهره‌گيري از شيوه‌هاي نوين آبياري كه ديروز به بهره‌برداري رسيد، با موافقت رهبري با برداشت ۸ ميليارد دلار از صندوق توسعه ملي آغاز شده است. رييس‌جمهوري در اين مورد توضيح داد كه در سال ۹۳ وقتي اين طرح را براي رهبري توضيح داده‌ و در‌خواست كرده كه براي تكميل آن به كمك صندوق توسعه و ۸ ميليارد دلار نياز داريم، ايشان بلافاصله موافقت كرده‌اند. همچنين به‌گفته روحاني قرار است تا پايان سال ۳۵ هزار هكتار ديگر از اين طرح بزرگ افتتاح خواهد شد و افتتاح بقيه آن در سال آينده پيگيري خواهد شد. رييس‌جمهوري همچنين درجريان اين افتتاح به مساله مهم امنيت غذايي اشاره كرد و گفت: «مساله امنيت غذايي كه روي پاي خودمان بايستيم. مواد غذايي‌مان را خودمان تامين كنيم. به ديگران نيازمند نباشيم. در اين مدتي كه با كرونا مواجه بوديم، ديديم كه كشورهاي مختلف در مساله مواد غذايي چطور حساسيت به خرج مي‌دهند و اين جزو افتخارات ملي است كه در بخش آب و خاك و كشاورزي، تحول بسيار بزرگي را در اين 7 سال و دوران پس از انقلاب شاهد بوديم.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون