• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4719 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۶ مرداد

نسل سوم و مصائب مملكت

كمال‌الدين پيرموذن

جوانان هموطن همواره بايد در كانون توجهات رهبران و صاحب‌منصبان با تخصيص اعتبار مكفي و ميدان دادن به آنان به اشتغال، ‌رفاهيات و سرزندگي نايل شوند. از آنجا كه بخش فرهنگ در مجموعه نظام برنامه و بودجه كشور، از زيرساخت‌هاي لازم برخوردار نبوده و در عقب‌ماندگي مفرط به سر مي‌برد موضوع جوانان نيز تابعي از اين وضعيت شده و بدان جهت بي‌توجهي به نيازها و مطالبات جوانان، بحران در بخش جوانان و خسران زيان‌بار در كشور را پديد آورده است. براي ارتقاي كيفيت زندگي ايرانيان به‌ويژه جوانان هموطن، بايد بساط اختلال در نظام مالي پولي و ارزي كشور -‌كه ناشي از تصميم‌گيري‌هاي نسنجيده است- جمع شود. نمي‌توان بيش از اين شاهد نااميدي و يأس مردم به‌طور عام و جوانان به‌طور خاص بود، راه نجات كشور را، در عبور از اين وضعيت با مشاركت موثر مردم، ميدان دادن به جوانان و ريسك و شجاعت و توانمندي مسوولان و نمايندگان بايد جست‌وجو كرد.
همواره بايد صداي جوانان، فرياد فقرا، بيكاران، اقوام و گروه‌هاي حاشيه‌نشيني به مراكز تصميم‌گيري رسانده شود و در سه قواي كشور، صداي آنان نافذ باشد. همه قدرت نظام جمهوري اسلامي ايران در حمايت مردم از آن نهفته است؛ فلذا صاحب‌منصبان بايد اذهان خود را متحول و با اهتمام شبانه‌روزي در توجه به مطالبات جوانان و اعطاي حقوق شهروندي، اقتصادي و سياسي آنان، تغيير بنيادي در انديشه‌ها و منش‌هاي حاكمان در رسيدگي به خواست مردم و جوانان به رخ هموطنان كنند. عدالت اجتماعي ايجاب مي‌كند به جوانان، روستانشينان، بازنشستگان و حاشيه‌نشيني كه از توزيع نشدن خوب ثروت ملي حاصل شده، نگاهي نو به تمامي محروميت‌ها، محدوديت‌ها و ظرفيت‌ها داشته باشيم.

كساني كه با فرهنگ قرآن، انس و الفتي دارند، مي‌دانند خداوند بقاء، شكوفايي و عظمت هيچ قوم و ملت و امتي را تضمين نكرده، مگر در عملكرد صحيح و تقواهاي اجتماعي، اقتصادي و انساني آنها كه رقم‌زن بقا و عظمت آنهاست. امروز اولويت با جوانان و بازسازي اقتصاد ايران به ‌منظور رسيدگي مطلوب به مطالبات ايرانيان خاصه جوانان كشور است. بحران نسل سومي كه هم‌اكنون ما با آن مواجه هستيم، دليل عمده‌اش عدم مشاركت و به بازي نگرفتن اين نسل است. 
براي درون‌زا شدن اقتصاد كشور بايد محرك‌هاي خاص لازم جهت كارآمدي اقتصاد مولد كشور را صاحب‌منصبان با همكاري جوانان نخبه كشور و با بها دادن به مزيت سرزميني، توانمندي ذاتي و رفع موانع فرهنگي‌ فراهم آورند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون