• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4723 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۳۰ مرداد

ويژه

عمليات بزرگ آسفالت در قزوين

سليمان بهرامي، مديرعامل سازمان عمران شهرداري قزوين از نهضت شبانه آسفالت در سطح شهر و ورودي‌هاي آن خبر داد. بهرامي گفت: با توجه به محدوديت ترافيكي كه در روز و در معابر پر تردد وجود دارد و براي حفظ ايمني و رعايت مسائل بهداشتي و همچنين حفظ آرامش شهروندان و كار كارگران زحمتكش در دماي مناسب، تصميم گرفته شد با به‌كار‌گيري علايم ايمني و هشدار‌دهنده و همچنين با نصب چراغ چشمك‌زن و كله قندي و... روكش آسفالت خيابان‌ها و معابر را به‌طور شبانه به انجام برسانيم. بهرامي گفت: در خدمات مربوط به شهر، موضوع آسفالت از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و آسفالتي كه براي مرمت استفاده مي‌شود داراي كيفيت و استاندارد‌هاي لازم است و سعي كرديم كه هر گونه توليد، با رعايت ضوابط فني و اجرايي و با كيفيت مناسبي صورت بگيرد. وي اضافه كرد: پروژه‌هاي مهمي از جمله روكش خيابان شهيد بابايي و بلوار انصارالحسين، تراش، مرمت و روكش خيابان امام (ره) و ميرزا كوچك‌خان روبه‌روي كارخانه شيشه در دو لاين رفت و برگشت، درزگيري در بلوار بسيج، لكه‌گيري در بلوار شهيد بهشتي، توحيد و... اجرا شده است.

پخش زنده برنامه هيات‌هاي مذهبي در محرم با همكاري همراه اول

هيات‌هاي مذهبي در ماه محرم مي‌توانند برنامه‌هاي‌شان را با اينترنت رايگان همراه اول پخش زنده كنند. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، همزمان با نزديك شدن به ماه محرم و عزاداراي سيد و سالار شهيدان، همراه اول با همكاري پيام‌رسان بومي «روبيكا» امكان ويژه‌اي را براي هيات‌هاي مذهبي سراسر كشور فراهم آورده كه برگزاري مراسم‌ عزاداري را در دوران محدوديت‌هاي ناشي از شيوع ويروس كرونا، تسهيل مي‌كند. بر اين اساس، هيات‌هاي سراسر كشور مي‌توانند با ايجاد كانال در پيام‌رسان روبيكا و عضويت در صفحه اختصاصي «عقيق» از امكان پخش زنده با اينترنت رايگان و تسهيلات اطلاع‌رساني اين برنامه بهره‌مند شوند. شرايط در نظر گرفته شده به شكلي است كه هزينه اينترنت طرف ارسال كننده و دريافت كننده در تمامي اپراتورها رايگان است و چنانچه هيات‌ها امكان فني استفاده از دوربين و تجهيزات پخش زنده را نداشته باشند، مي‌توانند با تلفن همراه از اين امكان بهره‌مند شوند. مديران هيات‌هاي علاقه‌مند به استفاده از اين شرايط، لازم است ابتدا كانال اختصاصي هيات را در روبيكا ايجاد كرده سپس آدرس آن را به نام كاربري aghighlive ارسال كنند. امكان ديگري كه در اين طرح گنجانده شده، امكان ارسال پيامك رايگان است كه اطلاعات بيشتر آن پس از ايجاد كانال براي مدير هيات ارسال خواهد شد.هيات‌هاي مذهبي همچنين مي‌توانند ويدئوها، صوت‌ها و برنامه‌هاي خود را براي پوشش رسانه‌اي در عقيق از طريق كانال روبيكاي هيات به عقيق ارسال كنند.

تاثير فولاد در ساخت خط لوله گوره به جاسك

از منظر اقتصاد كلان، موقعيت صنعت فولاد با موقعيت ديگر صنايع كشور متفاوت نيست؛ اما فشار تحريم‌ها بر اين صنايع به‌شدت سنگين شده و يك نمونه آن اقدامات خزانه‌داري امريكاست كه مي‌كوشد با شناسايي روندهاي مالي، هر شخص و شركتي را كه با صنعت فولاد ايران در ارتباط است زمين‌گير كند. بااين‌حال مسير توسعه در اين بخش نه متوقف شده و نه مي‌توان آن را متوقف كرد. رسالت صنعت فولاد امروز كمك به افزايش رشد اقتصادي، حفظ اشتغال و به گردش درآوردن چرخ‌هاي اقتصاد ملي است و از اين منظر، دوران حساسي پيش روي اين صنعت قرار دارد.در اين ميان، توسعه صنعت فولاد كشور در دوراني صورت مي‌گيرد كه موقعيت اقتصاد ملي از هر نظر حساس است؛ هم كرونا روندها و رفتارها را تغيير داده و هم تحريم‌ها مدام روي هم تلنبار مي‌شود. با اين حال در همين مقطع زماني، چندين دستاورد بزرگ در كارنامه صنعت فولاد كشور ثبت شده است. يكي از مهم‌ترين و استراتژيك‌ترين آنها مشاركت قابل‌تحسين صنعت فولاد در راه‌اندازي خط لوله انتقال نفت گوره به جاسك است. براي اولين‌بار در تاريخ اقتصاد كشور، لوله‌هاي فولادي مناسب براي انتقال نفت‌ترش در كشور به كمك فولاد مباركه و فولاد اكسين توليد شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون