• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4723 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۳۰ مرداد

مديريت توزيع برق ناحيه جنوب خبر داد

۳۶۷ مورد سرقت شبكه برق در آبادان و خرمشهر

در سه ماه اول سال جاري ۳۶۷ مورد سرقت شبكه برق در شهرهاي آبادان و خرمشهر رخ داده است.
به گزارش روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق خوزستان، اكبر ناصري مديريت توزيع برق ناحيه جنوب خوزستان گفت، علت خاموشي‌هاي پراكنده‌اي كه در نقاط مختلف شهري و روستايي خرمشهر و آبادان اتفاق مي‌افتد سرقت شبكه‌هاي برق است كه متاسفانه در ۳ ماه نخست سال جاري ۵ هزار ۸۰۰ كيلوگرم سيم برق در خرمشهر و يك هزار ۵۰۰ كيلوگرم سيم برق در آبادان به سرقت رفته است . ناصري افزود، اين سرقت‌ها علاوه بر خسارت ۶۰۰ ميليوني به تاسيسات برق باعث خسارت بسيار بزرگ ديگري نيز شده است و آن از بين رفتن رفاه و آسايش مردم شريف خرمشهر و آبادان است، چرا كه با هربار سرقت، برق نيز قطع مي‌شود و با اين حساب سارقان حداقل ۳۶۷ مرتبه باعث برق قطع شده‌اند. مديريت توزيع برق ناحيه جنوب خاطرنشان ساخت، سرقت‌ها در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته در خرمشهر ۱۳ درصد افزايش پيدا كرده و اين درحالي است كه بيشترين حجم سرقت شبكه در تمام استان خوزستان مربوط به شهر خرمشهر با ۳۰۰ مورد سرقت است. ناصري ادامه داد، بخش عمده‌اي از توان شركت توزيع برق خوزستان در اين روزهاي گرم و شرايط سخت ناشي از كرونا صرف تامين سيم و كابل و بازسازي شبكه‌هاي سرقت شده مي‌شود.ولي آنچه كه قابل جبران نيست آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از بي‌برقي به مردم شريف اين شهر مي‌باشد.
وي افزود، آبادان نسبت به خرمشهر از وضعيت بهتري برخوردار است كه يكي از دلايل آن شبكه با كابل خود نگهدار و شبكه‌هاي زميني مي‌باشد و در مجموع از ابتداي امسال ۶۷ مورد سرقت شبكه در اين شهر رخ داده كه همين مقدار نيز براي سلب آسايش مردم و شهروندان غيرقابل تحمل است. مديريت توزيع برق ناحيه جنوب با تاكيد به اينكه موضوع سرقت‌ها خصوصاً در شهر خرمشهر باعث نارضايتي مردم از پايداري برق مي‌شود افزود، با حمايت‌هاي دكتر حيدري فرماندار خرمشهر پيگيري بسيار خوبي براي امنيت شبكه‌هاي برق صورت مي‌گيرد اما لازم است تا همه متوليان امر موضوع سرقت شبكه‌هاي برق را جدي بگيرند و به مثابه اخلال در نظم عمومي با آن برخورد جدي شود.
شايان ذكر است مديريت برق ناحيه جنوب شامل شهرهاي آبادان، خرمشهر و اروند كنار مي‌باشد و خدمات برق در اين سه شهر را ارايه مي‌كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون