• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4723 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۳۰ مرداد

نخستين روز از آزمون سراسري برگزار شد

كنكور با ماسك و الكل

گروه اجتماعي| پس‌ از جاروجنجال‌هاي بسيار، پس از تاييد و تكذيب‌هاي مداوم و تناقض‌گويي‌ها و مي‌شود و نمي‌شودها، عاقبت اولين گروه از داوطلبان ورود به دانشگاه روز گذشته در جلسه كنكور حاضر شدند. پنجاه و هفتمين كنكور سراسري صبح چهارشنبه برگزار شد و البته در همين گام اول خبر برگزاري با حاشيه‌هايي در مورد لو رفتن سوالات هم همراه بود. 
 « امروز اولين نوبت آزمون سراسري در گروه آزمايشي (هنر) با رقابت بيش از ۱۱۳ هزار نفر برگزار شد و طبق گزارش‌هاي رسيده حوزه‌ها آزمون را به موقع شروع كردند. از تعداد ۱۱۳ هزار داوطلب اين نوبت از كنكور ۱۰۲ هزار نفر كارت ورود به جلسه دريافت كردند كه بالاي ۹۰ درصد است.» ابراهيم خدايي، رييس سازمان سنجش روز گذشته در جمع خبرنگاران حاضر شد تا در مورد نخستين روز برگزاري آزمون سراسري گزارش بدهد. از آنجايي كه به گفته او پروتكل‌هاي سختگيرانه وزارت بهداشت اعمال شده و فاصله‌گذاري اجتماعي با عدد يك و هشت دهم متر ميان داوطلبان به اجرا در‌آمد تعداد عوامل اجرايي آزمون هم امسال نسبت به سال گذشته به بيش از دو برابر رسيد كه البته ناظران وزارت بهداشت را هم بايد به اين آمار افزود: «عوامل اجرايي اين آزمون از ۷۸ هزار نفر سال گذشته به ۱۷۵ هزار نفر افزايش يافته است؛ همچنين هفت هزار و ۳۰۰ نفر عوامل اجرايي و سلامت وزارت بهداشت بر اين آزمون نظارت دارند كه در كل با احتساب ساير عوامل ۲۰۰ هزار نفر عوامل اجرايي و نظارتي در برگزاري اين كنكور فعال هستند.»
همزمان با برگزاري كنكور هنر اما سوالات آزمون سر از شبكه‌هاي اجتماعي درآورد و بعد زمزمه تخلف و تقلب در اولين روز برگزاري آزمون سراسري شروع شد. سازمان سنجش كه ابتدا مي‌گفت سوالات منتشر شده مربوط به آزمون سال گذشته بوده، ظهر روز گذشته اعلام كرد كه سوالات كنكور از طريق يكي از داوطلبان حاضر در بيمارستان طالقاني منتشر شده است اما اين اتفاق پس از پايان يافتن مهلت پاسخ به سوالات بخش عمومي بوده است. فاطمه زرين‌آميزي به ايرنا گفت: « بعد از پايان آزمون دروس عمومي، يك داوطلب مرد كرونايي در بيمارستان طالقاني تهران با سوءاستفاده از احساسات عوامل اجرايي و بيماران كرونايي، موبايل به سر جلسه برد، از سوالات عكس گرفت و به شبكه‌هاي اجتماعي ارسال كرد. نكته قابل توجه اين است كه كنكور عمومي به پايان رسيده بود و فرد متخلف دستگير و تحويل مراجع قضايي شد. با توجه به اظهارات اين فرد، او قصد تقلب نداشته و هدفش بيشتر موضوع القاي لو رفتن سوالات كنكور با توجه به وضعيت موجود بوده است.» به گفته سخنگوي سازمان سنجش، با توجه به بند «ز» قانون رسيدگي به تخلفات جرايم آزمون‌هاي سراسري كه مصوب مجلس شوراي اسلامي است، همچنين با توجه به مجازات تعيين شده در اين قانون، اين فرد به محاكم دادگستري معرفي شد و مجازات پيش بيني شده در قانون شامل جزاي نقدي از ۱۰ ميليون ريال تا يك ميليارد ريال يا حبس از يك تا پنج سال يا هر دو مجازات در اين زمينه اجرا مي‌شود. با اين حال برخي از داوطلبان كنكور هنر كه در جلسه روز گذشته حضور داشته‌اند همچنان نگران تصاويري هستند كه از سوالات آزمون منتشر شده و برخي از آنان از زواياي گوناگوني منتشر شده‌اند و احتمالا مربوط به تخلف‌هاي ديگري هستند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون