• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4727 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۴ شهريور

در راستاي ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي

ساخت 13 مدرسه در استان لرستان توسط بانك‌ پاسارگاد

بانك‌ پاسارگاد در راستاي ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي خود، اقدام به ساخت 13 مدرسه در استان لرستان كرده ‌است كه از اين تعداد 5 مدرسه طي مراسمي جداگانه در روزهاي 30 و 31 مرداد سال 1399 افتتاح شد. به گزارش روابط‌عمومي بانك‌ پاسارگاد، اين بانك بلافاصله پس از وقوع حادثه سيل در برخي مناطق كشور علاوه بر ارسال كمك‌هاي نقدي و غيرنقدي، مشاركت خود را در امر ساخت مدرسه در مناطق آسيب‌ديده‌ اعلام كرد. در اين راستا عمليات احداث 13 مدرسه در نقاط سيل‌زده استان لرستان توسط اين بانك آغاز شد. از اين تعداد 5 مدرسه در شهرهاي اليگودرز (روستاي كشكك)، دورود(روستاي فرمان‌آباد)، الشتر(روستاي گريران عليا)، چگني(روستاي دوره) و نورآباد(روستاي نبي‌وند) به بهره‌برداري رسيده و افتتاح شدند. بر اساس اين گزارش، مراسم افتتاح اين مدارس با حضور دكتر خدابخش و دكتر ابراهيمي نمايندگان مردم اليگودرز، سلسله و دلفان در مجلس شوراي اسلامي، اسد عبداللهي معاون اقتصادي استانداري لرستان، دكتر اميري معاون عمراني استانداري، دكتر قاسمي مديرعامل بانك‌ پاسارگاد، اسماعيل دوستي معاون مديرعامل اين بانك در امور پشتيباني، تعدادي از مقامات و مسوولان استاني و محلي و جمعي از مديران بانك‌ پاسارگاد همچنين گروهي از دانش‌آموزان و اهالي مناطق برگزار شد.

مدير عامل بانك ‌پاسارگاد: بانك ‌پاسارگاد يك بانك اقتصادي- فرهنگي است

مجيد قاسمي، مديرعامل بانك ‌پاسارگاد در مراسم افتتاح اين مدارس ضمن قدرداني از استقبال و ميهمان‌نوازي مردم شريف لرستان گفت: بانك ‌پاسارگاد در كنار انجام فعاليت‌هاي پولي- اقتصادي خود در سراسر كشور به عنوان يك وظيفه ملي و در راستاي ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي نسبت به ساخت مدرسه اقدام كرده است. او در خصوص اقدامات بانك‌ پاسارگاد پس از وقوع حادثه سيل در برخي از استان‌هاي كشور ادامه داد: پس از وقوع حادثه سيل، بانك ‌پاسارگاد بلافاصله وارد عمل شد و علاوه بر ارسال كمك‌هاي نقدي و ملزومات مورد نياز هم‌ميهنانمان آمادگي خود را براي مشاركت در ساخت مدارس آسيب‌ديده اعلام كرد. در اين راستا ساخت 20 مدرسه را در مناطق مختلف سيل‌زده كشور تعهد كرد‌ كه از اين تعداد 13 مدرسه در استان لرستان با هزينه‌اي حدود 300 ميليارد ريال احداث مي‌شود. او با اشاره به اينكه فعاليت بانك ‌پاسارگاد در امر مدرسه‌سازي كه از اصول و فرهنگ اين بانك ناشي مي‌شود، ادامه داد: بانك ‌پاسارگاد علاوه بر ساخت مدرسه در مناطق سيل‌زده، ساخت مدرسه و كتابخانه را در برخي نقاط كمتر توسعه‌‌يافته كشور‌ نيز دنبال كرده است. مديرعامل بانك‌ پاسارگاد از اين بانك به عنوان يك بانك اقتصادي- فرهنگي ياد كرد و افزود: از ابتداي فعاليت بانك ‌پاسارگاد، ادبيات و فرهنگي غني در آن حكم‌فرما بوده است. همكاران ما در بانك ‌پاسارگاد به‌ عنوان سرمايه‌هاي اصلي اين بانك قلمداد مي‌شوند. اگر در بانك‌ پاسارگاد توانسته‌ايم به توفيقي دست يابيم و اين‌چنين در خدمت هموطنان عزيز باشيم پس از لطف خداوند به سرمايه انساني ارزشمند، هوشمند، متعهد، معتقد و با دانش اين بانك برمي‌گردد. مجيد قاسمي در ادامه ضمن اشاره به ساير اقدامات اين بانك در ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي گفت: بانك ‌پاسارگاد در حوزه بهداشت و درمان نيز اقدامات ارزشمندي انجام داده است. اين بانك ساخت 7 هزار تخت بيمارستاني در كشور را تعهد كرده كه فاز اول آن در قم در حال ساخت است. در دوران شيوع ويروس كرونا، كمك‌هاي قابل ‌توجهي را براي رفع كمبود ماسك و لباس‌هاي مخصوص كادر پزشكي و درماني به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور كرديم و براي حمايت از توليد واكسن كرونا در كشور اعلام آمادگي كرده‌ايم. همچنين امسال سيزدهمين سالي است كه اين بانك از نفرات برتر آزمون سراسري تا هر مقطعي كه در داخل كشور ادامه‌ تحصيل دهند، حمايت مي‌كند. حمايت از چاپ كتاب‌هاي نفيسي همچون مصحف شريف طباخ، شاهنامه شاه‌طهماسبي، تاريخ جامع ايران، رنج و رنگ و... همچنين حمايت از هنرهاي تجسمي كشور از ديگر اقدامات اين بانك است. مديرعامل بانك ‌پاسارگاد در پايان تصريح كرد: آلبوم خاص پاسارگادي از آرزوهاي دانش‌آموزان مدارس احداث ‌شده تهيه و از آنان در ادامه تحصيلات تا مقطع دكترا حمايت خواهيم كرد. اميدواريم بركات اين مدارس شامل تمام ايران شود و در آنها مديراني تربيت و به جامعه براي نقش‌آفريني ملي معرفي شوند و بتوانند براي كل كشور مفيد باشند.

نماينده مردم سلسله و دلفان: بانك ‌پاسارگاد الگويي در زمينه محروميت‌زدايي است

در اين مراسم دكتر يحيي ابراهيمي، نماينده مردم سلسله و دلفان در مجلس ضمن اشاره به اقدامات ارزشمند بانك ‌پاسارگاد در امر مدرسه‌سازي گفت: از زماني كه مديرعامل بانك ‌پاسارگاد به اين حوزه ورود پيدا كرد شاهد كمك‌هاي خوبي در اين بخش بوديم. در واقع مي‌توان گفت اين بانك به عنوان يك بانك الگو در امر محروميت‌زدايي شناخته ‌شده است. او ادامه داد: لرستان استاني است كه خداوند نعمت‌هاي بسياري به آن داده است ولي متاسفانه عدم سرمايه‌گذاري در آن سبب شده كه از استعداد توسعه‌اي خود عقب بماند. او يكي از شاخص‌‌هاي اصلي در توسعه هر كشور و استان را آموزش و پرورش دانست و افزود: در شهرستان دلفان و بخش كاكاوند از 150 مدرسه، 40 مدرسه به ‌صورت كانكس و 70 مدرسه تخريبي است كه نياز به توجه ويژه دارد. او تصريح كرد: با توجه به زيرساخت‌هاي دو شهرستان سلسله و دلفان اگر هلدينگ‌هاي اقتصادي بانك ‌پاسارگاد در زمينه كشاورزي، صنعت و كشت گياهان دارويي در منطقه سرمايه‌گذاري كنند، مي‌توانيم در جهت رفع محروميت منطقه گام‌هاي موثري‌ برداريم.

فرماندار دورود: اقدامات بانك‌ پاسارگاد در ذهن مردم شريف دورود باقي خواهد ماند

مجتبي بيرانوند، فرماندار دورود نيز در اين مراسم ضمن قدرداني از اقدام بانك‌ پاسارگاد در امر ساخت مدرسه در اين شهرستان گفت: به ‌طور يقين اقدامات ارزشمند بانك پاسارگاد و تمام زحمت‌كشان اين بانك در سراسر ميهن اسلامي در ذهن مردم شريف شهرستان دورود باقي خواهد ماند. او ادامه داد: از بانك پاسارگاد درخواست دارم براي تعمير يا بازسازي ساير مدارس دورود نيز آموزش و پرورش را حمايت كند.

فرماندار چگني: اقدامات بانك‌ پاسارگاد در كمك به مردم سيل‌زده چگني ارزشمند است

قدرت‌الله ترابي‌نژاد، فرماندار چگني نيز در اين مراسم با اشاره به كمك‌هاي ارزشمند بانك‌ پاسارگاد به مردم سيل‌زده‌ در چگني گفت: سيل در سال گذشته شهرستان چگني را درنورديد و همين مكاني كه امروز مدرسه‌اي توسط بانك‌ پاسارگاد در آن ساخته ‌شده است به‌ طور كامل تخريب شده ‌‌بود و بيش از يك سوم شهر به زير آب رفته ‌بود. اگر كمك‌هاي انسان‌دوستانه مردم غيور و نوع‌دوست ايران نبود به ‌طور يقين آلام و دردهايي كه داشتيم به زودي التيام پيدا نمي‌كرد.او بيان كرد: مديران بانك ‌پاسارگاد نه تنها در پروژه ساخت مدرسه زحمت كشيدند بلكه در هنگام سيل نيز كمك‌هاي نوع‌دوستانه آنان در اقصا ‌نقاط شهرستان چگني توزيع شد و فعالانه مشكلات را پيگيري مي‌كردند.

ترابي‌نژاد افزود: شهرستان چگني محروم است و بانك ‌پاسارگاد در سطح استان كمك شاياني به مردم اين منطقه كرده است اما چون اكثر مدارس ما در شهرستان چگني تخريب شده‌ است، نياز به بازسازي دارند، تقاضا داريم بانك ‌پاسارگاد در اين رابطه قدم‌هاي بعدي را نيز بردارد.

مدير كل آموزش و پرورش لرستان: بانك‌ پاسارگاد با عشق مدرسه مي‌سازد

همچنين عليرضا نخعيف مديركل آموزش و پرورش استان لرستان با قدرداني از تلاش بانك ‌پاسارگاد در ساخت مدرسه گفت: هر چه در آجر به آجر بناهاي زيبايي كه بانك‌ پاسارگاد با عشق آنها را برافراشته نگاه مي‌كنم، رد پاي عشق، خلوص، دوستي، صفا و محبت نسبت به مردمان با صفاي اين سرزمين را مي‌بينم. او تصريح كرد: خيران در استان لرستان كارهاي ارزشمندي انجام داده‌اند و در كشور واقعا معجزه خلق كردند. خيران 30 درصد مدارس ما را ساخته‌اند به ‌طوري كه در شهرستان چگني 14 مدرسه در قالب 60 كلاس درس توسط آنها ساخته ‌شده است. البته كشور ما ظرفيت بيشتري دارد. به همين دليل آموزش و پرورش طرح «آجر به آجر» را در دستور كار خود قرار داده است. بدين معنا كه مردمان ايران و حتي دانش‌آموزان، حتي شده در حد يك آجر، براي اين كار مقدس كمك كنند.

رييس اداره آموزش و پرورش دلفان: اقدامات بانك ‌پاسارگاد در ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي قابل تقدير است

علي تيموري، رييس اداره آموزش و پرورش دلفان نيز در اين مراسم گفت: از اينكه بانك‌ پاسارگاد قدم در مسير ساخت مدرسه نهاده و در تامين‌ زيرساخت‌هاي جامعه در بحث تعليم و تربيت، مسير درستي را انتخاب كرده است، سپاسگزاريم. او با اشاره به اينكه در دلفان نيروهاي نخبه و كارآمد در سطح شهرستان، استان و حتي كشور وجود دارد، اظهار كرد: خوشبختانه فرهنگيان و جامعه به اقدامات بانك ‌پاسارگاد در حوزه مسووليت‌هاي اجتماعي در بخش‌هاي مختلف واقف هستند. ما قدردان حمايت‌هاي اين بانك از ورزشكاران، هنرمندان، نخبگان همچنين اقدامات ارزشمند آن جهت آزادي زندانيان هستيم. رييس اداره آموزش و پرورش دلفان به كمبود امكانات و شرايط مدارس در اين شهرستان اشاره كرد و گفت: تمام مدارس شهرستان دلفان در مركز شهر در دو شيفت فعاليت دارند. همچنين 30 درصد مدارس در اين شهرستان تخريبي و 46 مدرسه به ‌صورت كانكس هستند. متاسفانه 165 مدرسه در دلفان آب‌خوري و 70 مدرسه سرويس بهداشتي ندارند. او تصريح كرد: با توجه به اينكه بانك ‌پاسارگاد براي ساخت مدرسه در لرستان برنامه‌هايي دارد، درخواست مي‌كنيم به حوزه آموزش و پرورش اين شهرستان نيز نگاه ويژه‌اي شود.گفتني است بانك ‌پاسارگاد در راستاي ايفاي رسالت‌هاي اجتماعي خود اقدام به ساخت 25 مدرسه و 16 كتابخانه و يك مركز بهداشت در نقاط مختلف آسيب‌ديده و كمتر توسعه يافته كشور كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون