• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4728 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۵ شهريور

خبر

اتحاديه اروپا 6 شهريور براي تحريم بلاروس نشست بر‌گزار مي‌كند

وزير خارجه ليتواني اعلام كرد كه وزراي خارجه اتحاديه اروپا طي يك نشست غيررسمي در برلين در روزهاي 6 و 7 شهريورماه درباره تحريم‌ دولت بلاروس تصميم‌گيري خواهد كرد. «ادگارد رينكويكس» وزير امور خارجه ليتواني روز سه‌شنبه بعد از نشست شوراي امور خارجي اتحاديه اروپا اعلام كرد كه طي روزهاي ۲۷ و ۲۸ آگوست (ششم و هفتم شهريور ماه)، وزراي خارجه اتحاديه اروپا طي يك نشست غيررسمي در «برلين» درباره تحولات بلاروس و تحريم‌هاي احتمالي اين اتحاديه عليه اين كشور بحث و گفت‌وگو خواهند كرد. بنا بر گزارش خبرگزاري روسي تاس، وزير خارجه ليتواني تاكيد كرد كه سياستمداران اروپايي در خصوص آماده‌سازي تحريم‌ها عليه دولت «الكساندر لوكاشنكو» رييس‌جمهور بلاروس به توافق رسيده‌اند. رينكويكس كه كشورش به «سوتلانا تيخانوفسكايا» رهبر مخالفان بلاروس پس از شكست ماه گذشته در انتخابات رياست‌جمهوري پناهندگي داد در جمع خبرنگاران بر لزوم واكنش تند و شفاف اتحاديه اروپا به اوضاع بلاروس تاكيد كرد. اتحاديه اروپا در نشست سران خود در تاريخ ۱۹ آگوست (۲۹ مردادماه) اعلام كرد كه نتايج انتخابات رياست‌جمهوري بلاروس را به رسميت نمي‌شناسد و اين در حالي بود كه لوكاشنكو با كسب بيش از ۸۰ درصد آراي انتخابات رياست‌جمهوري پيروز شده بود و رقيب وي تيخانوفسكيا با كسب ۱۰ درصد آرا شكست خورد.

برلين: تنش بيشتر در شرق مديترانه به همه آسيب مي‌رساند

وزير خارجه آلمان در آستانه سفر به تركيه و يونان، خواهان انجام گفت‌وگوهاي مستقيم بين دو كشور همسايه، اما دچار شده به تنش شد. به نوشته خبرگزاري شينهوا، «هايكو ماس» وزير خارجه آلمان كه قرار است امروز براي ميانجي‌گري بين تركيه و يونان به اين دو كشور سفر كند در آستانه اين سفر گفت، تنش بيشتر نه تنها به همه بلكه به كشورهايي كه مستقيم در آن درگير هستند، آسيب مي‌رساند. هايكو ماس در بخش ديگر سخنان خود اظهار داشت: «به جاي اقدامات تحريك‌كننده جديد، اينك لازم است تا اقدامي براي برقراري آرامش و وارد شدن به گفت‌وگوهاي مستقيم انجام شود. ما لازم است از تمام تلاش‌ها حمايت كنيم.» ماس افزود، تركيه و يونان متحدان ما در ناتو هستند. راه‌حل اختلافات در مورد ذخاير گاز طبيعي در شرق درياي مديترانه فقط براساس قوانين بين‌المللي و با انجام گفت‌وگوي صادقانه با يكديگرحاصل مي‌شود. به گزارش شينهوا، وزير خارجه آلمان قرار است ابتدا به يونان سفر كند و سپس عازم تركيه شود.

ديدار وزير خارجه قطر با مقامات لبناني در بيروت

«محمد بن عبدالرحمن آل‌ثاني» وزير خارجه و معاون نخست‌وزير قطر روز سه‌شنبه در راس هياتي وارد بيروت شد. به نوشته وبگاه العهد، او كه در ابتداي ورود، مورد استقبال مقامات رسمي لبنان قرار گرفت با «ميشل عون» رييس‌جمهور اين كشور ديدار و گفت‌وگو كرد و دو طرف در اين نشست در خصوص ادامه كمك‌هاي مالي براي بهبود وضعيت اقتصادي لبنان رايزني كردند. او سپس با «حسان دياب» نخست‌وزير دولت پيشبرد امور لبنان نيز به گفت‌وگو نشست. وزير خارجه قطر همچنين قرار است با «نبيه بري» رييس پارلمان و «سعد الحريري» رييس جريان المستقبل لبنان نيز ديدار كند. دولت قطر در جريان كنفرانس پاريس براي كمك به لبنان بيش از تمامي كشورها به ميزان ۵۰ ميليون دلار به اين كشور كمك كرد. دو كشور پيش از انفجار مهيب بيروت نيز مذاكراتي را براي ارايه كمك مالي براي بهبود وضعيت اقتصادي لبنان داشتند.

هشدار نهاد امنيتي روسيه درباره فعاليت‌هاي مخرب سايبري امريكا

«اولگ خِراموف»، معاون شوراي امنيتي روسيه هشدار داده كه امريكا و متحدانش در حال افزايش فعاليت‌هاي اطلاعاتي و مخرب در فضاي سايبري ديگر كشور‌ها هستند. به نوشته خبر‌گزاري اسپوتنيك، خِراموف ضمن اعلام اين هشدار گفت اين در حالي است كه اين كشور‌ها روسيه، چين، كره‌شمالي و ايران را به عنوان تهديدات سايبري نشان مي‌دهند. وي كه با روزنامه «آرگيومنتي فكتي» روسيه مصاحبه كرده، در اين باره گفت: «امريكا و متحدان اين كشور كه به دنبال تسلط بر جهان هستند، از يك سو در حال افزايش تلاش‌هاي خود در انجام فعاليت‌هاي اطلاعاتي و مخرب در فضاي اطلاعاتي (سايبري) ديگر كشور‌ها هستند و از سوي ديگر روسيه، چين، كره‌شمالي و ايران را به عنوان تهديدات سايبري معرفي مي‌كنند.» وي در ادامه افزود: واشنگتن در حال ايجاد تصويري رسانه‌اي است تا هر گونه اقدام متعاقب خود از جمله اقدامات نظامي در برابر رقباي ژئوپوليتيك را در مقابل چشمان مردم جهان توجيه كند.

ادامه هياهو براي فروش سلاح‌هاي پيشرفته به امارات

روزنامه يديعوت آحارونوت فاش كرد، موساد سال‌هاست كه با آگاهي نخست‌وزير رژيم صهيونيستي، وزارت امنيت داخلي را براي كاهش محدوديت‌هاي فروش سلاح‌هاي پيشرفته به امارات تحت فشار قرار داده اما اين وزارتخانه با اين معاملات مخالفت كرده است. به گزارش ايسنا، در گزارشي كه در اين روزنامه منتشر شده آمده است، مساله فروش سلاح پيشرفته به امارات عملا از سال ۲۰۱۰ پس از ترور محمد المبحوح، از رهبران حماس در يكي از هتل‌هاي دوبي آغاز شده است. طبق اين گزارش، تمير باردو، رييس سابق سازمان جاسوسي اسراييل (موساد) در آن زمان به امارات فرستاده شد تا بحران ميان دو طرف را حل كند و شرط امارات براي حل بحران تجهيز اين كشور به تسليحات بود. يديعوت آحارونوت به نقل از منابع امنيتي نوشت، امارات بيشتر از 8 سال است كه سامانه‌ها و تجهيزات نظامي از اسراييل دريافت مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون