• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4729 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۶ شهريور

عملكرد درخشان فولاد خوزستان درسال «جهش توليد»

 حضرت علي(ع): ارزشمندترين مردم كسي است كه با داشتن رفعت و مقام، فروتني كند و با بزرگواري و ارجمندي، كوچكي نمايد.
رجايي و باهنر، دو شهيد ارزنده و بزرگوار عرصه دولت، نمونه‌هاي بارز خادمين امين مردم و مسوولان وفادار به ملت و دولت هستند كه خالصانه علم و آگاهي خود را وقف مردم نمودند.
مجموعه فولاد خوزستان، سال ۱۳۹۹ را با قطاري از موفقيت آغاز كرد و تا به امروز، ايستگاه‌هاي تلاش، سربلندي و اهتمام را يكي پس از ديگري پشت سر گذاشته است.
عبور از مرز يك ميليون تُن شمش فولادي در بهار امسال در شرايطي كه تشديد تحريم‌هاي ظالمانه، به خيال خام دشمنان و در راس آنان امريكاي جهان‌خوار، مي‌خواست اقتصاد ايران اسلامي را فلج كند، ميسر شد. اين ميزان از توليد براي اولين‌بار در تاريخ شركت فولاد خوزستان به دست تواناي فولاد مردان اتفاق افتاد. مجموع توليد ۵ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به بيش از يك ميليون و ۶۰۰ هزار تُن رسيده است كه اين حجم نويد توليد چهار ميليون تُن شمش تا پايان سال را مي‌دهد. شايان ذكر است با توجه به مرغوبيت و سفارشي بودن محصولات اين مجموعه، با اولويت تامين نياز شركت‌‌هاي داخلي، به اقصي نقاط جهان صادر مي‌شود.
افتتاح كارخانه گندله‌‌سازي سردار شهيد سپهبد حاج قاسم سليماني شركت صنعتي و معدني توسعه فراگير سناباد در ۲۲ خرداد ماه ۱۳۹۹، با هدف تكميل زنجيره ارزش و تحقق شعار از معدن تا نورد با سرمايه‌گذاري بالغ بر ۱۱۵ ميليون يورو راه‌اندازي شده و با در مدار قرار گرفتن اين كارخانه‌، در مجموع براي ۱۵۰۰ تن از جوانان منطقه به صورت مستقيم و غير مستقيم اشتغال ايجاد شد. همچنين با راه‌اندازي فاز نخست اين كارخانه به ميزان دو ميليون و ۵۰۰ هزار تُن گندله به ظرفيت توليد كشور اضافه شد. 
اما در شرايطي كه شيوع ويروس كرونا كشور را متاثر كرده بود و در اين ميان كادر درمان‌، فداكارانه براي مهار و درمان بيماران كرونايي از جان مايه گذاشتند، مجموعه فولاد خوزستان خود را ملزم به حمايت و ياري اين عزيزان دانست. كمك يكصد و هشتاد ميليارد ريالي، راه‌اندازي خط توليد ماسك و البسه بيمارستاني و تامين اكسيژن مورد نياز بيمارستان‌هاي استان، بخشي از كمك‌هاي مستمر انجام شده بود. 
البته اين فعاليت‌ها به همين جا ختم نشده و با توجه به فرمان مقام معظم رهبري (مدظله العالي) مبني بر كمك‌هاي مومنانه، شركت فولاد خوزستان اقدام به توزيع بيست هزار بسته معيشتي در ميان خانواده‌هاي آسيب‌ ديده از شيوع ويروس كرونا نمود. در كنار آن، توزيع بسته‌هاي بهداشتي و ضدعفوني نمودن معابر مناطق كم‌ برخوردار از ديگر اقدامات صورت گرفته بود.
اهتمام ويژه مجموعه فولاد خوزستان به انجام مسووليت‌هاي اجتماعي با هدف فقر زدايي و حمايت از مناطق كم‌ برخوردار از برنامه‌هاي هميشگي اين مجموعه عظيم صنعتي بوده است؛ به همين منظور با تشكيل قرارگاه سازندگي و محروميت‌ زدايي شهداي فولاد، پيگيري و اجراي اقدامات به‌طور ويژه انجام مي‌شود. از جمله مواردي كه تا به الان شكل اجرايي به خود گرفته يا در حال اجرا است مي‌توان به ساخت منازل مسكوني براي اقشار كم‌ برخوردار، تكميل درمانگاه پزشكي منطقه قلعه چنعان، شروع مجدد پروژه بيمارستان ۹۶ تختخوابي، برگزاري جشن اهداي يكصد سرويس جهيزيه به زوجين تحت پوشش كميته امداد، برگزاري جشن‌ دهه كرامت در مناطق محروم، قرباني نمودن يكصد راس گوسفند و پخت غذا و توزيع در مناطق محروم اشاره كرد. در پايان بايد گفت، قرار گرفتن تيم فوتبال فولاد خوزستان و صعود به مرحله پلي‌آف رقابت‌هاي آسيايي موفقيت‌هاي پنج‌ ماهه مجموعه فولاد خوزستان را تكميل كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون