• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4731 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۱ شهريور

حريرچي: اقدام ستودني بانك صادرات در ارايه تسهيلات به كادر درماني

معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه مدافعان سلامت طي ماه‌هاي گذشته بيشترين سختي كار را تحمل كرده‌اند، گفت: اقدام بانك صادرات ايران در راستاي ارايه تسهيلات به كادر درمان ستودني است.
به گزارش روابط‌عمومي بانك صادرات ايران به نقل از خبرگزاري «مهر»، ايرج حريرچي با اشاره به مزاياي بانكداري الكترونيك، افزود: بانكداري الكترونيك مي‌تواند يك گام بزرگ در راستاي پيشگيري و مقابله با كرونا باشد.
معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ادامه داد: متأسفانه تعداد چشمگيري از پرسنل بانكي به دليل ابتلاء به كرونا در طي ماه‌هاي اخير جان خود را از دست داده‌اند كه اين موضوع به ماهيت كار بانك‌ها مربوط مي‌شود. پرسنل بانك‌ها به دليل نوع مراوداتي كه با مردم دارند و تراكم جمعيتي كه وجود دارد، مي‌توانند به اندازه كادر درمان در معرض خطر باشند. در نتيجه براي كاهش انتشار ويروس و همچنين كم شدن آمار ابتلاي پرسنل، بانك‌ها بايد به سمت بانكداري الكترونيك حركت كنند. بانكداري الكترونيك يك گام مهم و اقدامي پيشگيرانه در راستاي مبارزه با ويروس كرونا است. بايد همزمان با اصلاح روندها ميزان حضور فيزيكي را به حداقل رساند و اين امر ممكن نمي‌شود مگر اينكه روش‌هاي نوين در بانكداري مورد استفاده قرار گيرد.
وي با بيان اينكه به حداقل رسيدن حضور فيزيكي در شعب و افزايش روند نقل و انتقالات از طريق فضاي آنلاين منجر به كاهش تجمع و پيشگيري و ممانعت از انتشار ويروس خواهد شد، اظهار كرد: بانك‌ها شرايط سختي را در دوران كرونا پشت سر گذاشته‌اند و مجموع اقدامات آنها در راستاي ارايه خدمت به مشتريان ستودني است. بانك‌ها در دوران شيوع كرونا عملكردي حمايتي از مردم و كادر درمان داشته‌اند و اين موضوع بسيار ارزشمند است. نكته ديگر اين است كه بانك‌ها مي‌توانند به عنوان حامي بخش بهداشت و درمان عمل كنند. در حال حاضر تخت‌هاي بيمارستاني در حال تكميل ظرفيت است و بسياري از بيمارستان‌ها نياز به تجهيز امكانات دارند، لذا بانك‌ها مي‌توانند با حمايت از اين بخش‌ها در راستاي مسووليت‌هاي اجتماعي خود گام بردارند.
حريرچي افزود: بانك‌ها مي‌توانند در زمينه تأمين امكانات مورد نياز شبكه درمان اقدام كنند و از سوي ديگر نيز مي‌توانند به بخش‌هايي كه در دوران كرونا دچار آسيب شده‌اند، تسهيلات ارايه دهند.
معاون وزير بهداشت با تاكيد بر اينكه مدافعان سلامت طي ماه‌هاي گذشته بيشترين سختي كار را تحمل كرده‌اند، بيان كرد: اقدام بانك صادرات ايران در راستاي ارايه تسهيلات به كادر درمان ستودني است. بر اساس طرح «سپهر سلامت»، پزشكان تا سقف دو ميليارد ريال و پرستاران و ساير كادر درماني تا سقف يك ميليارد ريال تسهيلات مرابحه دريافت خواهند كرد. مدت بازپرداخت اين تسهيلات كه بدون لحاظ كردن شرط معدل حساب متقاضي پرداخت مي‌شود، حداكثر ٦٠ ماهه بوده و كادر درماني كشور مي‌توانند در صورت تمايل و اعلام دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و بيمارستان‌ها، از ضمانت آنها براي دريافت اين تسهيلات استفاده كنند. اين اقدام يك نوع چتر حمايتي براي جامعه درماني كشور به شمار مي‌رود. اين طرح‌ها علاوه بر تأثيرات اقتصادي مي‌تواند اثرات روحي و رواني هم بر اين بخش از جامعه داشته باشد. به بيان ساده‌تر جامعه پزشكي كشور هم جزئي از اين جامعه بوده و طبيعتاً متأثر از شرايط اقتصادي كشور هستند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه بانك صادرات ايران صاحب برندي است كه سال‌ها در كنار مردم بوده و با گستردگي شعب خود هميشه همراه مشتريان بوده است، در شرايط كنوني هم مي‌تواند با تنوع خدمات و گستردگي آن همراه كادر درماني و ساير اقشار كشور باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون