• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4733 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۳ شهريور

در دور نخست رقابت‌هاي يو‌اس‌اوپن رقم خورد

پيروزي آسان جوكوويچ و پليشكوا

رقابت‌هاي تنيس آزاد امريكا موسوم به يواس‌اوپن از روز دوشنبه در نيويورك آغاز شد. 
اين نخستين گرنداسلم فصل 2020 تنيس است كه بعد از پاندمي كرونا برگزار مي‌شود. در دور نخست اين رقابت‌ها هر دو مدعي نخست كسب عنوان قهرماني در بخش مردان و زنان ديدارهاي خود را با پيروزي پشت‌سر گذاشتند. در بخش مردان نواك جوكوويچ صرب و مرد اول تنيس دنيا موفق شد  دمير جمهور، تنيسور گمنام صربستاني را به آساني و با نتيجه 3 بر صفر از پيش رو بردارد. 
جوكر در اين بازي با نتايج 6 بر يك، 6 بر 4 و 6 بر يك به پيروزي دست پيدا كرد. حريف بعدي جوكوويچ، كايل ادموند انگليسي است كه او هم تنيسور معروفي به حساب نمي‌آيد. در بخش مردان غيبت مردان شماره 2 و 3 تنيس مردان يعني رافائل نادال مدافع عنوان قهرماني و راجر فدرر فرصت مناسبي براي جوكوويچ فراهم آورده تا بتواند به مقام قهرماني برسد.  در ديگر ديدارهاي مهم 
2 روز نخست، استفانوس سيتسيپاس يوناني و بخت چهارم قهرماني موفق شد، آلبرت راموس اسپانيايي را با نتيجه 3 بر صفر مغلوب كند. اما در يكي از جذاب‌ترين رقابت‌هاي دور نخست، الكساندر زورف بخت پنجم قهرماني مقابل كوين، تنيسور كهنه‌كار و سرشناس اهل آفريقاي‌جنوبي قرار گرفت و درنهايت به سختي و با نتيجه 3 بر يك پيروز و راهي دور بعد شد.  در سمت ديگر جدول دومنيك تيم بخت دوم كسب عنوان قهرماني با نتيجه 3 بر صفر از سد آنتوني مونار از اسپانيا گذشت. تيم چند ماه پيش توانست براي نخستين‌بار به فينال گرنداسلم استراليا برسد اما در آن بازي مغلوب جوكوويچ شد. 
دانيل مدودف روس و بخت سوم قهرماني ديگر مدعي پيروز دور اول بود كه توانست با حساب 3 بر صفر تنيسور آرژانتيني به نام فدريكو دلبونيس را شكست دهد. متئو برنتيني از ايتاليا و بخت ششم قهرماني نيز گو سئودا از ژاپن را 3- صفر برد و به دور دوم صعود كرد.  ديويد گوفين بلژيكي بخت هفتم، روبرتو بائوتيستا بخت هشتم و شوارتزمن آرژانتيني بخت نهم كسب عنوان قهرماني ديگر تنيسورهاي سرشناس برنده دور نخست بودند. 
از اتفاقات جالب مي‌توان به شكست جان ايسنر امريكايي نفر شانزدهم رنكينگ جهاني مقابل استيو جانسون هموطنش اشاره كرد. اندي ماري بريتانيايي نفر اول سابق رنكينگ جهاني كه بعد از مدت‌ها در يك گرنداسلم حضور پيدا كرده بود ديگر پيروز دور نخست بود. البته اين برد با سختي هر چه تمام‌تر به دست آمد. ماري در رقابت مقابل نيشيوكا از ژاپن در حالي كه دو ست اول را واگذار كرده بود و در ست سوم هم از حريف عقب بود با كامبكي تماشايي به بازي برگشت.  اين تنيسور كهنه‌كار ست‌هاي سوم و چهارم را با نتيجه 7 بر 6 پيروز شد و در ست پنجم 
6 بر 4 برنده شد تا نخستين شگفتي بزرگ يواس‌اوپن با حذف او در دور نخست اتفاق نيفتد. 
در بخش زنان، كارولينا پليشكوا از جمهوري چك كه بخت نخست عنوان قهرماني به حساب مي‌آيد، موفق شد با حساب 2 بر صفر آنهلينا كالينينا از اوكراين را مغلوب كند. تنيسور چك با نتايج 6 بر 4 و 6 بر صفر به پيروزي دست پيدا كرد. اين تنيسور بايد در دور بعد با كارولينا گارسيا از فرانسه ديدار كند. نائومي اوزاكا تنيسور سرشناس ژاپني كه در سال 2018 قهرماني يواس‌اوپن را تجربه كرده است نيز هموطنش ميساكي دوئي را با نتيجه 2 بر يك شكست داد. اوزاكا ست دوم را با حساب 7 بر 5 واگذار كرد.
 اين تنيسور ژاپني بخت چهارم قهرماني است. پيترا كويتوا ديگر تنيسور چك و شانس ششم قهرماني نيز 2 بر صفر كامليا بگو از روماني را با حساب 2 بر صفر مغلوب كرد و به دور بعد رسيد. 
در سمت ديگر جدول سوفيا آنا كنين بخت دوم قهرماني از امريكا موفق شد ويكماير بلژيكي را 2-صفر ببرد و به دور بعد برسد. همچنين در يكي از بازي‌هايي كه همه منتظرش بودند، سرنا ويليامز دومين تنيسور پرافتخار زنان و بخت سوم قهرماني مقابل هموطنش كريستين آن با حساب 2 بر صفر به پيروزي رسيد. البته كار ويليامز در ست نخست كمي گره خورد و با نتيجه نزديك 7 بر 5 حريفش را مغلوب كرد. آريانا سابالنكاي بلاروسي و بخت پنجم قهرماني هم اوسيان دودين فرانسوي را شكست داد و راهي مرحله بعد شد. 
از نتايج جالب دور نخست مي‌توان به شكست 2 بر صفر كوكو گاف تنيسور 16 ساله امريكايي مقابل آناستازيا سواتسوا نفر 31 رنكينگ جهاني از لتوني اشاره كرد. كوكو گاف نوجوان با درخشش در تنيس ويمبلدون و استراليا در سال‌هاي 2019 و 2020 و رسيدن به دور چهارم مسابقات، توجه كارشناسان و علاقه‌مندان به تنيس را به خود جلب كرده بود. در بخش زنان تنيس يو‌اس‌اوپن نيز بسياري از تنيسورهاي سرشناس به خاطر ترس از ابتلا به كرونا ترجيح دادند در اين رقابت‌ها شركت نكنند. از جمله آنها مي‌توان به اشلي بارتي اشاره كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها