• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4734 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۵ شهريور

علامت سوال بزرگ مقابل نيمكت استقلال

فرهاد رفت استرا مي‌آيد؟

باخت استقلال مقابل تراكتور در فينال جام حذفي پايان كار فرهاد مجيدي در اين تيم بود. او كه هفته پيش در اعتراض به مذاكره مديرعامل تيم با استراماچوني استعفا داد و با وساطت بازيكنان و كادر فني به استقلال بازگشت بعد از ناكامي در فينال از همه بازيكنان خداحافظي و تيم را ترك كرد. باشگاه استقلال هم در بيانيه‌اي كه بعد از بازي منتشر كرد بدون توضيحي در مورد قبول يا رد استعفاي مجيدي از مذاكره با استراماچوني خبر داد. نشريه گازتا دلواسپرت هم كه يكي از نشريات معتبر ايتالياست روز جمعه در گزارشي به بازگشت استرا به تهران و پيشنهاد «پر زرق‌وبرق استقلال» پرداخت. با اين حال نشريه ايتاليايي مثل اكثر رسانه‌هاي ايراني از وجود سنگ بزرگ مقابل بازگشت استرا به استقلال خبر داد؛ قانون ممنوعيت جذب بازيكن و مربي خارجي.
بيش از يك ماه مي‌شود كه هيات رييسه فدراسيون فوتبال طرح سازمان ليگ مبني بر ممنوعيت جذب بازيكن و سرمربي خارجي را تصويب كرده است. البته در اين قانون منعي براي ادامه حضور بازيكناني كه با باشگاه در حال حاضر قرارداد دارند يا تمديد قرارداد آنها وجود ندارد. بعد از اينكه مشخص شد احمد سعادتمند مديرعامل استقلال قصد دارد سرمربي محبوب آبي‌ها را به تهران برگرداند بسياري از كارشناسان حقوقي و مديران فوتبال نسبت به اين مساله واكنش نشان دادند. در حالي كه همه از عدم احتمال بروز چنين اتفاقي مي‌گفتند هوشنگ نصيرزاده عضو هيات رييسه سازمان ليگ گفت بازگشت استراماچوني به اين برمي‌گردد كه قانون چطور تفسير شود. نصيرزاده گفت: «در دستورالعمل مصوب شده، گفته شده كه نبايد مربي و بازيكن خارجي جديد وارد شود. بخشي كه مقررات ما را تفسير مي‌كند، بايد در اين خصوص بگويد كه منظور از مربي و بازيكن خارجي جديد چيست.»  همين اظهارنظر باعث شد بسياري از استقلالي‌ها نسبت به بازگشت استرا اميدوار شوند. 
با اين حال مهدي نورشرق رييس كميته تعيين وضعيت فدراسيون فوتبال گفت: «استراماچوني با استقلال قطع همكاري كرده و براي فرهاد مجيدي به عنوان سرمربي كارت صادر شده است و عقد قرارداد جديد با استراماچوني طبق بخشنامه ممنوعيت ورود بازيكنان و سرمربيان خارجي ممنوع است.» منصور قنبرزاده از اعضاي هيات رييسه فدراسيون نيز در اين رابطه گفت: « استراماچوني با استقلال قراردادي ندارد. او با استقلال فسخ كرده است، الان سرمربي استقلال فرهاد مجيدي است كه در ليگ برتر، جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا نامش ارسال شده است. وقتي او به عنوان سرمربي روي نيمكت تيم حضور داشته، يعني استراماچوني قراردادي با استقلال نداشته است، بنابراين طبيعتا بيايد بايد قرارداد جديدي امضا كند و اين مساله مشمول قانون جديد تصويب شده است.» قنبرزاده در خصوص اينكه آيا اين قانون تبصره‌اي دارد كه استقلال بتواند با استفاده از آن براي بازگشت استراماچوني اقدام كند، گفت: «قانون مي‌گويد استراماچوني نمي‌تواند برگردد و هيچ تبصره‌اي هم ندارد. مقررات اجازه بازگشت او را نمي‌دهد و چيزي كه تصويب شده همين است.» صادق درودگر رييس كميته اقتصادي فدراسيون نيز در اين رابطه گفت: «شرايط استقلال را درك مي‌كنيم اما قرارداد استراماچوني ثبت نخواهد شد. شايد آنها قدرتي فراقانوني دارند.»
در چنين شرايطي عزم جزم سعادتمند براي بازگردندان استراماچوني جاي سوال دارد. برخي نزديكان باشگاه استقلال مي‌گويند سعادتمند براي اين كار از وزير ورزش چراغ سبز دريافت كرده است. مديرعامل استقلال معتقد است با بستن قرارداد جديد با استرا اين مربي ايتاليايي از شكايتش صرف‌نظر مي‌كند و به اين ترتيب باشگاه يك ميليون يورو سود مي‌كند.مشكل ديگر باشگاه استقلال اين است كه هنوز موافقت قطعي استراماچوني را هم به دست نياورده. اين در حالي است كه استقلال بايد تا چند روز ديگر در ليگ قهرمانان آسيا بازي كند. در اين بين اميررضا واعظ آشتياني مديرعامل اسبق استقلال معتقد است تلاش استقلال براي بازگرداندن استراماچوني با وجود آگاهي از منع قانوني يك رفتار پوپوليستي است و سعادتمند در نهايت مي‌خواهد يك مربي ايراني را جايگزين مجيدي كند. گفتني است برخي مديران فوتبال كشورمان نسبت به قانون ممنوعيت جذب بازيكن و مربي خارجي انتقاداتي جدي وارد كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون