• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4734 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۵ شهريور

تصويب قيمت دناپلاس با نظر خبرگان منتخب شوراي رقابت

قيمت‌گذاري محصولات جديد ايران خودرو از جمله دناپلاس اتوماتيك طبق نظر تيم تخصصي قيمت‌گذاري شوراي رقابت بوده و قيمت فروش محصول بر اساس دستورالعمل اين شورا تدوين و ابلاغ شده است. مستندات بهاي تمام شده محصولات ايران خودرو براي شوراي رقابت به عنوان متولي قيمت‌گذاري خودرو ارسال شده و اين شورا پس از ارزيابي و اعلام نظر متخصصان قيمت‌گذاري و تاييد سازمان حسابرسي، قيمت محصول را تصويب كرده است.  اين فرآيند در دو مرحله و بر اساس درخواست شوراي رقابت با انجام كلينيك تخصصي با حضور خبرگان منتخب شوراي رقابت و همچنين با ارسال مستندات و مدارك و صورت ريزهزينه و كنترل و تاييد همه مدارك توسط حسابرس مستقل در دستور كار اين شورا قرار گرفته است. ايران خودرو نيز ابلاغيه مصوب شوراي رقابت را دريافت و اجرايي كرده است.  از سوي ديگر، طبق مصوبات كميته خودرو، فروشنده مي‌تواند تا سقف 50 درصد از قيمت محصول را به عنوان پيش‌پرداخت دريافت كند در صورتي كه در زمان ثبت‌نام وجه دريافتي به عنوان 50 درصد از قيمت فروش خودرو مطرح نشده است. بنابراين ادعاي برخي مشتريان مبني بر اينكه بر اساس مبلغ پيش‌پرداخت قيمت خودرو بايد 160 ميليون تومان باشد، منطقي به نظر نمي‌رسد. همچنين تغييرات نرخ ارز و بهاي تمام شده توليد محصول با توجه به افزايش روزانه مواد اوليه افزايش قيمت محصول را قابل پيش‌بيني كرده است. هر چند كه داخلي‌سازي كامل توليد محصولات گروه صنعتي ايران خودرو با همكاري سازندگان داخلي در دست اقدام است، اما در حال حاضر بخشي از توليدات به ويژه در بخش مواد اوليه و قطعات‌ هاي‌تك از منابع خارجي تامين شده و ارزبري آن اجتناب‌ناپذير است. محصول دناپلاس اتوماتيك نيز به دليل دارا بودن امكانات مطابق با خودروهاي روز جهاني از اين قاعده مستثني نيست. 
قيمت محاسبه شده در اين محصول طبق فرمول شوراي رقابت با ارز 17 هزار توماني است، در حالي كه اين عدد تفاوت قابل ملاحظه‌اي با قيمت واقعي ارز در بازار دارد. 
مقايسه دناپلاس اتوماتيك كه داراي طراحي زيبا و مشتري‌پسند و بالاترين سطح امكانات رفاهي و ايمني است، با خودروهاي هم‌كلاس موجود در بازار كه در برخي موارد حتي امكانات كمتري از اين محصول دارند نشان مي‌دهد، قيمت مصوب شوراي رقابت نه تنها متناسب بوده بلكه نگاه منصفانه در اين مقايسه، ارزش بالاتري را هم براي آن قائل مي‌شود.  دناپلاس نخستين خودروي داخلي است كه به گيربكس اتوماتيك مجهز شده و دارا بودن شبكه خدمات پس از فروش متخصص و حرفه‌اي و آموزش ديده مزيت رقابتي ويژه‌اي را در ميان خودروهاي هم‌كلاس خارجي براي آن ايجاد كرده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون