• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4740 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۲ شهريور

نوپا

شماره دوم نوپا بعد از سخن سردبير، هفت بخش دارد كه سه بخش شعر و داستان و فصل اول رمان، نوشته‌هاي ادبي تازه‌اند، بخش چهارم و پنجم حاوي ترجمه‌ها و مقالات است، بخش ششم پرونده ويژه و بخش آخر چند مطلب متنوع و پراكنده. 
در بخش شعر ابتدا سرمقاله‌اي از مهدي سالاري‌نسب مي‌خوانيم با عنوان «دو اشكالِ اساسي شعر امروز ايران». سپس چهار شاعر 
نو قلم با نمونه شعرهاي‌شان معرفي شده‌اند. بعد از آخرين قسمت بخش شعر آمده كه معرفي كتاب‌هاي تازه‌ است. علاوه‌ بر اينها، دو شعر تازه از شمس‌ لنگرودي و دو داستان از جمال ميرصادقي به عنوان دو پيشكسوتِ صاحبنام عرصه‌هاي شعر و داستان نيز در اين شماره آمده است. 
در بخش فصل اول رمان، در اين شماره فصل اول دو رمان منتشر نشده از احمد اكبرپور و بختيار علي، ترجمه مريوان حلبچه‌اي آمده است. بعد از اين بخش‌هاي اصلي شعر و داستان دو مقاله آمده است، يكي درخصوص داستان‌نويسي از محمد قاسم‌زاده و ديگري درباره قافيه در شعر نيما يوشيج از فرامرز آقابيگي و سپس مقالاتي در معرفي برخي كتاب‌هاي منتشر شده به زبان فارسي از آرمان فاتح و سالار خوشخو.بخش پرونده اين شماره، ويژه مقالاتي به قلم دوستان و شاگردان استاد باطني در‌باره شخصيت و آثار و دستاوردهاي علمي ايشان آمده است به همراه عكس‌هاي هنري و ارزشمندي از دكتر باطني از آثارِ مهرداد اسكويي. 
بخش آخر با عنوان عبارت ديگر هم حاوي مقالاتي است به قلم حسين آتش‌پرور و سرمد قباد. دومين شماره مجله نوپا را با 312 صفحه قطع رقعي و قيمت 35 هزار تومان مي‌توانيد از كتابفروشي‌ها و كيوسك‌هاي روزنامه‌فروشي سراسر كشور تهيه كنيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون