• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4742 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۴ شهريور

سلامت

نشست آموزش و پرورش و علوم پزشكي لرستان پس از خبر ابتلاي دانش‌آموزان: 

مراقبين سلامت  دست به كار مي‌شوند

گروه اجتماعي| روز شنبه بود كه خبر ابتلاي 39 دانش‌آموز در شهرستان سلسله استان لرستان به نقل از سرپرست فرمانداري اين استان در رسانه‌ها منتشر شد. ساعاتي پس از نشر خبر، آموزش و پرورش لرستان با انتشار توضيحي هرگونه ابتلاي دانش‌آموزان در مدرسه را تكذيب كرد. روز گذشته اما اعلام شد كه دانشگاه علوم پزشكي لرستان وارد ماجرا شده و قرار است بازديدهاي سختگيرانه‌اي از مدارس داشته باشد. « از ۱۵شهريور تا ديروز ۳۹ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصيلي در شهرستان سلسله به بيماري كرونا مبتلا شدند. در روزهاي ۲۰ و ۲۱ شهريور ماه ۱۸ دانش‌آموز در اين شهرستان كرونايي شدند، بيشترين آمار مبتلايان در بين دانش‌آموزان مربوط به مقطع ابتدايي است.» اين جمله به نقل از افشين تركاراني، سرپرست فرمانداري شهرستان سلسله در جلسه ستاد شهرستاني مديريت كرونا منتشر شد. پس از آن نوبت به فريد بهرامي، معاون تربيت ‌بدني و سلامت آموزش و پرورش لرستان رسيد كه در جوابيه‌اي اعلام كند در زمان كمي كه از شروع سال تحصيلي گذشته چنين اتفاقي امكان‌پذير نيست. در جوابيه او آمده بود: «در بحث نتايج اعلامي آزمايش تشخيص كرونا مورخ ۲۱ و ۲۲ شهريور از سوي شبكه بهداشت شهرستان سلسله در خصوص مثبت بودن ابتلاي ۱۸ دانش‌آموز، پس از بررسي‌ها و پيگيري‌هاي انجام شده از طريق مديران مدارس مشخص شد كه تنها يك نفر از دانش‌آموزان و آن هم در يكشنبه گذشته صرفا جهت تحويل كتاب به مدرسه مراجعه كرده و نتيجه مثبت ابتلاي ۲۱ دانش‌آموز ديگر به ويروس كرونا نيز قبل از بازگشايي مدارس به آنان اعلام شده است.» روز گذشته خبرگزاري مهر از لرستان گزارش داد كه به دنبال نگراني خانواده‌ها پس از شنيدن خبر ابتلاي دانش‌آموزان، جلسه‌اي ميان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان و معاون سلامت و ورزش آموزش و پرورش استان تشكيل شده  است. مريم كوشكي معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان در اين ديدار گفت:« براي پايش‌هاي بهداشتي مدارس هر 5 مدرسه به يك كارشناس واگذار مي‌شود. چك ليست تبيين شده پروتكل‌هاي بهداشتي مدارس روزانه توسط مراقبين سلامت بررسي مي‌شوند.»  او همچنن اعلام كرده است كه هر مركز آموزشي كه حتي يك مورد از پروتكل‌ها را رعايت نكند، پلمب و از ادامه فعاليت آن ممانعت خواهد شد.
فريد بهرامي هم در اين ديدار با اعلام اينكه از همان روز جلسه (يكشنبه) ۱۰۰ هزار ليتر آب  ژاول در مدارس توزيع خواهد شد، گفت:«زمان برگزاري كلاس‌ها از يك ساعت و نيم به ۳۵ دقيقه كاهش پيدا خواهد كرد و آمادگي لازم را براي هر گونه همكاري با معاونت بهداشت دانشگاه  داريم.»


جزييات فوت دانش‌آموز گتوندي مبتلا به كرونا

فرماندار گتوند جزييات ابتلا به كرونا و فوت دانش‌آموز 8 ساله اهل منطقه تركالكي  را تشريح كرد.
عبدالرضا احساني‌نيا در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به فوت دانش‌آموز گتوندي به دليل ابتلا به كرونا اظهار كرد: اين دانش‌آموز، پسر 8 ‌ساله‌اي بود كه از بدو تولد بيماري قلبي داشته است. او گفت: اين دانش‌آموز وضعيت خوبي داشت و با بازگشايي مدارس، تنها يك روز آن هم در يك كلاس 4 نفره مقطع دوم در دبستان ولايت منطقه تركالكي حضور پيدا كرده بود اما با توجه به بيماري زمينه‌اي، روزهاي بعد به مدرسه نرفت.  فرماندار گتوند بيان كرد: دانش‌آموز در روز چهارشنبه (۱۹شهريورماه) به دليل عارضه قلبي(سكته) به بيمارستان كارون گتوند منتقل كه در همين بيمارستان، عمليات احيا براي او انجام شد. سپس به بيمارستان گنجويان دزفول و پس از آن به بيمارستان گلستان اهواز انتقال يافت  اما متاسفانه اين كودك  در بيمارستان گلستان اهواز فوت كرد.
او در خصوص مراحل انجام تست كرونا براي اين دانش‌آموز افزود: تست كروناي او در دو مرحله منفي و بار سوم مثبت بوده است. احساني‌نيا با بيان اينكه مقرر شده كه تست كرونا براي همكلاسي‌هاي اين دانش‌آموز انجام شود، گفت: فعلا مدرسه ولايت براي مدت يك هفته تعطيل شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون