• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4745 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۷ شهريور

پيدا و پنهان

امسال برنج وارد مي‌شود؟

رييس سازمان جهاد كشاورزي مازندران گفت: سال ۹۸ يك ميليون و ۵۵۰ هزار تن برنج وارد كشور شد، اما در سال ۹۹ واردات برنج در فصل برداشت ممنوع شد كه در حال حاضر هم ممنوع است و قرار شد وارداتي كه انجام مي‌شود با ارز نيمايي باشد. رييس سازمان جهاد كشاورزي مازندران بيان كرد: محصولات مهمي در استان مازندران توليد مي‌شود كه برنج يكي از آن محصولات استراتژيك و اشتغالزاست كه سالانه بالغ بر ۲۱۰ هزار هكتار از شاليزارهاي استان به كشت اول اختصاص پيدا مي‌كند و امسال هم ۲۱۵ هزار هكتار از شاليزارهاي مازندران زيركشت برنج رفته است. شهيدي‌فر با بيان اينكه تاكنون ۲۰۰ هزار هكتار از شاليزارهاي استان برداشت شده است، گفت: در حال حاضر قيمت برنج نسبت به سال قبل ۲۰ تا ۲۵‌درصد افزايش پيدا كرده است.

 

مهلت پذيره‌نويسي پالايش يكم تمديد شد

سازمان بورس و اوراق بهادار از تمديد مهلت پذيره‌نويسي پالايش يكم خبر داد. طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار مهلت پذيره‌نويسي صندوق سرمايه‌گذاري پالايشي يكم با نماد (پالايش) تا روز يكشنبه مورخ 30/۰۶/۱۳۹۹ تمديد شد.

 

چرا ۷۰ درصد صنعت مبلمان در سال جهش توليد تعطيل شد؟

نايب‌رييس اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان مبلمان ايران با بيان اينكه بيش از ۳۰ درصد شركت‌هاي فعال در 6 ماهه گذشته زمين‌گير شدند، گفت: بيشتر واحد‌هاي توليدي باقيمانده هم تنها با حدود ۳۰‌درصد ظرفيت در حال كار هستند. به گفته رسول‌زاده، اين صنعت بيش از 9درصد توليد و 9درصد اشتغال كشور را به خود اختصاص داده است، اما به اندازه تاثيرگذاري‌اش در اشتغال ديده نمي‌شود. رسول‌زاده مي‌گويد: سال گذشته حدود 68 تا 70 ميليون دلار صادرات در صنعت مبلمان داشتيم، اما در 5 ماهه امسال به علت شرايط كرونايي و مشكلات ارزي و بسته شدن گمركات، حدود 8 تا 9 ميليون دلار صادرات در اين صنعت داشتيم و عمده صادرات مبلمان ما به بازار عراق و افغانستان است.

 

اظهار و ترخيص خودروهاي دپو شده، ممنوع شد

طبق اعلام معاون فني گمرك ايران از پايان وقت روز چهارشنبه 26 شهريور، مهلت تعيين تكليف خودروهاي دپو شده در گمرك به اتمام رسيده و اظهار و ترخيص اين كالاها ممنوع شده است. حدود ۱۲ هزار و ۲۶۰ دستگاه خودرو طي سال‌هاي گذشته وارد شده بود كه در جريان تغيير شرايط ارزي و قوانين مربوط به واردات خودرو، امكان ترخيص از گمرك پيدا نكردند تا اينكه در دو سال گذشته بعد از رايزني‌هاي صورت گرفته هيات دولت طي مصوبه‌اي در دي‌ماه سال ۱۳۹۷ دوره زماني براي تعيين تكليف اين خودروها بر‌اساس شرايط تعريف كرد.

 

دستور به بانك‌ها براي دريافت پول نقد از مشتريان

بانك مركزي اعلام كرد، تمام بانك‌ها و موسسات اعتباري غيربانكي بايد با ايجاد باجه مخصوص و رعايت كامل ملاحظات بهداشتي و مراقبتي در شعب نسبت به دريافت وجوه نقد مشتريان و مراجعه‌كنندگان اقدام كنند.

بر‌اساس اين گزارش، اين بانك پيرو بخشنامه‌هاي قبلي در‌خصوص ضرورت انجام عمليات نقدي در شعب بانك‌ها در دوران شيوع ويروس كرونا، در بخشنامه‌اي تاكيد كرد: تمام بانك‌ها و موسسات اعتباري غيربانكي ملزم به دريافت وجوه نقد مشتريان و مراجعه‌كنندگان هستند و اين امر بايد با ايجاد يك باجه مخصوص و رعايت كامل ملاحظات بهداشتي و مراقبتي در شعب به انجام برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون