• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4746 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۹ شهريور

كوت عبدالله اهواز

گروه اجتماعي| مشكل آبگرفتگي و تجمع فاضلاب در سطح خيابان‌ها و معابر منطقه كوت عبدالله همچنان به قوت خود باقي است و طي روزهاي گذشته بار ديگر سطح خيابان‌ها و كوچه‌ها را فراگرفته به گونه‌اي كه علاوه بر مشكلات رفت‌وآمد براي اهالي، سلامت آنها را همچنان تهديد مي‌كند. با وجود گذشت يك سال و برخلاف اقدامات دستگاه‌هاي متولي باز هم آبگرفتگي در منطقه كوت عبدالله اهواز وجود دارد و هنوز زيرساخت‌هاي لازم و اقدامات ضروري براي جلوگيري از تكرار طغيان فاضلاب در سطح خيابان‌ها در اين شهرستان صورت نگرفته است.

سيد قاسم غرابي يكي از شهروندان كارون درباره جمع شدن فاضلاب در سطح خيابان‌هاي اين شهرستان به ايلنا گفت: چند روز است فاضلاب در سطح 4 خيابان از كارون جمع شده و شرايط زندگي و تردد عادي در خيابان‌ها براي‌مان به‌ شدت سخت شده است. او در توصيف وضعيت محل سكونت خود و هم‌محله‌اي‌هايش افزود: به دليل بالا آمدن فاضلاب و آبگرفتگي حتي نمي‌توانيم رفت‌وآمد كنيم. ادارات مربوطه در شهرستان هم به دادمان نمي‌رسند. اينجا فاضلاب راه خروجي ندارد، دستگاه‌هاي پمپاژ فاصلاب هم جوابگو نيست به همين دليل فاضلاب در سطح خيابان‌ها جمع مي‌شود.

مشكل فاضلاب كارون روباز بودنش است

در ادامه نيز سيد محسن موسوي‌زاده نماينده خوزستان در شوراي عالي استان‌ها به ايلنا گفت: مشكل فاضلاب شهرستان كارون اين است كه فاضلاب اين شهرستان روباز است و بر اثر ريختن زباله در كانال‌ها باعث گرفتگي و جمع شدن فاضلاب در سطح خيابان‌ها مي‌شود.او افزود: تا زماني كه سيستم فاضلاب اين شهرستان روباز باشد هر روز نياز به لايروبي دارد كه فاضلاب در سطح خيابان‌ها جمع نشود.

در كوت عبدالله 160 كيلومتر جوي رو باز داريم

نواب حاجيان سعيدي شهردار شهرستان كارون نيز در گفت‌وگو با ايلنا گفت: در كوت عبدالله 160 كيلومتر جوي رو باز داريم كه به جاي انتقال آب‌هاي سطحي خيابان‌ها و معابر عمومي، فاضلاب و پسماند خانه‌ها در آن جريان دارد چرا كه سيستم فاضلابي در اين شهر وجود ندارد و شهرداري مجبور است فاضلاب را از طريق اين جوي‌ها دفع كند. قبلا همين جوي‌هاي روباز به وسيله يك جاده به دو قسمت شرقي و غربي تقسيم مي‌شدند كه بخش غربي به داخل رودخانه هدايت مي‌شد كه اين رودخانه به وسيله جاده مسدود شد. او ادامه داد: بعدها اين جوي‌ها به زمين‌هاي خالي منتهي مي‌شدند كه اين زمين‌هاي خالي به مرور زمان ساخته شدند و دفع فاضلاب در مناطق غربي شهر كوت عبدالله را با مشكل روبرو كرده است. در قسمت شرقي اين شهر نيز در گذشته زمين خالي و باغاتي وجود داشت كه با ساخت و سازهايي كه شكل گرفت ديگر امكان انتقال اين پسماند در اين منطقه وجود نداشت.

فاضلاب پس از طي مسافت يك كيلومتري

هيچ خروجي ندارد

شهردار كوت عبدالله افزود: با جوي‌هاي روبازي كه با مساحت 20 در 20 در همين منطقه ايجاد شده فاضلاب دفن مي‌شود كه آنهم پس از طي مسافت يك كيلومتري هيچ خروجي ندارد و به داخل خيابان‌ها و معابر پس مي‌زند و هرچقدر لايروبي و آهك‌پاشي كنيم به دليل اينكه خروجي وجود ندارد باز هم در سطح خيابان‌ها جاري مي‌شود و همين باعث شده مردم از اين شرايط به ستوه بيايند و شهرداري را مقصر بدانند. او گفت: مهم‌ترين مشكل مردم در حال حاضر عدم برخورداري از سيستم فاضلاب شهري در كوت عبدالله است. با سيل سال 98 در استان خوزستان متاسفانه تمامي زيرساخت‌هاي شهري از بين رفت و خسارت‌هاي زيادي به منطقه وارد كرد. خوزستان به دليل جلگه‌اي بودن حتي اگر سيل هم نباشد با حفر 2 متر زمين، آب در دسترس است و با سيل سال گذشته تمامي سفره‌هاي زيرزميني انباشته شدند و با بالا آمدن آب تمامي زيرساخت‌ها تخريب شد. شهردار كوت عبدالله عنوان كرد: بعد از سيل پارسال در ظاهر شايد جاده‌هاي ارتباطي مشكلي نداشته باشد ولي هر لحظه احتمال فرونشست آن وجود دارد كه مي‌تواند باعث اتفاقات ناگواري شود. او گفت: براي برطرف كردن اين مشكلات بايد به شهرداري بودجه بدهند كه ما مجددا زيرسازي‌ها را بازسازي كنيم. خسارت‌هاي سيل سال گذشته را جمع‌بندي و به استانداري ارسال كرديم ولي تاكنون هيچ اقدامي صورت نگرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون