• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4747 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۰ شهريور

خبرخوان

كاهش مصرف ۱۵ ميليون ليتر بنزين با توسعه سي.‌ان.‌جي

سرپرست پژوهش و فناوري شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران گفت: با تبديل يك ميليون و ۴۶۰ هزار خودروي عمومي به سي.ان.جي، ‌۱۵ ميليون ليتر در روز در مصرف سي.ان.جي صرفه‌جويي مي‌شود. محمد رضايي با بيان اينكه اگر قرار باشد به جاي ۲۰ ميليون متر مكعب سي‌ان‌جي، بنزين در كشور مصرف شود، نيازمند سرمايه‌گذاري حدود ۷ تا ۸ ميليارد دلاري است تا ۲۰ ميليون ليتر بنزين توليد كنيم، اظهار كرد: ‌اگر يك ميليون و ۴۶۰ هزار خودروي عمومي به دو ميليون خودرو افزايش پيدا كند و دوگانه‌سوز شود، ‌تنها نيازمند ۷۰۰ تا ۸۰۰ ميليون دلار است كه صرفه‌جويي ۲۰ ميليون ليتري را محقق مي‌كند. وي ادامه داد: بنابراين مي‌توان به جاي سرمايه‌گذاري هشت ميليارد دلاري، ۸۰۰ ميليون دلار هزينه كنيم و با توليد خودروي سي.‌ان.‌جي‌سوز به همان هدف برسيم.

اوضاع مرزهاي عراق در آستانه اربعين

آن‌طوركه مسوولان گمرك ايران مي‌گويند بسته بودن مرزهاي مسافري عراق و عدم امكان تردد از ماه‌ها پيش وجود داشته و خاص ايام اربعين نيست، اين در حالي است كه اكنون زايراني كه به قصد ورود به عراق به مرز شملچه آمده بودند آن را ترك كرده و برگشته‌اند. طي روزهاي گذشته به رسم چند سال اخير برخي هموطنان براي ورود به عراق و حضور در عتبات در ايام اربعين به سمت مرز حركت كرده و به‌طور ويژه در شلمچه حاضر شدند. اين در حالي است كه طي ماه‌هاي اخير و از اسفندماه به دليل شيوع ويروس كرونا تمامي مرزهاي مسافري ايران و عراق بسته است و امكان تردد براي مسافران به جز موارد خاص كه غير زيارتي و گردشگري است وجود نداشت.

بازگشت قيمت تخم‌مرغ به ۱۴۵۰۰ تومان

وزير جهاد كشاورزي با اشاره به تصويب نرخ ۱۴۵۰۰ توماني براي هر كيلو تخم‌مرغ گفت: قيمت تخم‌مرغ در بازار تا دو روز آينده به ميزان مصوب مي‌رسد. كاظم خاوازي در حاشيه امضاي تفاهمنامه وزارت جهاد كشاورزي با معاونت امور زنان و خانواده رييس‌جمهور افزود: نرخ مصوب 14 هزار و 500 توماني براي مصرف‌كنندگان دو روز قبل براي تخم‌مرغ اعلام شد و پس از آن با تمهيدات صورت‌پذيرفته، شاهد كاهش قيمت تخم‌مرغ در بازار هستيم اما هنوز اين كاهش به نرخ مصوب نرسيده و دليل آن اين است كه كاهش صادرات اين محصول و رسيدن قيمت آن به ميزان مصوب طي شدن فرآيندي را مي‌طلبد كه در حال انجام است و تا دو روز آينده تخم‌مرغ در بازار به نرخ مصوب مي‌رسد. وي ادامه داد: قيمت‌هاي اعلام‌شده مورد توجه توليدكنندگان نيز قرار گرفته و اميدواريم با روند فعلي شاهد افزايش ميزان توليد تخم‌مرغ توسط مرغداري نيز باشيم.

يك جزيره جديد در كنار كيش احداث مي‎شود!

مديرعامل منطقه آزاد كيش گفت: براي احداث بندر و بهره‎برداري از اسكله، بايد كف بندرگاه كيش لايروبي شود. از محل اين لايروبي يك جزيره جديد ايجاد مي‎كنيم.

 

تخصيص مجدد ارز دولتي به لاستيك سنگين

مقام مسوول در سازمان راهداري گفت: لاستيك‌هاي وارد شده با ارز دولتي كه برخي واردكننده‌ها سعي در فروش آن با مبناي ارز نيمايي داشتند، به دستور وزير راه با مبناي دلار ۴۲۰۰ توماني توزيع مي‌شود. داريوش باقر جوان، مدير كل حمل‌ونقل مسافري سازمان راهداري گفت: طبق آخرين توافقاتي كه با وزارت صمت داشته‌ايم، در حال حاضر ۳۰۰ هزار حلقه لاستيك سنگين وارد گمركات كشور شده است و مصوب شده بر اساس دستور محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي، اين تعداد لاستيك با ارز دولتي به رانندگان تخصيص يابد؛ اين تعداد لاستيك مي‌تواند تا ۳ يا ۴ ماه آينده بخشي از مشكلات رانندگان را حل كند اما براي مابقي سال بايد چاره ديگري انديشيده شود. وي به دستور اخير اسحاق جهانگيري معاون اول رييس‌جمهور اشاره و اظهار كرد: براساس اين دستور، قرار است لاستيك‌هايي كه با ارز دولتي وارد شده و تا اول شهريور، واردات آن اظهار شده است، با ارز دولتي (۴۲۰۰ توماني) در اختيار دارندگان ناوگان جاده‌اي قرار گيرد. كريمي لاستيك‌هاي سنگين وارداتي اظهار شده با ارز دولتي را ۴۶۵ هزار حلقه عنوان كرد.

مسدوديت دانلود وي‌چت و تيك‌تاك از روز يكشنبه

دولت امريكا رسما برنامه‌هايي را براي مسدوديت دانلود اپليكيشن‌هاي وي‌چت و تيك‌تاك از فروشگاه‌هاي برنامه امريكايي از روز يكشنبه اعلام كرد. ويلبر راس، وزير بازرگاني امريكا اعلام كرد انتقال پول در داخل امريكا كه مربوط به اپليكيشن وي‌چت و شركت مادرش تنسنت هولدينگز است، ممنوع خواهد شد. ساير اقداماتي كه از ۲۰ سپتامبر ممنوع مي‌شوند، شامل توزيع، نگهداري و به‌روزرساني وي‌چت يا تيك‌تاك از طريق فروشگاه‌هاي برنامه در امريكا هستند. اين فرمان براي فعاليت‌ها يا انتقال پول مربوط به شركت تنسنت در خارج از امريكا اعمال نمي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون