• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4747 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۰ شهريور

خبر

اعلام نتيجه اوليه كنكور سراسري حداكثر تا ۳۱ شهريور

سخنگوي سازمان سنجش آموزش كشور گفت: نتيجه اوليه كنكور سراسري ۹۹ قبل از شروع مهرماه يعني حداكثر تا روز دوشنبه ۳۱ شهريور ماه منتشر مي‌شود. به گزارش ايرنا، كنكور سراسري ۹۹ با رقابت بيش از يك ميليون داوطلب در روزهاي ۲۹ مرداد تا اول شهريورماه با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي برگزار و زمان اعلام نتيجه اوليه اين آزمون در قالب كارنامه در هفته اول مهرماه اعلام شده بود. فاطمه زرين‌آميزي روز شنبه به ايرنا اعلام كرد كه نتيجه اوليه كنكور سراسري در قالب كارنامه قبل از شروع مهرماه و تا پايان شهريورماه جاري به اطلاع داوطلبان مي‌رسد. به گزارش ايرنا، تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته و اسامي نفرات برگزيده همزمان با انتشار كارنامه به اطلاع داوطلبان مي‌رسد. در اين آزمون ۱۵۴ هزار نفر پذيرفته مي‌شوند و بعد از انتشار كارنامه، داوطلب در بازه زماني مهرماه كه از سوي سازمان سنجش آموزش كشور اعلام خواهد شد، امكان انتخاب رشته دارد. كنكور سراسري ۹۹ با همه كش و قوس‌هاي فراواني كه به علت شيوع كرونا در كشور به دنبال داشت، توانست رضايت بالاي ۹۰ درصدي داوطلبان را كسب كند. نتيجه نهايي اين آزمون نيز در روزهاي پاياني مهرماه منتشر مي‌شود.

مصوبه مشترك براي ساماندهي محله هرندي

رييس فراكسيون مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي از مصوبه مشترك اين فراكسيون و مجمع نمايندگان استان تهران براي ساماندهي محله هرندي خبر داد و گفت: بر اساس اين مصوبه ستاد ساماندهي محله هرندي تشكيل و مقرر شد جلسات ستاد از هفته جاري يا آينده در مجلس برگزار شود. احمد نادري در گفت‌وگو با خانه‌ملت در تشريح بازديد مشترك اخير فراكسيون مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي و مجمع نمايندگان تهران از محله هرندي گفت: پنجشنبه از ساعت 16:30 عصر تا 22 شب بازديدي را از محله هرندي (دروازه غار) داشتيم و برنامه‌هاي متعددي را از جمله بازديد از خانه‌هايي كه به لحاظ بافتي و آسيب‌هاي اجتماعي مشكلات عديده‌اي داشتند، پيش‌بيني كرديم.

رييس فراكسيون مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي ادامه داد: از محله بازديد و با ساكنان و معتمدان ديدار و بحث و گفت‌وگو شد و در جريان مشكلات مردم قرار گرفتيم. او از ديدار با خانواده دو تن از شهداي محله خبر داد و گفت: شهيد ذوالقدر از شهداي دفاع مقدس و شهيد رجبي از شهداي مدافع حرم هستند كه با خانواده‌هاي آنها ديدار و اداي دين و تجديد بيعت كرديم و مقرر شد نسبت به رفع مشكلات آنها اقدام كنيم. نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس يازدهم يادآور شد: پس از خواندن نماز مغرب و عشا در يكي از مساجد در جريان مشكلات و درددل‌هاي مردم قرار گرفتيم.

نادري از تصويب مصوبه مشتركي ميان فراكسيون مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي و مجمع نمايندگان استان تهران خبر داد و گفت: بر اساس اين مصوبه ستاد ساماندهي محله هرندي تشكيل و مقرر شد جلسات ستاد از هفته جاري يا آينده در مجلس برگزار شود و مجمع نمايندگان تهران و فراكسيون به عنوان مركز هماهنگ‌كننده‌اي كه مي‌تواند تمامي دستگاه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌ها را پاي كار بياورد، عمل كند و براي محله آسيب‌خيز هرندي كه يكي از محلات اصيل و باهويت تهران است فكري جدي كنيم. اين نماينده مردم در مجلس يازدهم يادآور شد: محله هرندي در سال‌هاي اخير مورد توجه بوده و دستگاه‌ها و نهادها و سازمان‌هاي مردم‌نهاد در آن حضور يافتند اما عدم هماهنگي بين دستگاه‌ها كار را سخت كرده و باعث شده نتيجه معكوس گرفته شود، برخي تداخلات پيش آيد و كار به نحو احسن پيش نرود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون