• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4748 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۱ شهريور

پيدا و پنهان

جنگ نابرابر با حفاران چاه غيرمجاز

قائم‌مقام شركت مديريت منابع آب ايران گفت: هزينه مسدود كردن چاه‌هاي غيرمجاز ۵ برابر جريمه‌اي است كه متخلفان بابت حفر آن پرداخت مي‌كنند. محمد حاج‌رسولي‌ها با اشاره به بازدارنده نبودن جريمه در‌نظر گرفته شده براي حفر چاه غيرمجاز گفت: جريمه حفر يك چاه غيرمجاز حدود يك ميليون تومان است كه اين رقم مانع از بروز اين تخلف نمي‌شود. او با اشاره به تصويب طرح تعادل‌بخشي سفره‌هاي آب زيرزميني در سال ۹۴ ادامه داد: از ابتداي اجراي اين طرح تاكنون ۶۹ هزار حلقه چاه غيرمجاز مسدود شده كه اين رقم تا پيش از اجراي طرح سالانه ۳ تا ۴ هزار حلقه چاه بوده است.

لامپ‌هاي ارزان چيني صداي توليدكنندگان را درآورد

رييس انجمن توليدكنندگان لامپ با اعلام اينكه لامپ‌هاي غيراستاندارد قيمت‌هاي بسيار ارزاني نسبت به توليدات داخلي دارند، عنوان كرد: در حالي لامپ‌هاي غيراستاندارد با قيمت ارزان در بازار به فروش مي‌رسد كه توليدكنندگان داخلي به سختي محصولات خود را مي‌فروشند. احسان ميوه‌چي، با اشاره به اينكه در دو سال گذشته با اعمال محدوديت در واردات وضعيت توليدكنندگان لامپ در كشور بهبود پيدا كرده بود، اظهار داشت: پيش از محدوديت واردكنندگان و توليدكننده به سختي محصولات خود را مي‌توانستند در بازار به فروش برسانند اما اعمال محدوديت‌ها عاملي شد تا سهم توليدكننده داخلي از بازار افزايش پيدا كند. او با اعلام اينكه لامپ‌هاي غيراستاندارد قيمت‌هاي بسيار ارزاني نسبت به توليدات داخلي دارند، عنوان كرد: در حالي لامپ‌هاي غيراستاندارد با قيمت ارزان در بازار به فروش مي‌رسد كه توليدكنندگان داخلي باتوجه به وضعيت ارز مدام با افزايش هزينه‌ها روبه‌رو بوده و امكان رقابت با لامپ‌هاي وارداتي بي‌كيفيت كه بعضا چيني هستند را ندارند.

سرنوشت مبهم اصلاح ماليات‌ها

اگرچه سخنگوي كميسيون اقتصادي از توافق با وزير اقتصاد براي بررسي طرح‌هاي مالياتي توسط مجلس خبر داده بود، اما دژپسند گفته لايحه اصلاح ماليات‌هاي مستقيم در آينده نزديك توسط دولت تقديم مجلس مي‌شود. اصلاح ساختار بودجه متاسفانه نه در لايحه بودجه سال ۹۸ و نه حتي در لايحه بودجه سال ۹۹ به انجام نرسيد و دولت در اين دو سال نيز بودجه‌اي غير‌واقعي و بدون اصلاحات ريشه‌اي و ساختاري، با كسري نجومي تدوين و تقديم مجلس كرد و اصلاح نظام مالياتي به عنوان يكي از اركان اصلاح ساختار بودجه همچنان در حد يك وعده چند ساله دولت باقي ماند. دولت طي سال‌هاي اخير براي اصلاح ساختار بودجه فقط وعده داده و اين در حالي است كه بودجه كشور بيش از هر زمان ديگري به درآمدهاي عادلانه مالياتي نياز دارد. به‌رغم وجود برخي قوانين مناسب، اصلاح نظام مالياتي نياز به پايه‌هاي حقوقي محكم ديگري دارد كه بايد يا از طريق دولت به صورت لايحه يا از طريق مجلس، به صورت طرح به تاييد و تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده و تبديل به قانون شود. هر چند شيوه مطلوب قانونگذاري ارسال لايحه از سمت دولت است اما در صورتي كه دولت در ارسال لايحه تعلل كند، مجلس بايد راسا ورود كند تا اصلاحات مالياتي هر چه سريع‌تر پاي خود را به قوانين بودجه سنواتي كشور باز كند.

ساخت بنگاه املاك در حاشيه جاده!

با رونق خريد و فروش واحدهاي مسكن مهر، شهر جديد پرديس با پديده جديدي به نام «كانكس املاك» مواجه شده است. اتفاقي كه به نظر مي‌رسد براي دستگاه‌هاي ذي‌ربط اهميت چنداني ندارد. تسنيم در اين باره گزارش داده كه يك كانكس املاك در ورودي فاز 11 (كوزو) شهر پرديس با بريدن گارديل ساخته و به مرور زمان تكميل شده است. مهدي هدايت، مديرعامل شركت عمران شهر جديد پرديس ادامه داد: سازه‌اي در ورودي فاز 11 ايجاد شده، با توجه به اينكه خارج از اراضي شركت عمران پرديس است امكان طرح دعوي عليه اين سازه را نداريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون