• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4749 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱ مهر

خبرخوان

جزييات ساخت ۲۱ هزار مسكن براي كم‌درآمدها

عضو هيات‌مديره شركت بازآفريني شهري گفت: در قالب تفاهمنامه ساخت ۵۰ هزار واحد مسكوني كه بين وزارت راه و شهرسازي و ستاد اجرايي فرمان امام(ره) منعقد شده احداث حدود ۲۱ هزار مسكن در 16 استان كشور براي اقشار كم‌درآمد جامعه در دستور كار قرار گرفته است.

 

انحصارِ موروثي سردفتران برچيده مي‌شود؟

وزير اقتصاد در مكاتبه‌اي با رييس قوه قضاييه، با اشاره به اينكه، قانون سردفتران موجب شكل‌گيري انحصار قانوني و برخورداري افرادي خاص از وضعيتي ممتاز و متمايز از ديگران شده است، خواستار اصلاح رويه‌هاي مرتبط با مجوز سردفتري شد. فرهاد دژپسند در مكاتبه‌اي با آيت‌الله رييسي، رييس قوه قضاييه نكاتي را درخصوص ماده 69 قانون سردفتران، انحصار قانوني سردفتران، مطرح كرده است.

 

‌افزايش ۸درصدي مصرف آب در پايتخت

مديرعامل آب منطقه‌اي تهران گفت: امسال ميزان مصرف آب شرب در تهران ۸درصد افزايش داشت.

سيدحسن رضوي با تاكيد بر اينكه در تهران با وجود كاهش ورودي آب به مخازن شاهد رشد ۸درصدي مصرف آب بوديم، گفت: امسال به دليل سياست‌هايي كه در جهت مديريت سيلاب در پيش گرفتيم ۱۴درصد آب بيشتر به بخش كشاورزي، ۱۵درصد آب بيشتر به بخش صنعت و ۸درصد آب بيشتر به بخش شرب تخصيص داديم. پيش‌بيني مي‌كرديم تير و مرداد بسيار گرمي را داشته باشيم اما شاهد كاهش 2 تا 3 درجه‌اي دماي هوا بوديم كه به بخش آب و برق كشور بسيار كمك كرد.

 

آذري‌جهرمي: قطعي واتس‌آپ جهاني است

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: كندي و اختلال در نسخه وب واتس‌آپ، جهاني است. محمدجواد آذري‌جهرمي افزود: اختلال در نسخه وب و دسكتاپ واتس‌آپ به دليل كندي سرورهاي آنهاست و ارتباطي به شبكه ايران ندارد. او افزود: به‌طور مشخص عملكرد سرويس‌هاي اين نرم‌افزار كه از سمت شركت آمازون ارايه مي‌شود دچار اشكال است. جهرمي با بيان اينكه به دنبال حل اين مشكل هستند، اضافه كرد: توصيه ما براي آموزش مجازي استفاده از پيام‌رسان ايراني است. سرورهاي پرقدرت در مركز داده شهيد سليماني دراختيار آنها قرار گرفته و نيم‌بها هم هستند. براساس اين گزارش، در روزهاي اخير، پيام‌رسان واتس‌آپ دچار اختلال شده است و كاربران در استفاده از آن دچار مشكل شده‌اند.

 

رسيدگي به صورتحساب‌هاي غيرواقعي

رييس سازمان امور مالياتي دستورالعمل رسيدگي به صورتحساب‌هاي غيرواقعي را ابلاغ كرد. اميدعلي پارسا، رييس سازمان امور مالياتي طي بخشنامه‌اي اعلام كرد: پيرو بخشنامه قبلي درخصوص نحوه رسيدگي به صورت حساب‌هاي غيرواقعي و همچنين ضمن تاكيد بر اجراي مفاد اين بخشنامه در حسابرسي‌هاي مالياتي كليه سنوات علي‌الخصوص سال‌هاي ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ ادارات امور مالياتي بايد با دعوت از مودي مورد حسابرسي از او درخواست كنند كه اسامي خريداران و فروشندگان واقعي را كه اسامي آنها در اسناد و مدارك تسليمي اعلام نشده، ارايه كند. مسووليت اجراي دقيق اين بخشنامه و بخشنامه قبلي با مديران كل امور مالياتي است و ادارات كل امور مالياتي مكلفند اقدامات انجام شده در بخشنامه‌هاي فوق را به صورت ماهانه در سامانه‌اي كه براي اين منظور توسط معاونت فناوري‌هاي مالياتي ايجاد مي‌شود، وارد كنند.

تكذيب افزايش قيمت گازوييل براي صدمين‌بار

 

وزير نفت گفت: براي صدمين‌بار افزايش قيمت گازوييل را تكذيب مي‌كنم. زنگنه با تاكيد بر دستور فوري براي تامين گار مايع مورد نياز استان سيستان‌وبلوچستان گفت: گاز مايع در سيستان‌وبلوچستان متاسفانه به دست مردم نمي‌رسد از همين رو دستور دادم تا مقدار حمل گاز مايع به اين استان اضافه شده و به سرعت حل شود. راه‌حل بلندمدت هم داريم كه تا چند روز آينده حل خواهد شد.

سودجويي از سهامداران عدالت در قالب تلفن‌هاي جعلي

شركت سپرده‌گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه با انتشار اطلاعيه‌اي به سهامداران عدالت هشدار داد تا فريب تبليغات تلفن‌هاي مشاوره‌اي جعلي سهام عدالت را نخورند. شركت سپرده‌گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه (سمات) با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد: متاسفانه برخي افراد سودجو با تبليغات فراوان و با بهانه ارايه خدمات به سهامداران عدالت، اقدام به مشاوره تلفني كرده‌اند. در اين ترفند جديد، شماره تلفني به سهامداران عدالت پيامك مي‌شود تا آنها را جهت كسب مشاوره و مديريت سهام به تماس با اين شماره‌ها ترغيب كنند؛ اما هزينه سنگيني متوجه سهامداران مي‌شود. سهامداران عدالتي كه درخصوص نحوه فروش يا آخرين وضعيت سفارش فروش خود، سوال يا ابهامي دارند، مي‌توانند با شماره 1569 تماس بگيرند و مشكلات و سوالات خود را با كارشناسان مركز تماس دي‌نفعان بازار سرمايه مطرح كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون